Reisverhaal «Van Sint Truiden naar huis»

Rondje België | Nederland | 0 Reacties 25 Juli 2020 - Laatste Aanpassing 26 Juli 2020

Ondertussen heb ik vier dagen gewandeld met Schampavie. We deden meer dan 100 km berg op en berg af, van Eupen naar Aken en daarna verder naar Voeren. In Voeren deden we een luswandeling en de volgende dag trokken we van Voeren naar Welkenraadt. Vandaag vertrok ik vroeg in Sint-Truiden, eerst langs de winkel voorraad inslagen en dan terug, het duurde even voor ik de juiste route had gevonden. Ik wou persé proberen hoe het werkt om een GPX-track te downloaden en die dan te volgen via Osmand. Na enkele uren heb ik het opgegeven. Het is gewoon niet leuk om de ganse tijd op je scherm te kijken, honderd keer te moeten stoppen omdat je het niet goed ziet en dan merken dat er toch nog mooiere wegen zijn dan jouw track. Nee, geef mij maar knooppunten, dus stopte ik aan een bord en noteerde de cijfers die ik wou volgen… gelukkig staan er in Limburg overal borden met een overzicht van de knooppunten. Rond vijf uur ben ik al stikkapot en omdat ik geen antwoord krijg van een gratis adres zoek ik een camping op. Had ik daar spijt van. Het was een grote lawaaierige, dure camping met vuil sanitair. Er was wel een zwembad maar deze keer had ik mijn bikini niet bij. Al vroeg lig ik op mijn matje en het is pas acht uur eer ik wakker wordt. Vandaag fiets ik van Zonhoven tot Reusel, eerst stap ik een uitkijktoren op waar ik geniet van een mooi uitzicht op waterrijke gebieden rondom, gisteren kwam ik toevallig langs het fietspad tussen het water, leuk om te fietsen maar veel te druk. In Postel vind ik het nummerbordje niet, maar ik ken de weg en ik snor de abdij voorbij. Pas als ik een bordje zie 'welkom in Eersel' heb ik door dat ik de verkeerde weg heb genomen. In plaats van 7 km fietste ik drie keer zoveel. Vanavond heb ik een luxe probleem, ofwel slaap ik bij mijn broer of bij mijn nichtje, in ieder geval binnen. Voor morgen en ook de dagen daarna voorspellen ze slecht weer en ik besluit maar om geen ommetje meer te fietsen maar gewoon recht naar huis. Er wacht mij nog veel werk thuis dus ik kan er maar beter aan beginnen. De volgende dag ontdek ik dat het toch nog 70 km fietsen is tot bij Frieda, dus vertrek ik toch maar wat vroeger, na een lekkere portie kibbeling fiets ik de grens over en verder langs de rivier, via Mol, Zichem, Scherpenheuvel naar Rillaar. Terug mag ik binnen slapen in het gezellige huis van Frieda en zelfs op de laatste dag richting thuis blijf ik droog. Deze keer was het een mooiere, drogere en warmere fietstocht, veel beter dan de Noordzeeroute. Tja een mens moet wat geluk hebben. 

 

 

 

 

 

Plaats een Reactie

 

      
This site is only viewable in landscape mode !
Session Tracking