Reis «Thailand»

23 September 2009 - 13 Oktober 2009

Greta en ik verkennen Thailand en Laos. We laten ons voeren door bus, boot, olifant en fiets. Overal waar we komen worden de massages getest!

Bangkok Bangkok

Thailand | 15 December 2018 - 18 December 2018

Relax

18 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 18 December 2018

En ik die dacht niks meer te kunnen vertellen over mijn luxeverblijf hier…Tot nu zit ik nog altijd alleen, echt alleen want er is zelfs ook geen personeel. Enkel de 'schoonzus’ die elke dag speciaal naar hier komt om mijn eten klaar te maken, een paar keer nam ze me mee naar de markt waar ze ...

Sleep soundly by the sea

15 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 15 December 2018

Sleep Soundly by the Sea..Een paradijsje voor mijn laatste dagen in Thailand.De hostal die ik uitkoos in Trat centrum was wel netjes en leuk, het was een traditioneel huis met overal zitplaatsen, zelfs een hangmat en ik had een eigen kamer, het ontbijt was fantastisch: een grote kom met vers fruit, ...

Trat

13 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 13 December 2018

Deze ochtend is er niks meer te merken van de 'rosse’ buurt. De straten lopen vol met gehaaste mensen, ze stappen mooi achter elkaar naar hun werk, staan in de rij om hun ontbijt of lunch pakket te kopen of staan gedisciplineerd mooi achter de lijnen te wachten tot iemand een sein geeft dat ze de le...

12 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 13 December 2018

Geradbraakt stap ik uit de bus. De pessimistische weersvoorspellingen deden me besluiten om een punt te zetten achter het eilandhoppen en asap naar Bangkok door te reizen. Om vijf uur stapte ik de boot op en de volgende ochtend stapte ik van de ene bus op de andere om dan vast te zitten in de ochten...

Ko Pha Ngan

10 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 10 December 2018

Op het eerste zicht is Ko Pha Ngan een vergissing. De boottocht was ruig, zo ruig dat ze rond kwamen met kotszakjes.. het regent al bijna de ganse dag en ik liet me naaien.. gisteren boekte ik een bed in a dorm, spotgoedkoop,.. blijkbaar ligt de kamer zo goed als ‘in’ een luidruchtig café/restaurant...

Krabi

08 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 December 2018

Het ponton dat ik deze ochtend over moet bestaat slechts uit vier tegels, ondertussen ben ik het al gewend. Het is maar eventjes varen van Ralay naar Krabi. De local bus dropt mij dicht bij mijn hostal maar ik zie het niet onmiddellijk, een behulpzame man wil me helpen en even later zit ik op zijn s...

Ralay

07 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 December 2018

Ralay zou het mooiste strand van Thailand hebben dus dat gaan we even checken. Het was destijds ook de dupe van de tsunami en dat merk je al van bij aankomst. De pier is nog steeds spoorloos. Er ligt een soort 'mat’ van vierkante plastic tegels, vijf naast elkaar en ik schat 30*30 en wel meer dan ho...

Ko Yao Noi 2

06 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 06 December 2018

Om zeven uur word ik verwacht bij de buren, een tof West Vlaams gezin. Ze hadden een privé boottocht geboekt en ik kan mee. De schipper vaart met ons in het Ko Yao NP tussen kleine rotsige eilandjes. Achter een hoekje waar we een groepje kayakers zien gaat onze boot voor anker en terwijl ik mij verd...

Ko Yao Noi

04 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 04 December 2018

Een leven zonder auto zou wel lukken zeggen sommigen onder ons maar vooral boodschappen doen zie ik niet zitten. Wel deze ochtend zat ik op de bus samen met een tenger vrouwtje, - stom dat ik geen foto van haar nam - ze kwam net terug van de vroegmarkt en zat nu op de bus (1u) en de longboat (45’) t...

Phuket nightmarket

02 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 02 December 2018

De nacht in mijn tentje was geweldig. Uiteindelijk is het zalig om in een tent te slapen, alleen was het gisteren eventjes schrikken omdat ik hiervoor het dubbele had betaald dan gewoonlijk. Maar de tent was ook luxueus haha ze was nieuw en ik had een echte tweepersoonsmatras, een fan en zelfs een g...

Ko Yao Yai

01 December 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 02 December 2018

Phuket kan me niet bekoren, ik snap niet wat men hieraan vind. Maar ik kom natuurlijk niet in de buurt van de sterrenhotels. Het centrum is druk en er is niks speciaals te zien. Na wat mislukte pogingen wou ik er weg, dus boekte ik vlug tussen de Laksa en de padthai een kamer in een resort op een 'r...

Thailand Phuket

29 November 2018 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 02 December 2018

20181129 – Thailand – PhuketHet is al donker als ik - 'murg' van een ganse dag op de bus te zitten - in Phuket aankom. Mijn eerste ontdekking is dat Grab duurder is dan een gewone taxi, dat ik terug een hoop ge-maaaam aan mijn oren krijg, dat ik terug moet onderhandelen en afbieden. Het is vuiler, m...

11 Oktober 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

We zitten terug op ons eerste adres, het “duurste” hotel maar wel met zwembad !tja het is altijd plezant om aan een zwembad te liggen als het regent ;-)Drie weken terug kwamen we hier aan met regen en het regent hier nog dus we zullen met regen naar huis komen denk ik, anders zullen we hem al op voo...

Vientiane

09 Oktober 2009 | Thailand | Laos | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Vandaag zitten we in Vientiane, de hoofdstad van Laos, we moesten een duur hotel nemen (8 euro) want alle ghuesthouses zitten vol. We snappen niet waarom want het is hier laagseizoen.Morgen is het onze laatste dag in Laos, dus hebben we een nachtbus geboekt om terug naar Bangkok te gaan.Het is vermo...

Vang Vieng

07 Oktober 2009 | Thailand | Laos | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Morgenvroeg gaan we kijken naar de monniken met hun bedelmap. Heel vroeg al komen zij in een ganse rij de straat op om eten te vragen aan de bewoners. Daarna gaan we verder naar Vang vieng., vandaar naar Vientiane en dan terug naar Thailand. Misschien nemen we een binnenvlucht ofwel een nachtbus.. E...

Luang Prabang

05 Oktober 2009 | Thailand | Laos | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Twee dagen hebben we op de Mekong gevaren, ons gat voelde aan als een houten plank man man man.. voor mij alleszins een goede training om met de fiets te leren rijden zegt Greta.. amaai  we hebben gewoon twee dagen op een houten bankje moeten zitten, hangen, liggen.. we hadden ons wel een kusse...

Laos

04 Oktober 2009 | Thailand | Laos | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Sabadeee,dat zeggen ze hier in Laos..Het is hier heel mooi... maar amaai wat een smog!Luang Prabang is een werelderfgoed stadje maar ik snap niet waarom ze hier niet verbieden om hopen benzine te verspillen. Het krioelt hier van de brommerkes. Gewoon zoals in India zouden ze moeten verbieden om nog ...

Chang Kong

03 Oktober 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Vandaag trekken we verder naar Chan Kong, een dorpje op de grens met Laos. Daar gaan we de Mekong afvaren. We nemen de slowboat naar Luang Prabang en vandaar keren we terug naar Thailand.https://plus.google.com/u/0/photos/105900013451389......

Chang Mai

02 Oktober 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Vandaag hebben we wat meegemaakt..we hadden een uitstapje geboektDeze morgen werden we aan de hostel afgehaald..eerst mochten we op een olifant zitten..ik dacht aan Harry Malter.. waar je zo’n circusrondje op platte grond kunt maken,ooit met de kids gedaan toen ze nog klein waren.OK dus de olifanten...

Sukothai

30 September 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Morgen trekken we door naar Changmai.. daar gaan we de Mekong op en dan begint pas het avontuur.. alhoewel enkele dagen terug was het ook wel avontuur, toen sliepen we in een houten huisje op het water zo n drijvend ponton.. s nachts zat Greta ineens rechtop want ze hoorde ratten.. zei ze.. “tja dat...

29 September 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 28 Januari 2014

Vandaag zitten we in Sukothai, we hebben daarnet gegeten bij een Aalstenaar die hier een restaurant en hotel heeft en het was lekker, we hadden er ons ook laten masseren, maar dat was wat minder, zowel bij Greta als bij mij, we hadden alle twee serieuze hardhandige dames, het was absoluut geen sensu...

Erawan National Park

27 September 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Vandaag zit ik in kleermakerszit in een gezellig pub met voor me gratis internet maar dat mag wel want ik moet op de toetsen kloppen met een hamer om vooruit te komen maar er is mooie muziek op de achtergrond dus wat moet je meer hebben ..We zitten in Ayjutaya en we hebben net enkele wats bezocht.Va...

Kanchanabouri

26 September 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

25 September 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Deze morgen zijn we op het dak gaan kijken en man man man we zitten hier gewoon overal dicht tegen, dus gisteren hebben ze ons goed liggen gehad.OK de eerste dag staan we dat toe maar niet langer dan 1 dag.Vandaag dus alles te voet gedaan - de wats bezocht die we wilden zien en dan met de boot terug...

24 September 2009 | Thailand | Thailand | Laatste Aanpassing 28 Januari 2014

We zijn hier pas en we hebben al wat avontuur meegemaakt.Gisteren zijn we zonder problemen geland en we hadden onmiddellijk de juiste bus gevonden naar Khao San om dan in de gietende regen een hotelleke te vinden. Alles ging vlotjes.. hotel met zwembad, airco, tv, badkamer en ontbijt voor slechts 15...