Verenigde Staten

New York 26 februari - 5 maart 2017

05 Maart 2017 | New York | Laatste Aanpassing 05 Maart 2017

New YorkZONDAG:Op citytrip naar New York voor Stien haar 18de en Maud haar 16de verjaardag. Hoe cool is dat?! De meisjes kenden New York alleen nog maar van films en vanaf de eerste seconde dat we de stad binnenkwamen, leek het al direct alsof we midden in een film waren beland: overal om ons heen g...

Miami - Miami Beach - Key West 23-31 juli

31 Juli 2015 | Costa Rica & Florida | Laatste Aanpassing 31 Juli 2015

Miami - Miami Beach - Key West 23-31 juliDe kinderen vonden het heerlijk om eerst even lekker naar het strand te gaan en in die warme zee te duiken. Vervolgens zijn we lekker gaan lunchen in Miami Beach aan de boulevard. Er zijn allemaal leuke terrasjes en dan hebben we alles rustig kunnen bekijken....

Seattle 31 juli-1 augustus

02 Augustus 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2014

Back in Seattle where we started our roadtrip one month ago... Wat is nu eigenlijk het meest de moeite om te doen: Zuid-West USA of de Amerikaanse en de Canadese Rockies? Die vraag hebben we de voorbije weken vaak gekregen. Moeilijk te beantwoorden! Allebei! :-)Vorig jaar waren we helemaal over...

Portland 29-31 juli

31 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2014

PortlandDe grootste stad van Oregon heeft een vooruitstrevend en liberaal karakter en een rijke koffie- en biercultuur. Er zijn niet heel veel highlights. De grootste attractie van deze stad is het leven zelf.Meer dan een half miljoen inwoners wonen in de groene havenstad. En ze zijn dol op hun...

John Day 27-29 juli

29 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 30 Juli 2014

John DayVooraf wisten we natuurlijk al wel dat John Day geen echte wereldstad zou zijn, maar dat het zo’n klein plaatsje was, nee, dat hadden we echt niet verwacht.Niet alleen het stadje zelf maar ook de mensen die hier rondlopen lijken net uit een griezelfilm gestapt te zijn. Heel rare mensen. Is e...

Twin Falls 25-27 juli

27 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 27 Juli 2014

Twin FallsDe Shoshone Falls worden aangeprezen als de ‘Niagara of the West’. Deze titel is misschien wat overdreven, maar toch zijn het prachtige watervallen. De canyon trail die we gedaan hebben, beloofde uit te komen op een basejumppunt. Maar na enkele kilometers stopte het pad abrupt wat wel heel...

Idaho Falls 23-25 juli

25 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 25 Juli 2014

Idaho FallsDe tijd lijkt hier te hebben stilgestaan. De traditionele Amerikaanse gedachtegang van familie en one nation under God is hier echt behouden. Daarnaast staat Idaho bekend om de productie van aardappelen. Dat was al direct duidelijk toen we de staat binnenreden: kilometerslang velden met e...

Grand Teton National Park 21-23 juli

23 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 24 Juli 2014

Grand Teton National ParkAls we Yellowstone buitenrijden, komen we onmiddellijk in Grand Teton Park, een park dat wordt beschreven als "het paradijs betreden". Je vindt hier werkelijk alles: bergen met besneeuwde toppen, gletsjers, valleien, kristalheldere rivieren, en prachtige meren. Wij hebben ja...

Yellowstone National Park 18-21 juli

21 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 22 Juli 2014

Yellowstone National ParkHet was een lange rit van Polson naar Cody door de Big Sky Country van Montana. Yellowstone National Park is het oudste nationale park en één van de grootste ongerepte gebieden van de Verenigde Staten. Het park heeft duizenden thermale bronnen en honderden geisers, waarvan O...

Glacier National Park en Flathead Lake 15-18 juli

18 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 21 Juli 2014

Glacier National Park en Flathead LakeDe grensovergang terug naar the US ging heel wat vlotter. Deze keer konden we na 25 minuten weer verder rijden. Wel weer heel serieus. En weer een heleboel vragen die we moeten beantwoorden. Lijkt wel een kruisverhoor. Do you have 10 000 dollars or more in cash ...

Seattle 2-5 juli

05 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 06 Juli 2014

Seattle is een heel toffe stad. Alles op wandelafstand en overal zicht op water. Plus aan de westkant zijn de hoge pieken van de Olympic Mountains zichtbaar en aan de oostkant kijk je op de vulkanen van de Cascade Range. Leuk hier nu als Belg rond te lopen. Verrassend hoeveel Amerikanen toch wel met...

Los Angeles 4-8 augustus

08 Augustus 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2013

Los Angeles… Terug naar Tim! We keken er echt naar uit. Het voelde deze keer aan als terug thuiskomen. Alle zes direct helemaal op ons gemak. Geweldig om zo hartelijk ontvangen te worden en met zo’n supergids op stap te kunnen gaan. Deze keer hebben we vooral de kust van LA bezocht: Seal Beach Pier,...

San Diego 3-4 augustus

04 Augustus 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 07 Augustus 2013

San Diego is een heel leuk oud Spaans plaatsje in Californië. Een propere stad met een Mexicaanse sfeer. Leuk om terrasjes te doen en te winkelen. En natuurlijk ook om Sea World bezoeken. Dat is vooral voor kinderen een ervaring om nooit meer te vergeten. Het leuke van deze reis is dat we heel veel ...

Palm Springs 31 juli-3 augustus

03 Augustus 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 04 Augustus 2013

Para para paradise… :-) Na de voorbije weken van hier naar daar rond te trekken, doet het ons alle zes eens deugd om een aantal dagen uit te rusten op één en dezelfde plaats. En wat voor één! Palm Springs is echt een heel mooie vakantiebestemming met brede lanen, veel palmbomen en langs alle kanten ...

Las Vegas 30-31 juli

31 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2013

Plannen zijn er om gewijzigd te worden... Als 5 van de 6 graag terug naar Vegas willen, zal ik maar toegeven zeker? Back to all the madness! Again!! :-) Mijn voorwaarde was een rustig hotelletje weg van The Strip. Al dat mega-massa-gedoe: ik had er niet veel zin meer in. Maar...deze keer zelf ook FA...

Sedona 29-30 juli

30 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2013

Sedona is een gezellig plaatsje. Bijzonder mooi met rode bergen op de achtergrond. We hebben ons hier vooral goed geamuseerd in Slide Rock State Park. In dit park loopt een riviertje door het dal met allerlei stroomversnellinkjes. Het is een soort natuurlijke waterglijbaan. Echt fantastisch! Roos: I...

Grand Canyon 27-29 juli

29 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 30 Juli 2013

Met z’n zessen een helicoptervlucht in de Grand Canyon: dat was al maanden het plan! Wat het hoogtepunt van onze reis beloofde te worden was toch wel een tegenvaller. Storm, onweer, stortregen, hagel, … Van de 3 dagen die we voorzien hadden om te wandelen langs de canyon en om die helikoptervlucht t...

Monument Valley 26-27 juli

27 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 28 Juli 2013

Monument Valley. Anders dan in de andere natuurparken moeten we hier per persoon inkom betalen en niet per auto, om dan te merken, eens we binnen zijn, dat het parcours echt niet te doen is zonder 4x4. We hebben het geprobeerd hoor, maar zijn na een half uurtje teruggedraaid uit schrik om nog maar e...

Mesa Verde 25-26 juli

26 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 26 Juli 2013

Mesa Verde, één van de belangrijkste archeologische vondsten van Amerika. In dit park zijn 500 fascinerende rotswoningen, die tot 1300 bewoond werden door de Pueblo Indianen. Wij hebben Cliff Palace en Spruce Tree house bezocht en op onze route heel wat verschillende dorpjes vanop afstand gezien. He...

Moab–Canyonlands-Arches 24-25 juli

25 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 25 Juli 2013

Van Bryce naar Moab is een heel eind rijden maar dat verveelt nooit omdat je zo’n mooie uitzichten hebt onderweg. Miljoenen jaren geleden sleten de Colorado en de Geen River kronkelende paden diep in de rotsen uit. Zo ontstond een labyrint van kloven, dat het hart van deze magnifieke wildernis vormt...

Bryce 22-24 juli

24 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 24 Juli 2013

Bryce Canyon: sprookjesachtig mooi! Helemaal niet erg om hier 40 te worden… ;-) Bryce Canyon ligt boven de 2000 meter en dat voel je. Voor het eerst tijdens deze reis hebben we het echt wel wat koud gehad. En ook wat regen. Onze kinderen kan je niet van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat laten wand...

Lake Powell 20-22 juli

22 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 23 Juli 2013

Lake Powell: zonder twijfel het mooiste wat ik ooit gezien heb! Heb al veel spijt gehad dat ik hier met een gewoon, simpel compact camera'tje ben. Op foto krijg je niet weergegeven hoe mooi het hier is. Als je aankomt bij Lake Powell heeft het uitzicht wat surrealistisch. De blauwe lucht, het water ...

Zion 18-20 juli

20 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 20 Juli 2013

Zion National Park.Het contrast kan niet groter zijn. Van de over the top glitter en glamour in een gouden hotel op de Strip naar een hutje in de bergen op de prairie in een natuurpark. Van Astrid in Wonderland naar Heidi in die Bergen. Net die contrasten maken onze reis zo boeiend. Hier zijn we in ...

Las Vegas 17-18 juli

18 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 20 Juli 2013

Las Vegas, de over the top glitter en glamour, de duizelingwekkende lichtshows en het waanzinnige entertainment. Nergens ter wereld is op zo'n klein oppervlak zoveel te beleven. Las Vegas is met niets te vergelijken. Een mix van een pretpark, een galabal, een kermis en carnaval . Het inchecken in on...

Yosemite 15-17 juli

17 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 17 Juli 2013

Yosemite, de grootste bomen ter wereld! Via een schitterende route (o.a. via Lake Tahoe) zijn we in Yosemite aangekomen. Al van hoog in de bergen hadden we tijdens het rijden zicht op Mono Lake. Echt een prachtig meer! Daar wilden we wel eens pootje baden.Het is een zoutmeer dat van grote betekenis ...

Napa Valley 14-15 juli

15 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 15 Juli 2013

Napa Valley Rustig dagje tussendoor… Eventjes de was gaan doen (want dat was na 10 dagen, dus 10 x 6 vuile onderbroeken wel eens nodig ;-)) en dan de wijnroute gevolgd. Geloof het of niet maar hier in Californië is er echt wel lekkere wijn en lekkere champagne te vinden! Met onze kinderen zijn we op...

San Francisco 12-14 juli

14 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 14 Juli 2013

San Francisco: de stad van de trammetjes en de steile straatjes. Een echte belevenis! Bij Pier 29 was er vanalles te doen omdat er net nu America’s zeilcup plaatsvond. Chique boten gezien. Alcatraz Islands vermaarde gevangenis maakte vooral op Warre veel indruk. De meisjes waren eerder geïnteresseer...

Monterey 10-12 juli

12 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 12 Juli 2013

Hearst Castle-Big Sur-Carmel-Monterey We zitten nog steeds aan The Californian Beach at The Pacific! Wel een pak frisser hier. Op weg naar Monterey zijn we langs een ruige, prachtige kustlijn gereden. Echt machtig! Hearst Castle was langs de buitenkant super mooi maar onze patotters hadden geen zin ...

Santa Barbara 8-10 juli

10 Juli 2013 | Laatste Aanpassing 12 Juli 2013

Californian beach at The Pacific! Alle zes in ons element! Zon, zee, strand: dit is het, echt vakantie! Santa Barbara is een gezellig, mooi kuststadje en de woonplaats van heel wat beroemdheden zoals Kevin Costner, Bo Derek, John Cleese, Kirk Douglas, Rob Lowe, Oprah Winfrey, ... Ongelooflijk maar w...

Los Angeles 5-8 juli

08 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 11 Juli 2013

Roos: Alles is leuk: rondrijden in L.A. in onze van, lekker eten bij Tim, zwemmen en relaxen in het bubbelbad, op de walk of fame op de sterren stappen, de verklede mensen op Hollywood Boulevard, goeiedag gaan zeggen bij Astrid Bryan, nieuwe nagellak mogen kiezen, ... Warre: Weet je hoe Groenland er...

New York 26 februari - 5 maart 2017 (160)

05 Maart 2017 | New York | Laatste Aanpassing 19 Februari 2017

• Gino's pizza in Catherine Street :-)
  • Trump Tower
  • Chelsea Market
  • Museum of Modern Art (MoMA)

Miami - Miami Beach - Key West 23-31 juli 2015 (43)

31 Juli 2015 | Costa Rica & Florida | Laatste Aanpassing 24 Augustus 2016

• Bahia Honda State Park
  • Key West
  • Miami Beach

Seattle 31 juli-1 augustus (4)

• Seattle 31 juli-1 augustus

• John day 27-29 juli 057
  • John day 27-29 juli 128
  • John day 27-29 juli 010

Twin Falls 25-27 juli (34)

• Twin Falls 25-27 juli 208
  • Twin Falls 25-27 juli 039
  • Twin Falls 25-27 juli 051
  • Twin Falls 25-27 juli 227

Idaho Falls 23-25 juli (17)

25 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 25 Juli 2014

• Idaho Falls 23-25 juli 002
  • Idaho Falls 23-25 juli 063
  • Idaho Falls 23-25 juli 017
  • Idaho Falls 23-25 juli 009

Grand Teton National Park 21-23 juli (19)

23 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 23 Juli 2014

• Grand Teton National Park 21-23 juli 021
  • Grand Teton National Park 21-23 juli 002
  • Grand Teton National Park 21-23 juli 044
  • Grand Teton National Park 21-23 juli

Yellowstone National Park 18-21 juli (89)

21 Juli 2014 | The Rockies of USA & Canada | Laatste Aanpassing 20 Juli 2014

• Seattle 2-5 juli 2014 011
  • Seattle 2-5 juli 2014 001
  • Seattle 2-5 juli 2014 028

Los Angeles 4-8 augustus (64)

08 Augustus 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2013

• LA Disneyland
  • Los Angeles 2 058-800
  • Los Angeles: Yogurtland

San Diego 3-4 augustus (15)

04 Augustus 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 07 Augustus 2013

• San Diego Seaworld

Palm Springs 31 juli-3 augustus (32)

03 Augustus 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 04 Augustus 2013

• Palm Springs

Las Vegas 30-31 juli (35)

31 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2013

• A desert road from Vegas to nowhere...
  • Las Vegas
  • LAS VEGAS

Sedona 29-30 juli (17)

30 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2013

• Sedona: Slide Rock State Park
  • Sedona: hotel

Grand Canyon 27-29 juli (33)

29 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 30 Juli 2013

• Grand Canyon

Monument Valley 26-27 juli (14)

27 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 28 Juli 2013

• Monument Valley
  • Dinosaur Track

Mesa Verde 25-26 juli (16)

26 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 26 Juli 2013

• Mesa Verde

Moab–Canyonlands-Arches 24-25 juli (38)

25 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 26 Juli 2013

• Arches
  • Canyonlands Mesa Arch

Bryce 22-24 juli (40)

24 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 24 Juli 2013

• Bryce
  • Bryce Canyon

Lake Powell 20-22 juli (44)

22 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 23 Juli 2013

• Lake Powell
  • Glenn Canyon dam

Zion 18-20 juli (38)

20 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 21 Juli 2013

• Zion

Las Vegas 17-18 juli (39)

18 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 20 Juli 2013

• Las Vegas: Stratosphere. Coolste dak van Vegas!
  • Las Vegas: Bellagio
  • Las Vegas: snikheet
  • Las Vegas

Yosemite 15-17 juli (32)

17 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 17 Juli 2013

• Yosemite
  • Mono Lake
  • eekhoorn

Napa Valley 14-15 juli (12)

15 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 15 Juli 2013

• Wijnboerderij V. Sattui
  • wijngaard

San Francisco 12-14 juli (57)

14 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 14 Juli 2013

• San Francisco tram 5
  • K3 in San Francisco
  • Chinatown (3)
  • Pier 39 (4)

Monterey 10-12 juli (45)

12 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 12 Juli 2013

• de man van Turnhout in zijn nopjes want OVERAL het
  • waar zitten die walvissen
  • dolfijn met babydolfijntje

Santa Barbara 8-10 juli (37)

10 Juli 2013 | WESTCOAST USA | Laatste Aanpassing 10 Juli 2013

• het hoeft niet altijd fast food te zijn...

Los Angeles 5-8 juli (67)