Reisverhalen «Zuid-Afrika»

Johannesburg-Brussel

02 December 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 03 December 2016 | 0 Reacties

Gisterenavond weer zo een Afrikaans onweer. Daartegen zijn onze onweders niks!Van mijlen ver zien we het van op ons terras aankomen. Felverlichte luchten in alle richtingen en zacht geroffel.De wind wakkert aan en de flitsen nemen toe tot een knallend vuurwerk ons wakker houdt.De regen plenst een ha...

Panorama route,Blyde river canyon

01 December 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 03 December 2016 | 0 Reacties

Gisterenavond rond 22u brak er een tropisch onweer uit, recht boven ons.Bliksemschichten en knallende donderslagen volgden mekaar in snel tempo op.Het kan hier tekeer gaan!Om 7u (19 graden) vertrekken we op de panoramaroute richting Sabie.Het is heuvelachtig met veel fruitplantages en bossen.Het fru...

Kruger 2e poging

30 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 01 December 2016 | 0 Reacties

We logeren even voorbij Hazyview, in de lage risicozone voor malaria. In het Krugerpark is tijdens deze periode anti-malaria medicatie aanbevolen en daar hadden we geen zin in.Vanmorgen dus eerst een half uurtje rijden voor we aan Phabeni gate zijn.Deze keer vertrekken we om 6.30 op onze safari bij ...

Kruger park

29 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 29 November 2016 | 0 Reacties

Om 6.30 vertrekken we. Eerst nog wat hobbelen over de onverharde rode zandwegen tot aan de uitgang. Dan vordert het sneller. Maar overal worden nieuwe banen aangelegd. De Gps slaat op hol en de kaart geeft het ook niet goed weer. Nergens naambordjes of richtingaanwijzers.Gevolg: we hebben geen flauw...

Swaziland

27 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 28 November 2016 | 0 Reacties

Een velvet aapje probeert eten te stelen aan de caravan van onze buren.Om 7u vertrekken we. Langs een quasi lege N2 snorren we richting Swaziland.Langs de baan voornamelijk bush, lage bomen en struiken.Aan de horizon bergen en heuvels.Een groot uur later zijn we aan de grenspost. Na een kwartier bur...

Nogmaals Hluhluwe en relaxen Bushbaby

26 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 28 November 2016 | 0 Reacties

Vannacht heeft het opnieuw geregend. Het is rond de 20 graden en zwaar bewolkt.Na het ontbijt gaan we eerst even winkelen in de Spar van Hluhluwe.Vandaag is het er blijkbaar marktdag. Kleine stalletjes worden opgezet en het is er erg druk.Nog een laatste keer rijden we naar het Hluhluwe park. Vandaa...

Hluhluwe

25 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 25 November 2016 | 0 Reacties

Vandaag opnieuw een dagje dieren kijken. Deze keer in het Hluhluwe gedeelte ( spreek je trouwens uit als schuschuwe).Hier zijn de niet verharde wegen een stuk beter,al moeten we ook wel eens omkeren omdat de gaten in de weg te diep zijn.Het Hiltop kamp heeft ook een restaurant waar we kunnen lunchen...

Saint Lucia en Imfalozi park

24 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 24 November 2016 | 0 Reacties

Na het ontbijt gaan we naar het Isimalango wetland park. Alle wegen in dit park worden hersteld zodat de enige toegankelijke weg de 35km lange hoofdweg naar het strand is. Bovendien wordt de wildcard die toegang geeft tot alle nationale parken hier niet aanvaard.Plannen wijzigen dus, het wordt een d...

Naar Saint Lucia

23 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 24 November 2016 | 0 Reacties

Om 5.30 vertrekken we. Een wekker heb je hier niet nodig, die lawaaierige vogels maken je toch wakker. Het heeft vannacht geregend en alles is grijs en miezerig.Langs de baan rijden de witte taxibusjes op en af. Mensen joggen, fietsen of wachten op de bus.Na de hobbelweg rijden we op de N3 vol vrach...

Drakensbergen Giant castle

22 November 2016 | Zuid Afika | Zuid-Afrika | Laatste Aanpassing 23 November 2016 | 0 Reacties

White mountain lodge is geen aanrader.De hele nacht een koor van kikkers met geluidsoverlast en vanaf de heel vroege morgen gekrijs van de grote grijze vogels waarvan we de naam nog altijd niet kennen.Het personeel is ook liever lui dan moe. We hebben haast een half uur nodig om iemand te vinden die...