Peru

Peru | 16 November 2011 - 16 November 2011

Chillen

16 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Nog eventjes chillen en dan moeten we naar huis terug. Gisteren in de zon gelegen en goed verbrand, gelukkig moeten we dit geen 14 dagen doen anders waren we kreeften! We zitten in Huanchanco een dorpje aan de zee.. lekker genieten van de zon. Gisteren zijn we nog eventjes Trujillo gaan bezoeke...

Toyota

14 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Buiten de tuktuks zijn de meeste taxi's hier Toyota's van ongeveer 20 a 30 jaar oud maar ode aan de Toyota's! In plaats van naar het reisbureau te stappen namen we gewoon zelf een taxi. We moesten twee uur rijden tot bovenaan een bergketen en dan zouden we aan een meer komen de laguna Paron. We...

La cordillera blanca

13 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

We zitten in een van de mooiste streken van Peru nl La Cordillera Blanca. Dit is een fantastisch mooie met witte sneeuw bedekte bergketen. Een ideale streek voor bergbeklimmers. Gisteren deden we een wandeling enkele dorpjes verder amaai armoe troef. Bovenaan het dorp namen we een collectivo terug. ...

In de sneeuw

11 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

of hoe mooi de natuur kan zijn.. Gisteren boekten we een uitstap bij een reisbureau, niet van onze gewoonte want wij vinden dat we de dingen evengoed zelf kunnen doen, maar in de gids staat dat het moeilijk is om terug te geraken na de wandeling. Ze komen ons ophalen aan het hotel. Als we de ga...

Onderweg

10 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 31 Maart 2014

Onder de ochtend voelden we dat de bus niet meer verder reed.. als we zo al een uur of twee stil stonden kwam de 'bushostess' iets vertellen in het Spaans en ik vroeg: 'Soy habla Iglesia' ja Jets Mich lag ook plat van t lachen.. maar niemand sprak Engels.. wij waren blijkbaar de enige toeristen..&nb...

Terug in Lima

09 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Vandaag namen we het vliegtuig terug naar Lima en morgen nemen we de nachtbus naar Huaraz. We gaan wat rondwandelen in de Cordiera blanca. Het ziet er fantastisch mooi uit. Het zijn de hoogste bergen van Peru met sneeuw bedekt en ook enkele gletsjers. Een van de bergtoppen werd gebruikt door Pa...

The big day

08 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

03u15 buenos dias! Deze keer zonder ontbijt aan bed en zonder bakje met warm water. We zetten de pillamp op ons hoofd, trekken onze kleren aan en proppen alles in de rugzak. Tenten worden afgebroken, we eten de laatste restjes op en dan vertrekken we in stilte en in den donker naar de ingang van Mac...

In de wolken

05 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 31 Maart 2014

Op dag drie worden we heel vroeg gewekt en zitten we terug in de wolken. Gisteren zijn we op het hoogste punt geweest nl Warmiwanuscca of de dode vrouwenpas. Dit is een berg op 4200 meter en als je veel fantasie hebt zou je er het lichaam van een vrouw moeten in herkennen. Vandaag mogen we dale...

De verenigde muizen

03 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

's morgens om 4 uur werden we opgehaald aan ons hotel in Cuzco. We waren met 15 in de groep. Onze begeleidster, Solay was een zalige meid van 31 jaar. Na enkele uurtjes op de bus en na een lekker ontbijt in Ollantaytambo stonden we aan het vertrekpunt van de inkatrail nl km paal 82 op een hoogte van...

Klaar voor de start

01 November 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 31 Maart 2014

Van Puno naar Cuzco. Zoals we zo dikwijls al tegen elkaar zeiden: het mooiste van het land zie je altijd tijdens de busreis. Amaai prachtige landschappen waren er te zien onderweg. We zaten bovenaan in de bus op de eerste rij dus we hadden een grote venster als uitkijk op de mooiste plaatsen van Per...

Terug naar Peru

30 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

De voorspellingen die we in onze gids lazen waren helemaal juist. Het restaurantje lag midden in het bos en was inderdaad een gezellig plaatsje. Het was een rond gebouwke iets groter dan een hut met een rieten dak en met zicht op het meer. Het kaarslicht paste helemaal bij de zonsondergang en de bli...

Bolivia

27 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Na een heerlijke verkwikkende urenlange douche en een lekkere nacht in een zalig bedje vertrokken we deze ochtend heel vroeg want vandaag gaan we naar Bolivia. Gisteren waren we nog vlug eventjes tot in de bus terminal geweest om tickets voor de bus te kopen en gelukkig dat we dit gedaan h...

Taquila

25 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Het eerste eilandje waar we logeren is Amantani. Als we op het eilandje aanmeren staan alle "gastvrouwen" ons al op te wachten. Wij werden toegewezen aan Sabrina. De inwoners kunnen zich dus 'aanmelden' om toeristen te ontvangen. Zij moeten daarvoor aan enkele regels voldoen: leren hoe je toeristen ...

Slapen bij de eilandbewoners

24 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

We vertrokken met de boot naar de Uros eilanden. Dit zijn drijvende eilanden. Fantastisch! Op het Titikakameer liggen kleine eilandjes waar enkele huisjes in stro op staan en waar dan enkele gezinnen samen op wonen. De eilandjes zijn ook gemaakt in stro. Dikke "kluiten" (wortels van planten) worden ...

Titikakameer

Na een gammele busreis maar terug met een prachtig uitzicht kwamen we in een donker Puno aan. Tijdens de rit bedachten we ons dat je het mooiste deel van het land steeds vanuit de bus bekijkt. We reden door fantastisch mooie panorama's. Soms leek het op een Iers landschap maar dan nog mooier. Echt f...

Dwars door de Colca canyon

23 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Het wandelen was een flop. Na enkele kilometers zakte Mich door zijn knieën. Met helse pijnen zijn we moeten terugkeren. Jammer want het moet wel een mooie wandeling zijn geweest. Na het gezellige Cabanaconde namen we de bus terug naar Arequipe. De canyon de Colca is prachtig om door te rijden....

Op het dak van de wereld

22 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

We zitten op het dak van de wereld, op 3287 meter. we zijn zelfs nog hoger geweest vandaag maar toen kregen we alle twee toch wat raar gevoel, koppijn ed. Gisterenavond hebben we een nachtbus genomen. Deze keer hadden we geluk want er waren nog net twee plaatsen over in eerste klas en ook al hadden ...

Vliegeren

20 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

Van Pacares namen we de bus naar Nasca, hier kan je met een vliegtuigje over de Nasca lijnen vliegen. Eerst deden we een uitstap naar het cementario. Dit is een archeologische plaats waar men verschillende graven heeft gevonden met skeletten in. De overledenen werden in een foetushouding gezet, inge...

Allemaal beestjes

19 Oktober 2011 | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014

De ijzeren vogel heeft ons terug deftig aan de grond gezet. In de luchthaven dachten we "Wat een reuze onthaal" Er stond nl een hoop volk allemaal met vlaggetjes te zwaaien maar het bleek niet voor ons te zijn, wel voor Justin Bieber. Alles verliep prima tot het moment dat je dit begint te beseffen....