Chili

Pucón Pucón

Chili | 17 Januari 2015 - 17 Januari 2015

Villaricca - Pucon

17 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 17 Januari 2015

Van Valdivia duimde ik tot Villarica, een tamelijk toeristisch stadje maar wel gezellig. Mijn rugzak drop ik bij het busstation en ik trek het stadje in. Bij een gezellige pub bekijk ik even of ik nog geen oma ben geworden, een bezigheid die ik de laatste dagen wel 4 keer per dag doe maar tevergeefs...

Valdivia

15 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 15 Januari 2015

Ik begin er echt plezier in te krijgen in het liften. Vandaag zat ik wel in een tiental auto's, telkens brachten ze me zo'n 30 km verder maar ik stond er nooit lang of ik werd terug opgepikt en uiteindelijk werd ik voor de deur afgezet!In Valdivia slaap ik bij een mevrouw die in Puerto Natales ook b...

Puerto Varas

14 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 14 Januari 2015

Terug slecht weer in Chiloe, gisteren hadden we echt wel geluk met deze zonnige dag. Vandaag vertrek ik in de regen en het lijkt niet zo goed te lukken, de eerste 3 km moet ik stappen, maar dan krijg ik toch een kleine lift en daar sta ik dan weer.. Je hebt het gevoel dat het lang duurt omdat er hee...

Pinguins

12 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 12 Januari 2015

Vanuit Ancud kan je met een excursie pinguïns gaan bekijken, maar ik besloot te liften en Stefan gaat mee. Na een fantastisch ontbijt in onze hostal wandelen we naar de haven. Er staat een auto gestationeerd op de weg richting het dorp Pumillahue waar we heen moeten, ik stap erop af e...

Gigantische mosselen

11 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 11 Januari 2015

Na 5 uur varen en een uur vertraging zette ik voet aan wal in Chiloe. Wat een cultuurschok. Na weken vertoeven in grandioos natuurgebied, genietend van een uitzicht dat na elke bocht verandert is dit even balen. Castro de hoofdstad van Chiloe is een echte vuile stad en lijkt ook niet zo veilig, het ...

In stof en as

10 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 10 Januari 2015

Als we opstaan is het terug bewolkt en vochtig, het regent niet maar eigenlijk hadden Ana en ik gisteren al besloten om verder te trekken. We hebben beiden geen zin om 20 km terug te keren om de wandeling naar de gletsjer te maken. Foto's van de gletsjer doen ons de bedenking maken dat hij heel goed...

Puyuhuapi

08 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 08 Januari 2015

Vandaag hadden we wat minder geluk, de regen maakt ons wakker en het ziet er niet goed uit. Het regent pijpenstelen.. met de moed in onze schoenen vertrokken we en na anderhalf uur besloten we om terug te keren naar de hostal. Tussen 1 en 5 uur wordt 50 km hogerop de straat afgesloten wegens werkzaa...

Puerto Cisnes

07 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 08 Januari 2015

Na ons ijsavontuur stonden we maar eventjes met de duim in de lucht toen een auto stopte, een vader was onderweg met zijn dochter en we konden mee tot in cerro castillo. Zij waren Argentijnen en kwamen naar Puerto Tranquilo om daar de Capillas del marmol te bekijken, voor de rest reden ze verder en ...

Walking on ice

05 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 06 Januari 2015

Ik kan terug iets van mijn lijstje afvinken: Icehiking! een fantastische belevenis!Na een uur In een minibusje stopten we aan de rand van het NP met glaciers en wij gaan op de Exploradores wandelen. Na een tamelijke moeilijke klim op rotsen kwamen we bij een soort ijs-maanlandschap. In het begi...

Tranquilo

04 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 06 Januari 2015

Chile Chico verlaten is niet simpel. Bussen rijden enkel van dinsdag tot donderdag en vandaag is het zondag. Je kan een boot nemen om 16u maar die vaart niet naar de plaats waar wij willen gaan. Eigenlijk weten we nog niet waar we naartoe willen gaan, we kunnen naar Tortel maar dat is heel ver terug...

Chile Chico

03 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2015

Chile Chico ligt aan het grootste meer van Zuid-Amerika. Het is een dorpje met een micro-klimaat, dus lekker warm. Op 65 km ligt het NP Jemenini en daar willen we graag naartoe maar er gaat geen bus naartoe en het lijkt ons wat ver. Dichterbij op zo'n 20 km ligt de Cuevos de los Manos, een grot waar...

Hacer dedo

02 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2015

Anna verleid me om te liften naar Chile Chico, de bus doet er 10 uur over en is duur. Om 10u staan we met de duim in de lucht en even later zitten we in een pickup die ons 170 km verder afzet dichtbij een tankstation. Daar staan we wel twee uur te schilderen totdat Anna besluit om ons op te splitsen...

Torres del Paine

24 December 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 26 December 2014

Naar Puerto Natales kom je om te wandelen in het Nationale Park Torres del Paine. In Punta Arenas sliep een meisje uit Schotland en zij was zo enthousiast over de trekking die ze net gedaan had. Er zijn drie mogelijkheden: je kan de W, O of Q doen. Door haar enthousiasme besloot ik om voor de O te k...

voorbereiding

17 December 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 17 December 2014

Deze middag nam ik de bus van Punta Arenas naar Puerto Natales.In Punta Arenas sliep ik in Hostal Independencia een fantastisch adresje. De eigenaar onthaalt iedereen op een fantastische manier, hij legt alles haarfijn uit: wat er te zien is maar je krijgt ook uitleg over het nationale park Torres d...

Punta Arena

16 December 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 17 December 2014

Gisteren nam ik de bus van Ushuaia naar Punte Arenas. In mijn gids stond dat je een sterk gestel moet hebben om hier te overleven en dat is ook zo. Het waait hier verschrikkelijk. Punta Arenas heeft te maken met een plaatselijk fenomeen dat het 'Venturi-effekt' wordt genoemd. De wind waait dan zo ha...

Tweede fietsdag

08 November 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2016

Vandaag ben ik van plan om naar Laguna Cejar te rijden, dat is ongeveer 30 km van San Pedro de Atacama en vol goede moed vertrek ik. Al vlug ben ik volledig dooreen geschud want de weg ligt vol putten en bulten, het is net een kasseiweg. Twee dagen kilometers zonder fietsbroek amaai mijn botten. De ...

Fietstocht

07 November 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2016

Om 8 uur vertrek ik want ik heb een vol programma in mijn hoofd."Quebrada del diablo", de eerste bestemming ligt op zo'n 10 km rijden door een prachtige streek, dus foto's trekken is de boodschap dacht ik tot ik merkte dat de batterij van mijn fototoestel bijna leeg is, dus ik moet wat zuinig zijn, ...

Van koud naar hot

06 November 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2016

Het is nog donker als de bus me komt ophalen. Ik ben klaarwakker, vol energie voor wat de dag gaat brengen maar de bus slaapt nog. Met faithless in de oren tuur ik naar buiten naar een immense sterrenhemel bij volle maan En ik ben getuige van het spelen van de zon en de maan. Shadowdancing. Samen we...

Chillen

05 November 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 05 November 2014

San Pedro de AtacamaOok al zat ik anderhalve dag op de bus, het verveelde me niet. Uren tuurde ik gewoon door het raam om zoveel moois te zien.San Pedro is een gezellig dorpje met adobe huisjes en zandwegen. Er rijden weinig auto's en deze die er rijden zijn van toeristenbureau's. OK dat is een minp...

rust dag of bus dag t is maar hoe je het bekijkt

Vandaag rustdag of busdag, te zien hoe je het bekijkt. Mijn eerste dag dat ik hier was gaf de broer van mijn host mij zomaar een ticket voor de bus naar Antofagasta, vandaar dat ik zo lang in Santiago bleef hangen. Dus vandaag de bus op naar de stad met de Antwerpse naam a toffe gast a. Eventjes 21 ...

nieuw vriendje

04 November 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 04 November 2014

To do uit lijst geschraptDeze ochtend gemerkt dat de metro op zondag pas om 9 uur open gaat en ook al stond er een lange wachtrij, de meisjes beginnen pas tickets te verkopen als er door de micro een startsein wordt gegeven. Toonbeeld van geduld!Na 2 uur bus en enkele straten zoeken hoorde ik Belgis...

De twee maagden

01 November 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2016

Deze ochtend zat ik geduldig te wachten tot het half elf was en mijn gastvrouw uit haar slaapkamer kwam want volgens mij hadden ze beloofd om naar Valparaiso te gaan maar dat bleek een misverstand te zijn. deju, dus ik dan maar besloten om nog eens naar t stad te gaan. Er was nog een museum dat ik '...

Skien zonder sneeuw noch latten

31 Oktober 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2016

I'm on the top of the world,.. moest ik gewoon zingen vandaag. Een fantastische dag had ik. Edouardo y Carmen namen me mee naar het skigebied 'La Parva'. Onderweg wou ik wel 10 keer vragen om te stoppen want we namen mooie haarspeldbochtjes waar je telkens een ander uitzicht krijgt. Heel veel fietse...

Ik beken, ik heb geleefd!

30 Oktober 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 31 Oktober 2014

Vandaag trok ik de stad in met de bedoeling zoveel mogelijk te zien en dat is me aardig gelukt. Eerst ben ik de Cerro Santa Lucia opgeklommen om boven te constateren dat er niks meer te zien was dan "stad", zoals er zoveel zijn. Verder liep ik enkele straten in en uit maar kon geen fantastische gebo...

Vlucht met omwegen

29 Oktober 2014 | Chili - Argentina - Patagonia | Laatste Aanpassing 03 Januari 2016

SantiagoEen vlucht met omwegen kan je wel stellen. Na Madrid kwam een leuke dame naast mij zitten. Ze had de Braziliaanse nationaliteit maar was eigenlijk Portugese en was nu terug op weg naar huis. Dus dit vliegtuig vloog naar Brazilie. Oeps verkeerde vliegtuig.. nee toch niet.. maar we landden wel...