Reisverhalen «Cuba»

Madrid

19 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 18 Januari 2014 | 0 Reacties

Stinkend lopen we in Madrid, een extra dagje verlof om de goede afsluit van deze bewogen reis af te ronden....

en we gaan nog ni naar huis, belange ni..

18 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Negen uur, tot nu toe hebben we enkele opties: een Cubaanse maatschappij vliegt naar Parijs maar de vlucht is volzet, om 13u zullen ze ons op een wachtlijst zetten en als er plaats vrij komt kunnen we mee als we 550 euro pp cash betalen. Geld afhalen is een echt probleem, vooral 's avonds dan werken...

Aeropuerto

17 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Dit wordt onze allerlaatste vakantiedag, of eerder inpakdag. Eerst fietsen we nog eens tot op het Cimentario. Amaai wat is dat groot! Er zijn gewoon straten en lanen, terwijl we er rondlopen vindt hier de ene begrafenisplechtigheid na de andere plaats. Verschillende graven worden opgekuist en zien e...

Valle de Mayabeque

16 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Vandaag wordt het een lange tocht dus we beginner er vroeg aan, uitgerookt verlaten we Matanzas. Dit was niet leuk, tijdens de ochtendspits gans het stad door, maar dan begint het genieten. Regelmatig stop ik om een foto te maken want Mayabeque is echt wel een mooie provincie om door te rijden. Als ...

El Coral

15 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Nog even genieten van de zon, dus van zodra we de gordijnen open trekken zien we grijze wolken. Ach wat, we springen onze fiets op en rijden richting Varadero. Even een tussenstop aan de Rio Conimar en dan op zoek naar playa El Coral en dit is zoals beloofd mooi en rustig. Er zijn enkele duikers en ...

Matanzas

14 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Er zijn twee wegen om naar onze volgende bestemming te rijden: de autoweg of de carreterra nacional. Keuze dus tussen een overdosis CO2 of de tong op de tenen. We kiezen voor het meest sportieve en sjokken na enkele kilometers de eerste straat op die als een 'berg' voor ons opdoemt. Het wordt niet z...

Gardenas

13 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Verschrikkelijke nacht! Onnozel van de jeuk lag ik in bed te woelen , mijn lichaam gloeide en jeukte en brandde, ik sta vol bulten. Onder de lakens, boven de lakens, het maakte niet uit, het was net of er vlooien in het bed zaten. Die beesten komen op de warmte af, toen ik gisteren stopte ...

SPA

12 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Platte rust vandaag en dan bedoelen we ook echte platte rust. Terwijl Mich water en brood haalt in het dorp lees ik een boek. Daarna up to the hot springs. Naast het hotel ligt namelijk een spa. Veel moeten we er ons niet bij voorstellen want het is hier echt vergane glorie. Op enkele vakantieganger...

Sagua la Grande

11 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Het zonnetje is er terug en wij ook. Vandaag rijden we ongeveer 60 km tot in Sagua La Grande. We vertrekken met een dubbel gevoel want er staat niks in de Trotter en ie eigenaar van de hostal raad ons ook het hotel aan. Onderweg snappen we waarom er niks in de Trotter staat, hier is nog geen toerist...

Che

10 April 2013 | Cuba | Cuba | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014 | 0 Reacties

Santa Clara is de thuishaven van Ernesto Guevarra Lynch de la Serna, beter gekend als den Che. In 1958, op 28 december om juist te zijn heeft Che hier een spectaculaire coupe gepleegd. Samen met enkele manschappen bracht hij een trein vol dynamiet en wapens tot stilstand. Deze trein gestuurd door he...