Reisverhalen «Peru»

Chillen

16 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

Nog eventjes chillen en dan moeten we naar huis terug. Gisteren in de zon gelegen en goed verbrand, gelukkig moeten we dit geen 14 dagen doen anders waren we kreeften! We zitten in Huanchanco een dorpje aan de zee.. lekker genieten van de zon. Gisteren zijn we nog eventjes Trujillo gaan bezoeke...

Toyota

14 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

Buiten de tuktuks zijn de meeste taxi's hier Toyota's van ongeveer 20 a 30 jaar oud maar ode aan de Toyota's! In plaats van naar het reisbureau te stappen namen we gewoon zelf een taxi. We moesten twee uur rijden tot bovenaan een bergketen en dan zouden we aan een meer komen de laguna Paron. We...

La cordillera blanca

13 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

We zitten in een van de mooiste streken van Peru nl La Cordillera Blanca. Dit is een fantastisch mooie met witte sneeuw bedekte bergketen. Een ideale streek voor bergbeklimmers. Gisteren deden we een wandeling enkele dorpjes verder amaai armoe troef. Bovenaan het dorp namen we een collectivo terug. ...

In de sneeuw

11 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

of hoe mooi de natuur kan zijn.. Gisteren boekten we een uitstap bij een reisbureau, niet van onze gewoonte want wij vinden dat we de dingen evengoed zelf kunnen doen, maar in de gids staat dat het moeilijk is om terug te geraken na de wandeling. Ze komen ons ophalen aan het hotel. Als we de ga...

Onderweg

10 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 31 Maart 2014 | 0 Reacties

Onder de ochtend voelden we dat de bus niet meer verder reed.. als we zo al een uur of twee stil stonden kwam de 'bushostess' iets vertellen in het Spaans en ik vroeg: 'Soy habla Iglesia' ja Jets Mich lag ook plat van t lachen.. maar niemand sprak Engels.. wij waren blijkbaar de enige toeristen..&nb...

Terug in Lima

09 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

Vandaag namen we het vliegtuig terug naar Lima en morgen nemen we de nachtbus naar Huaraz. We gaan wat rondwandelen in de Cordiera blanca. Het ziet er fantastisch mooi uit. Het zijn de hoogste bergen van Peru met sneeuw bedekt en ook enkele gletsjers. Een van de bergtoppen werd gebruikt door Pa...

The big day

08 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

03u15 buenos dias! Deze keer zonder ontbijt aan bed en zonder bakje met warm water. We zetten de pillamp op ons hoofd, trekken onze kleren aan en proppen alles in de rugzak. Tenten worden afgebroken, we eten de laatste restjes op en dan vertrekken we in stilte en in den donker naar de ingang van Mac...

In de wolken

05 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 31 Maart 2014 | 0 Reacties

Op dag drie worden we heel vroeg gewekt en zitten we terug in de wolken. Gisteren zijn we op het hoogste punt geweest nl Warmiwanuscca of de dode vrouwenpas. Dit is een berg op 4200 meter en als je veel fantasie hebt zou je er het lichaam van een vrouw moeten in herkennen. Vandaag mogen we dale...

De verenigde muizen

03 November 2011 | Peru | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juli 2014 | 0 Reacties

's morgens om 4 uur werden we opgehaald aan ons hotel in Cuzco. We waren met 15 in de groep. Onze begeleidster, Solay was een zalige meid van 31 jaar. Na enkele uurtjes op de bus en na een lekker ontbijt in Ollantaytambo stonden we aan het vertrekpunt van de inkatrail nl km paal 82 op een hoogte van...