Reisverhaal «Wildlife @ Los Esteros del Ibera»

Zuid-Amerika | Argentinië | 0 Reacties 28 Februari 2014 - Laatste Aanpassing 28 Februari 2014

Los Esteros del Ibera! Uiteindelijk hebben we besloten om, omwille van de regen, alle excursies op donderdag te doen en zijn we op woensdag, tussen de buien door, enkel naar de mirador gewandeld. Colonia Carlos Pellegrini is erg klein (-1000 inwoners) en voor de rest is er dan ook niet zo veel te doen. Er zijn enkel zandwegen en er is een plaza (zonder kerk) maar er is bv geen apotheek, wel een kleine buurtwinkel.

Donderdag deden we een boottocht op laguna Ibera, wat een super mooi moeras/meer! Veel fauna & flora en dat onder een stralend zonnetje! We zagen vele kaaimannen, capibara's, een soort hert, verschillende soorten vogels én een anaconda van zo'n 2 à 3m! Tijdens de middag wandelde ik van de parkwachter tot aan de hostel, zo fijn om gewoon tussen de capibara's te wandelen en ik zag nog een ander soort hert :-)

In de namiddag stond er een wandeling met gids op het programma. Ik vond het wat teleurstellend, er zijn maar 2 wandelingen in Colonia Carlos Pellegrini, één van 400m en één van 1200m, en bovendien wist de gids niet zo veel. Het overige woud is privé en de eigenaar wil geen toerisme in zijn gebied. We zagen wel een familie apen en een vos :-) Nadien kregen we een film te zien, daarvoor betaal ik geen excursies maar goed, het prijsverschil zal natuurlijk wel ergens zitten :-)

's Avonds deed ik met de twee dames een spurtje om de zonsondergang te zien en waren we nog net op tijd. We dronken er maté en babbelde wat, gezellig!

Nadien deden we de nachtwandeling met de gids. Op zich plezant omdat we veel dieren zagen: een gordeldier, vossen, capibara's, een woudkat, kikkers en nog dieren waarvan ik de Nederlandse benaming niet ken :-) Minder plezant dat, de weinige reizigers die er zijn, dezelfde wandeling doen, ah ja er zijn er maar twee, en we kwamen dus een keer of drie andere mensen tegen.

Los Esteros del Ibera is mooi, zeker laguna Ibera en je kan er veel dieren zien maar ik vond het jammer dat je er niet echt veel kan wandelen of op je eentje kan ontdekken.

Ik heb een leuke tijd gehad met Romina & Julieta, twee relaxte Argentijnse madammen. We kookten en aten altijd samen maar er was ook ruimte om even iets alleen te doen. Dan ging ik bv even wandelen en gingen zij aan't zwembad liggen :-)

Vanochtend om 3u30 ging de wekker, om 4u namen we de bus. Een kleine 4u later waren we in Mercedes en hebben we daar, mét wallen, ontbeten en wat rondgelopen. Om 11u zaten we alweer in de bus en om 14u30 waren we terug in Corrientes :-) Ik zal hier vanavond de nachtbus naar Salta nemen, normaal kom ik daar morgen rond 11u aan.

Salta, estoy llegando!

Fotoalbums van locatie «Los Esteros del Ibera»

Los Esteros del Ibera (107)

28 Februari 2014 | Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 27 Februari 2014