Reisverhalen «China»

Xi’an en terug naar huis

24 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 24 September 2018 | 0 Reacties

Op onze laatste dag gaan we erg laat ontbijten. Vandaag is het een Chinese feestdag. Het is te merken aan de drukte in de straten en de feeststemming in het park waar we binnenwandelen.Groepen dansen of sporten er. Kinderen varen in bootjes of rollen in opblaasbare ballen op het water. Ze schilderen...

Via de Maijishantempel naar Xi’an

23 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 23 September 2018 | 0 Reacties

Om 8.40 nemen we de sneltrein naar Tianshui zuid.Hier willen we onze bagage achterlaten en dan de bus naar de Maijishantempel nemen.Alhoewel er een groot bord staat “left luggage” is dit bljkbaar niet mogelijk.Wij dus met de valiezen op zoek naar het busstation. Ook dat is niet eenvoudig. Er is een ...

Naar Lanzhou

22 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 22 September 2018 | 0 Reacties

Vandaag is het voornamelijk een busdag. We moeten helemaal terug tot in Lanzhou.De bus in Langmusi vertekt om 6.30 naar Hezou. Om 6u staat ze al op de hoek van de straat te toeteren. Iets meer dan 2u later zijn we in Hezuo. Daar laten we ons met een taxi naar de Milarepa toren brengen. Onze bagage g...

Langmusi Kirti gompa en Lhamo kloof

21 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 21 September 2018 | 0 Reacties

Vandaag vertrekken we in mist die nog versterkt wordt door de rook uit de vele kolenkachels naar de Kirti Gompa aan de overzijde van de rivier in de provincie Sichuan.Hier bezoeken we weer enkele mooie tempels. Er lopen veel monniken en het valt op hoeveel jonge kinderen er bij zijn.Al gauw verschij...

2dagen te paard bij de nomaden

20 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 20 September 2018 | 0 Reacties

We zijn terug in Langmusi na de trektocht te paard.Wat een ervaring!Eerst krijgen we paardrijles. Hoe hou je de teugels vast. Hoe bestuur je het paard en hoe laat je het stoppen. Gisteren kregen we ook nog wat richtlijnen over wat wel en niet mag in en rond de nomadentent. En dan kunnen we op stap. ...

Naar Langmusi en Serti gompa

18 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 18 September 2018 | 0 Reacties

Gisterenavond hoorden we dat we geen tickets voor de rechtstreekse bus naar Langmusi konden krijgen. Dus: programmawijziging.Om 6.30 nemen we een taxi naar het busstation. Daar raken we gelukkig zonder problemen aan tickets voor de bus naar Hezuo. We ontmoeten een sympathieke Duitser en een rare zon...

Gegidst bezoek aan Labrang klooster

17 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 17 September 2018 | 0 Reacties

Vandaag bezoeken we opnieuw het klooster, deze keer met een gids.Veel wijzer worden we niet. En eigenlijk zagen we ook veel meer toen we alleen door het klooster dwaalden. Met een reisgroep Engelsen en een groep Duitsen waarvan de reisleider al wat de monnik zegt nog eens in het Duits moet vertalen ...

Sangke graslanden

16 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 16 September 2018 | 0 Reacties

Bij het ontbijt in Nirvana ontmoetten we An, een Belgische die de grootste tijd van het jaar in Cambodja woont.We horen dat de Engelstalige chauffeur om de uitstap die we overwogen morgen te doen dan niet beschikbaar is.An wil graag met ons mee de auto delen naar de Sangke  graslanden en de nom...

Labrang klooster

15 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 15 September 2018 | 0 Reacties

Het valt mee, buiten wat ademnood als we de trappen van het hotel opmoeten, heeft niemand last van de hoogte. En het regent niet meer! Na een laat ontbijt wandelen we het Tibetaanse Labrang klooster binnen. Er wonen hier nog meer dan 600 monniken. Heel het stadje wemelt dan ook van de in oranjerode ...

Bingling Si expeditie

14 September 2018 | China Inner Mongolie en Amdo Tibet | China | Laatste Aanpassing 14 September 2018 | 0 Reacties

Vandaag loopt het niet zoals gepland.Gisteren vroegen we de hotelmanager om een taxi te reserveren naar een dok op nog geen half uurtje rijden van het hotel. Daar gingen we dan een boot charteren die ons in een half uur naar de Bingling tempel zou brengen.Maar...is het de communicatie die misliep?Be...