Reisverhaal «Van Olvera naar Ronda»

Spanje | Spanje | 1 Reacties 17 Augustus 2017 - Laatste Aanpassing 17 Augustus 2017

20170816 Olvera – Ronda

Na de feestdag van gisteren is iedereen terug naar huis en is het rustig op de enorme grote camping Pueblo Blanco. Het is geen straf om hier een dagje langer te blijven en voor den Dolf komt het ook goed uit want Ed – het Hollandse koppel – geeft hem een serieuze check-up. Ed heeft een gans werkhuis mee, zelfs een fietsenstaander, maar na een uur geeft hij hem terug met hetzelfde besluit als iedereen: beter krijg ik hem niet!

Nu den Dolf opgefrist is neem ik hem mee naar het dorp om de middeleeuwse burcht te bezoeken. Gelukkig hadden ze er een toilet.

Na een dagje lummelen besluit ik mijn tent op te zoeken en daar stond een vriendje naast! De Spanjaard die me bevestigde dat ik inderdaad een buur had gekregen stelde zich voor als de Raf (voor vrienden) Raphael voor de rest.. en hij nodige me uit om een pint te drinken.. we kregen gelukkig iets van de camarero want de keet was eigenlijk al dicht, dus zaten we er helemaal alleen. Hij probeerde wat Engelse woorden, ik wat Spaanse en we verstonden elkaar. Hij was op doortocht terug naar Cordoba waar hij woonde. Als zelfstandige, hij had een autogarage, had hij zichzelf een weekje verlof gegeven om naar Cadiz te fietsen. Dit is volgens hem het mooiste stukje kust. Jammer dat hij op de terugweg was want anders was ik met hem meegereden. De volgende ochtend vertrokken we samen en namen een ontbijt net voor we elk onze eigen weg opreden. Hij verzekerde me dat als je in dit weer 20 ik kan fietsen, je al heel blij mag zijn. Oeps daar gaat mijn halve planning.

En inderdaad, na 5 km bergop was ik al aan t puffen… niet te doen… even later stopt een motard, zou dat? Ja inderdaad de Duitser van op de eerste camping had me herkent en stopte voor een babbel, dat zijn nou de leuke dingen, dat geeft moed..

Even bijtanken in Setenil maar 1 km verder besluit ik toch om een siësta te houden, ik rij 'den hof' op bij een kolenhandelaar en vraag of ik hem stoor.. en installeer me tussen de paletten voor een verplichte siësta. 15 km had ik gedaan, bij meer dan 40°C, het is echt niet te doen. Nog eens 16 km verder arriveerde ik in Ronda, de camping is nog eens drie km verder maar die kunnen er echt niet meer bij. Als ik neer zit op het terras van de eerste, de beste tapasbar draai ik en zie ik sterretjes. Bij zo’n temperaturen drink ik wel een liter water per uur en regelmatig een Aquarius ertussen. Met je maag vol voel je niet wanneer je honger hebt, dus ik eet maar wanneer ik het denk.

Dolf mocht in de garage van Donna Carmen en we kunnen 1 nachtje blijven, voldoende om de stad te verkennen en op zoek te gaan naar info om een trein of bus te nemen. Nee de Sierra Nevada zie ik niet zitten! 1600 hoogtemeters met dit weer, zo zot ben ik niet!

Therese Eindelijk de tijd gevonden om alles te lezen, als je beperkt bent in tijd is een beetje planning toch nodig, probeer ondanks alles toch te genieten van de trip en die gps in nochtans handig... Geplaatst op 18 Augustus 2017