Reisverhaal «Sukothai»

Thailand | Thailand | 0 Reacties 29 September 2009 - Laatste Aanpassing 28 Januari 2014

Vandaag zitten we in Sukothai, we hebben daarnet gegeten bij een Aalstenaar die hier een restaurant en hotel heeft en het was lekker, we hadden er ons ook laten masseren, maar dat was wat minder, zowel bij Greta als bij mij, we hadden alle twee serieuze hardhandige dames, het was absoluut geen sensuele massage ook al verwachten we dit nu ook weer niet.

Gisterennacht zijn we hier toegekomen, na een busrit van 6 uur. Ik had weer serieus pech, we kwamen op de bus en we mochten niet naast elkaar zitten, ik moest naast een Thai met een mondmasker zitten en ik zei tegen hem: "ik stink zeker?”Hij antwoordde niet ah ja ze kunnen hier zelfs nog geen Engels, laat staan Nederlands.Toen zei ik "geen scheten laten hé ge hebt dat goed gehoord hé". Greta en ik zaten zo nog een tijdje tegen elkaar te klagen en te zagen omdat we niet naast elkaar mochten zitten en omdat ze het licht uit deden zodat ik mijn boek niet kon lezen, enz… toen ineens de Thaise dame die voor me zat haar omdraaide en zei "solly jullie spleken nedellans zekel" pffffff> Ze woonde al 4 jaar in Amsterdam.

Onderweg moesten we door hoogstaand water rijden amaai gans de buurt was hier overstroomd. In het straatje naar ons hotel blijft het water al gans de dag staan en moeten we er telkens door met het gevolg dat we hier proper rondlopen, hopelijk komen we niet met hondsdolheid naar huis want met al die ratten hier.. Ach het valt nogal meequa ongedierte. We hebben er nog geen in de kamer gehad, ik heb er wel al 1 doodgedrukt - in de gang van ons eerste hotel - met een leeg waterflesje. Eerst de adem afgesneden door het flesje erop te drukken en dan in het midden van zijn lijf.. ssppffrrrrfffggrrrkkkkkrr de ingewanden hingen aan de muur.. hihi Daarnet hebben we er ook gezien, honderden, tezamen met nog honderden andere krekels, wormen, sprinkhanen, teken, enz.. allemaal met een laagje suiker erop.. zag er lekkkkerrrrrrr uit.. tja het is hier kermis, de monniken staan er met een rad met allemaal Boeddha’s erop, je mag er aan draaien en dan krijg je een nieuw karma ... echt waar hoor.. ik zever niet. Deze morgen hebben ze ons al vroeg uit ons bed geroepen, het was pas 5 uur - het was net of er was een les aerobic bezig. Daar leek het toch op. Daarnet stond er terug een monnik met een micro in zijn hand en wat hij verteld is juist hetzelfde als een aerobic les... one step left, two step right, maar dan in het Thais.

We logeren in hutjes.. precies een tuinhuis met een hoog dak - klein maar ..verry nice.

Vandaag hebben we een historisch park bezocht per fiets - we hadden afgedongen en van colère hadden ze ons een mbx-fietske voor kinderen gegeven.. pfff ‘t zijn echte t(h)aaie jongens.

Gisteren gingen we vlug iets eten voor we op onze bus sprongen in zo’n tentje van een familie. Het lijkt net op een garage waar ze de poort van open zetten en waar ze een wok installeren en daar zetten ze dan de kleindochter of de bomma achter. Deze keer was het de kleindochter want de bomma liep rond in een grote boxershort van haar kleinzoon, je kent dat wel, zo een met lange pijpen en bloemen erop.. voor de rest had ze niks aan, we waanden ons in de sauna.