Reisverhalen «Chili - Argentina - Patagonia»

Proloog

03 Februari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 03 Februari 2015 | 0 Reacties

Drie maand trok ik op mijn eentje van Uyuni naar Ushuaia van Valparaiso naar Valdes. Ik danste in Buenos Aires en stond aan de grond genageld bij de watervallen in Brasil. Namen zoals Iguazu, Tores del Paine, Perito Moreno, Fitz Roy hebben beelden op mijn netvlies gevormd die er nooit meer af zullen...

back to B.A.

02 Februari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Uruguay | Laatste Aanpassing 03 Februari 2015 | 0 Reacties

Colonia is echt de moeite om te bezoeken, het is een oud koloniaal stadje waar je het idee krijgt dat je honderd jaar terug in de tijd bent. De straten zijn geplaveid met kasseistenen van allerlei grote en dikte, een marteling voor hoge hakken. De gebouwen hebben oude muren en deuren ...

Uruguay

31 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Uruguay | Laatste Aanpassing 31 Januari 2015 | 0 Reacties

Gisteren nam ik de bus naar Buenos Aires. In de hostal had een Belg me de raad gegeven om via Tigre naar Colonia del Sacramento in Uruguay te varen. Dus ik stapte uit in een dorpje dicht bij Tigre en nam daar de bus. Tigre is een dorp gebouwd rond een 'delta' streek dus in plaats van straten heb je ...

Brasil

29 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Brazilië | Laatste Aanpassing 31 Januari 2015 | 0 Reacties

De watervallen van Iguazu kan je van twee kanten bekijken, gisteren zag ik de Argentijnse kant en vandaag neem ik de bus naar Brazilië. De meeste mensen vinden de Argentijnse kant de mooiste, anderen de Braziliaanse. In het begin van de wandeling heb ik zo het gevoel dat je ze hier vanop e...

Iguazu

28 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 28 Januari 2015 | 0 Reacties

Na 13 uur bus kwam ik in Puerto Iguazu en het doet deugd om terug wat natuur te zien. Het stadje heeft rode grond en dito straten. De auto's zien rood en je voeten worden na een tijdje ook rood, het lijkt wel een Afrikaans dorp. Ik probeer zowat om een goede hostal uit te zoeken maar het is niet gem...

Buenos Aires

26 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 27 Januari 2015 | 0 Reacties

Na enkele dagen in deze grote stad begin ik te verlangen naar de natuur en eigenlijk ook naar huis, iets wat ik anders nooit heb maar deze keer verlang ik ernaar om onze Briek in mijn armen te nemen. Mijn energiethermometer gaat hier alle richtingen uit en voor het eerst heb ik ook last van de vocht...

La Boca

23 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 24 Januari 2015 | 0 Reacties

Deze ochtend zat een mooie vrouw aan de ontbijttafel, ze was een Italiaanse kunstlerares met pensioen. Als hobby bezocht ze heel veel musea en organiseerde ze zelf exposities. We beslisten om samen naar La Boca te gaan, maar eerst moesten we langs een vriend van haar die haar zou helpen om een busti...

Argentijnse Tango

22 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 23 Januari 2015 | 0 Reacties

Een halve dag liep ik met het plan in de hand om mijn weg te vinden maar dan uiteindelijk drong het tot me door dat het niet zo moeilijk is. Buenos Aires is uiteraard een grote stad maar het is gemakkelijk om te voet overal te geraken, dus de metrotickets blijven in mijn zak zitten. Mijn eerste avon...

B.A. - Briek is Aangekomen !

21 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 23 Januari 2015 | 0 Reacties

Om verschillende redenen nam ik met wat spijt afscheid van San Martin de los Andes. Het dorp viel echt wel goed mee, heel toeristisch maar toch waren er mooie plaatsen. Dankzij mijn host ben ik er door enkele doorgefietst, te vlug om een foto te kunnen maken, maar ik denk dat het nog lang in mijn ge...

MTB - real stuff!!

19 Januari 2015 | Chili - Argentina - Patagonia | Argentinië | Laatste Aanpassing 20 Januari 2015 | 0 Reacties

Omdat ik gisteren merkte dat het nogal een lange weg is om het dorp uit te raken besliste ik om de minibus te nemen, ondertussen heb ik door dat je voor 1 euro al een heel aantal km kan afleggen. Bij het eindpunt van de bus ongeveer 50 km voor de grens met Argentinië begon ik te liften. Na...