Reisverhaal «Palm Cove : deel 2»

The outback | Australië | 0 Reacties 07 Augustus 2013 - Laatste Aanpassing 07 Augustus 2013

hey iedereen,

Eindelijk hebben we eens tijd om jullie te mailen. Het zijn nogal drukke dagen geweest. En een dag is hier veel te kort , nl de zon komt op rond 7h en gaat onder om 17h30. We moeten veel keer vroeg opstaan om te kunnen genieten van de dag + ook wat de warmte beperken.

Maandag hebben we iets avontuurlijks gedaan. De jongens hebben een benji jump gedaan!!! En wij, de meisjes hebben een swing gedaan. Dat is zwieren aan een touw. Alles goed beveiligd.
In de namiddag was het relaxen aan het strand.

Palm Cove, waar we nu verblijven heeft een Esplanade waar er leuke restaurantjes zijn en winkeltjes. Dan heb je direct de zee, met een palmbomenrij ertussen. Het is hier echt leuk en een zalig weertje.

Gisteren hebben we heel vroeg de bus genomen naar Cairns (1 uur rijden) om te gaan snorkelen in de great barrier reef ( Unesco). De catamaran zeilboot vertrok om 8h. Het was 2 uur varen naar een mooi plekje midden in zee waar je dicht bij de koralen en hele mooie vissen kon snorkelen.
Er waren kleine gekleurde visjes en ook grote vissen. Echt mooi, het was precies of we in een mega groote aquarium aan het snorkelen waren. De kinderen vonden het ook superleuk en heel mooi.
Na de middaglunch op de boot , zeilden we verder naar een ander plekje met een eiland.
Amai, ook heel mooi. zagen zelfs een waterschildpad. Tijdens de zeiltocht hebben we zelfs een dolfijn gezien die met ons meezwom en een walvis die voor de boot zwom. Indrukwekkend!!!!

Vandaag zijn we dan terug naar een Nationaal Park geweest nl. Kuranda. Ook beschermd van Unesco.
Er kwam een busje ons ophalen , daarna gingen we met een treintje door de Bergen naar een dorpje met vele winkeltjes en souveniertjes. Bij het terugkeren mochten we een teleferique nemen boven de hoge bomen van het natuurpark. Ook indrukwekkend mooi.

Vanavond gaan wij 2 eens goed gaan eten, er zijn hier goeie restaurantjes met visgerechtjes. De kinderen hebben een afhaalpizza gehaald en eten die nu hier in het appartementje op.

Morgen is het rustdag, lang uitslapen en zonnen op het strand. S'avonds hebben we Peter en Makiko uitgenodigd om samen te gaan eten, met alle kinderen.
De volgende dag mogen we de huurwagen halen om onze reis verder te zetten. We zullen een deel baggage bij Peter achter laten en enkel het nodige meenemen in de jeep. Vanaf vrijdag zullen we geen berichtjes zenden, want we nemen geen computer mee omdat we kamperen.
Dus wees niet ongerust. We sturen een berichtje als we terug de auto binnengeven op 14/8.

Allez, nog vele groetjes aan iedereen en een dike knuffel van ons allen.
Chantal & co

Fotoalbums van locatie «Sydney»