Reisverhalen «Marokko»

Agadir

27 April 2012 | Marokko 2012 | Marokko | Laatste Aanpassing 06 Maart 2014 | 0 Reacties

27/04/2012 – 21/05/2012Ryanair brengt ons naar Agadir, daar zoeken we de hostal op waar ik enkele jaren terug overnachtte. Hotel Tiznine, rue Draga Talborjt. De volgende dag nemen we de bus naar Taghazout bezoeken het dorp dat bekend staat voor zijn surfers. Het is misschien persoonlijk maar het lee...

Chefchaouen

18 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Tijdens een massage in Marrakesh kregen we de tip om dit dorpje zeker te bezoeken. Ook al is het nipt omdat we morgen het vliegtuig moeten halen, toch rijden we om naar het kifkif dorp. Hier wordt de weet gekweekt. Wij vinden het dorpje het mooiste dorpje dat we al gezien hebben. De bevolking loopt ...

Meknes en Fès

17 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Vandaag trekken we met de trein naar Meknes en Fès. We vinden dat we zeker deze koningssteden moeten gezien hebben. En inderdaad het is wel de moeite om eens langs te lopen. Vooral Fès met de leerlooierijen. Gelukkig hadden we een gids van de hostel meegenomen want hier loop je echt verloren! En het...

Telouet

15 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Een prachtige plaats. Helemaal ongerept, niks toerisme. Ik ben er de enige vrouw die op het marktpleintje een thee drink tussen de mannen. Allemaal mannen met pyama aan en ik wordt aangestaard! Blijkbaar zijn ze dat hier niet gewoon. We logeren op een leuk adresje. De eigenares is een Française en h...

Aït Benhaddou

13 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Met de auto rijden we langs de zoom van de woestijn. We besluiten de volgende keer terug te komen met een 4x4 want het moet wel mooi zijn om de woestijn in te rijden. Marc wou het riskeren met onze huurauto, maar na enkele straten werden we tegengehouden door de arm der wet. Het was niet veilig en j...

Vallée du paradis

08 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Vandaag rijden we naar de Vallée du paradis om te wandelen. We vertrokken al heel vroeg in de ochtend maar rond 16u besloten we om terug te keren langs dezelfde weg wegens het feit dat we alle twee aanvoelden dat we goed verkeerd zaten. Het wegje dat we volgden kronkelde van de ene bergkam over de a...

Agadir

07 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Een stad waar het eigenlijk niet zo leuk is om te vertoeven. Heel toeristisch en druk, met een boulevard langs het water. Echt niet leuk ! Er valt ook niks te zien. Behalve dat we daar een leuk logeeradres vonden en ook fantastische lekkere bakkers! We maken een uitstapje naar Taghazout : dit is een...

Essaouira

06 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Een mooi en idyllisch dorpje. Gezellige straatjes om in te verdwalen. Net vóór Agadir namen we een lifter mee. Een gast met zo’n John Lennon brilleke op en van die hippiekleren. Je kent het wel zo’n boy die niet naar school gaat (hij was slotenmaker) en die de wereld rondtrekt. “Tot zijn v...

Marrakesh

04 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

In Marrakesh valt de drukte heel goed mee. We vinden het wel toeristisch maar we hadden veel erger verwacht waarschijnlijk is het hier in de zomer stukken erger. Gisteren ALLE soeks wel drie keer gezien. Op de djemaa el fna liepen we een straatje in en we kwamen er helemaal in het zuiden terug uit. ...

Tanger

03 Maart 2009 | Marokko | Marokko | Laatste Aanpassing 14 Februari 2014 | 0 Reacties

Tanger lijkt ons niet het meest aangename stadje om te vertoeven, we besluiten om asap de trein te nemen en naar Marrakesh te sporen....