Travel Stories

Fashion voor jong en oud

12 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 0 Comments

FASHION - De Chinese mode is heel opvallend: combineer om het even welke stof, kleur en motief met elkaar. Trek dan nog eens je opvallendste schoenen aan en vergeet je nylon-kousen niet. Een groot contrast met de arme bevolking van de hutongs of van het platteland.Kleine baby's hebben een pakje aan ...

Dag 6 - Liugong

DAG 6 - Vandaag slapen we iets langer, want de kilometers van gisteren laten zich voelen. Opnieuw trekken we er met de fiets op uit en nadat we weer in de verkeerde richting zitten, pakken we het anders aan. Aan elke splitsing of kruispunt laten we de Chinese namen op het kaartje zien en vragen we o...

Dag 5 - Yangshuo

11 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 1 Comments

DAG 5 - We hadden al helemaal onze draai in Peking gevonden en er valt nog zoveel meer te bezoeken, maar we moeten verder. Na heel wat miserie (sorry mama, was niet de bedoeling om je ongerust te maken), hebben we toch onze vluchten naar Zuid-China kunnen boeken. De hotelreceptioniste was enorm behu...

Dag 4 - Chinese Muur

10 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 0 Comments

DAG 4 - 6000 km lang zou hij geweest zijn... De Chinese Muur!! Check! De vorige dagen waren eerder bewolkt en met smog, maar vandaag zien we voor het eerst een blauwe hemel. We hebben een excursie in het hotel geboekt, want er op eigen houtje geraken is niet zo vanzelfsprekend. Een mini-busje op Chi...

Xiexie

10 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 1 Comments

XIEXIE - We waren gewaarschuwd dat de mensen hier bijna geen Engels spreken. Ik moet toegeven dat ik het niet zo "erg" had verwacht, toch zeker niet in de hoofdstad. Behalve met de hotelreceptioniste, proberen we te communiceren met gebaren en een taalgidsje (bedankt Aina!), met als resultaat dat we...

Dag 3 - Zomerpaleis

09 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 0 Comments

DAG 3 - Vandaag bezoeken we het Zomerpaleis, net iets buiten het centrum. Weeral immens qua oppervlakte, we wandelen en bewonderen uren en uren! De meerderheid van de bezoekers zijn ook hier de Chinezen zelf....

Todos a la Ciudad Prohibida

08 May 2013 | China | China | Last Update 09 May 2013 | 0 Comments

...

Dag 2 - Verboden Stad

08 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 0 Comments

DAG 2 - 's Morgens gaan we vol goede moed op zoek naar een typisch Chinees ontbijt. De bestelling loopt deze keer vlotter: een soort rijst-soepje en gestoomde broodjes. Toen we ook thee wilden, keken ze maar raar. Thee hoort dus niet echt bij het ontbijt...Op naar het Tian'anmenplein en de Verboden ...

Dag 1 - Trommeltoren

07 May 2013 | China | China | Last Update 13 May 2013 | 0 Comments

DAG 1 - Alles lijkt goed te beginnen (zeer aangename vlucht, kennis gemaakt met de Chinees Lin naast ons, bagage toegekomen, gemakkelijke metroverbinding naar Peking-city) tot we bovengronds uit de metro komen... Nu begint de zoektocht naar ons hotel. We zijn compleet gedesoriënteerd en we kunnen ge...

En Pekín de cabeza

07 May 2013 | China | China | Last Update 08 May 2013 | 0 Comments

Llegamos a China y todo está de cabeza!La gente camina al revés, todo patas arriba. La sensación es rara, pero poco a poco uno se va acostumbrando. Los Chinitos todos nos ven y se ríen!El problema ahora son las fotos, habrá que voltearlas todas antes de montarlas.De resto todo bien, ya tenemos nuest...