Reisverhaal «Herfstvakantie van 30 okt tot 5 nov 2017»

Herfstvakantie 2017 | Nederland | 0 Reacties 05 November 2017 - Laatste Aanpassing 13 November 2017

Maandag 30 oktober 2017.

Vertrek in Peer om 1130 Hr.

Aankomst in Kruiningen om 1630 Hr.

Afstand: 151 km.

Voor we vertrokken ging Brigitte nog snel met de fiets naar de markt en ze bracht ook brood mee. Om 1130 zwaaide dochter Tessa ons uit en dan waren we weg. De eerste stop was al na 12 km aan het voetbalveld van Kadijk in Overpelt. Daar aten we onder een stralende zon onze broodjes op waarna Brigitte naar het ziekenhuis wandelde waar nog iets moest geregeld worden. Om 1430 Hr vertrokken we daar om via Lommel en Mol in Geel de snelweg op te rijden richting Zeeland. De reis verliep voorspoedig en om 1630 Hr arriveerden we op camperplaats De Plantage in Kruiningen.

Na het aanmelden kozen we één van de vijf verharde plaatsen ( de andere 11 plaatsen zijn in het gras ) en staken we de stekker in.

We betaalden 15 € per nacht, alles inbegrepen ( zonder elektriciteit is het 12,50 € ). Aangezien het niet lang meer zou duren voor het donker werd profiteerden we nog van het zonnige weer om een kleine wandeling te maken in de buurt.

Tijdens het nieuws aten we de balletjes in tomatensaus die we gisteren thuis hadden klaargemaakt. Daarna deden we de afwas en gingen we douchen in het mooie en nette sanitair van deze camperplaats. De avond werd afgesloten met een beetje surfen op de goed werkende Wifi. De omschakeling van zomer- naar winteruur twee dagen geleden zorgde ervoor dat we vroeg in bed lagen.

Dinsdag 31 oktober.

Over vandaag kunnen we heel kort zijn. Brigitte werd vannacht misselijk en moest meerdere keren uit bed. Details hierover zal ik jullie besparen 😷. Het resultaat was dat de geplande portie mosselen in de Viskeete vervangen werd door een wandeling naar de huisartsenpost in Kruiningen. Dat leverde " goei pillekes " op zodat de volgende nacht rustiger verliep.

Woensdag 1 november.

Vertrek in Kruiningen om 1030 Hr.

Aankomst in Domburg om 1130 Hr.

Afstand: 52 km.

Zoals reeds vermeld leverden de medicijnen een betere nacht op. Na een ontbijt met de gisteren bestelde broodjes vertrokken we naar Domburg. Daar hadden we afgesproken met vrienden op de Roompotcamping Hof Domburg.

Vooraleer de camping op te rijden hielden we halt bij Albert ( die van de AH- supermarkten 🤔 ) voor het aanvullen van de voorraden.

Omdat we gereserveerd hadden konden we met de magneetkaart die we thuis hadden aangekregen zonder verdere formaliteiten de camping binnenrijden en op onze plaats gaan staan.

Op het eerste gezicht stond de camping helemaal vol dus was het maar goed dat we een reservatie hadden. We wilden dan snel onze vrienden gaan begroeten maar die waren niet in de camper dus aten we de pas gekochte broodjes op. Na de afwas vertrok Brigitte voor een deugddoende massage naar het welnesscentrum " De Parel ", dat deel uitmaakt van het campingcomplex. Ondertussen maakte ik een korte babbel met René en Christiane die met hun jongste kleindochter naar het zwembad gingen.

Daarna wachtte ik Brigitte op om na de massage een strandwandeling te maken van 4,9 km, met de nodige tussenstops om het vorige week geleverde nieuwe fototoestel uit te testen.

Het was al donker toen we terug aan onze camper waren en het was alweer etenstijd. Nog maar eens een afwas later namen we een lekker warme douche in het bij onze plaats horende privésanitair en dan werd de avond afgesloten met een beetje lezen en surfen. Het TV-journaal lukte niet want er stonden een paar bomen in de weg om ontvangst te hebben.

Donderdag 2 november.

Wandelen in en rond Domburg.

Afstand: voor mij 17146 stappen of 12,4 km en voor Brigitte 21010 stappen of 16,6 km.

Na het ontbijt trok Brigitte richting strand om foto's te maken.

Ondertussen hield ik mezelf bezig met een aantal huishoudelijke taken waaronder het uitvegen van de camper, water bijvullen en aflaten enz. Ik ging ook nog naar de campingwinkel voor broodjes.

In de namiddag hadden we afgesproken om met onze vrienden een wandeling te maken. Deze wandeling leidde ons door "De Manteling", net achter de duinen heen en over het strand terug, een totaal van 9,2 km.

Ongeveer halfweg hielden we halt om met een koffie of een Grimbergen ons vochtgehalte weer op peil te brengen. Door het mooie weer en het gezelschap was het een fijne wandeling.

Na een lekker warme douche wandelden we nog maar eens naar het centrum van Domburg om in Ristorante Verdi te gaan genieten van een lekkere pizza. Met een koffie en een grappa werd alles weggespoeld en zo liep deze mooie dag op zijn eind.

Vrijdag 3 november.

Vertrek in Domburg om 0920 Hr.

Aankomst in Westende om 1720 Hr.

Afstand: 147 km met de camper en 10,1 km ( oftewel 13990 stappen ) met de benenwagen.

Vandaag hadden we een afspraak met mijn schoonma en haar partner. Zij zouden met de trein naar Oostende komen en dan zouden we samen gaan lunchen. Alles liep echter niet helemaal zoals gepland. Door drukte en een misbegrepen omleiding reden we bijna drie uur om van Domburg in Oostende te raken. Het was dus al 1210 Hr als we onze camper parkeerden op de parking in de Fortstraat, vlak bij het Fort Napoleon. De bedoeling was om het overzetbootje te nemen om zo in het centrum te komen waar ze ons zouden opwachten. Ook hier liep de planning in het honderd. Na bijna een half uur aanschuiven vertrok net voor onze neus ( om 1245 Hr ) het laatste bootje met de mededeling dat ze om 1330 Hr opnieuw zouden varen maar dat het nu middagpauze was. Om daar geen 45 minuten te moeten wachten besloten we om dan maar te voet te gaan, een trip van bijna 5 km. Zo kwamen we 50 minuten later te voet aan de overkant terwijl het eerste bootje op hetzelfde moment arriveerde. Tijd hadden we dus niet gewonnen of verloren, maar we hadden wel een flinke wandeling gemaakt. Een portie mosselen met frieten hadden we dus zeker en vast verdiend.

Na het eten maakten we nog een korte wandeling over de dijk om nog een beetje te genieten van de zon alvorens terug te keren, wij naar de camper en Brigitte haar moeder naar het station om terug naar Gent te sporen. Het was dus maar een korte ontmoeting.

Onderweg naar Camperpark Westende parkeerden we ook nog even bij Urbano. Niet omdat we daar moesten zijn maar wel om in de Lidl daar vlakbij nog wat proviand te halen. In die buurt is de parking van Urbano zowat de enige plaats om op een vrijdagavond gemakkelijk een camper te kunnen parkeren. Om 1715 Hr arriveerden we aan het Camperpark en voor de eerste keer die dag verliep er iets helemaal op rolletjes. Stoppen aan de slagboom, in het hokje de reservatiecode ingeven en het toegangskaartje kwam uit de printer. Het mag ook eens meezitten natuurlijk. Het parkeren op de mooie grote plaats leverde uiteraard ook geen probleem op en zo zaten we in een mum van tijd op ons gemak, stekker ingeplugd, verwarming een graadje hoger ingesteld en een drankje voor de neus. De rest van de avond gebeurde er behalve een hapje eten en douchen nog bitter weinig.

Zaterdag 4 november.

Met de tram naar Oostende.

Vandaag hadden we afgesproken met onze vroegere buren ( in Peer ) die een paar jaar geleden terug naar hun geboortegrond ( in Oostende ) verhuisden. Na het ontbijt wandelden we naar de tramhalte om dan naar Oostende te sporen. Om 1130 Hr kwamen we bij Steve en Hilde aan om na een warm welkom te genieten van een hapje en een drankje.

Zoals gewoonlijk had Steve ook nu weer lekker ( en veel ) gekookt. Een strandwandeling waarbij we doornat werden zorgde daarna voor het verbranden van de nodige calorieën. Dezelfde strandwandeling zorgde uiteraard ook voor een geldig excuus om twee stukken zelfgebakken appeltaart te eten 😉.

's Avonds reden we in een overvolle tram terug naar Westende. Eten werd er de rest van de dag niet meer gedaan. Wel keken we nog naar het nieuws en door de grote hoeveelheden frisse zeelucht kropen we vroeg in bed.

Zondag 5 november.

Vertrek in Westende om 1000 Hr.

Aankomst in Peer om 1445 Hr.

Afstand: 222 km.

Helemaal uitgerust vertrokken we na het ontbijt. Één kilometer later parkeerden we de zwerfwagen aan de Koning Ridderdijk om nog een laatste strandwandeling te maken. Er stond een meer dan stevige bries waardoor een eenzame kitesurfer zich helemaal kon uitleven.

Ook zagen we in de verte een baggerboot aan het werk en vochten vele honderden mountainbikers zich een weg over het strand en door de duinen.

Na een uurtje lieten we de zee achter ons om terug naar Limburg te rijden. In de gietende regen hielden we nog een tussenstop voor een broodje en om 1445 Hr waren we thuis.

Voor de statistieken nog dit:

- Totaal gereden afstand: 571 km.

- Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer: 9,2 l / 100 km.

Fotoalbums van Nederland

Nederland van 20 tot 26 oktober 2018 (12)

20 Oktober 2018 | Nederland van 20 tot 26 oktober 2018 | Nederland | Laatste Aanpassing 11 November 2018