Reisverhaal «@ Chiloé»

Zuid-Amerika | Chili | 0 Reacties 06 Oktober 2013 - Laatste Aanpassing 18 Oktober 2013

Na een dagje reizen ben ik goed & wel in Ancud, Chiloe, een eiland in Chili aangekomen.

Vanmorgen met de openbare bus naar de terminal was een avontuur op zich, ook al was het 7u 's morgens, het nachtleven in Bariloche was nog volop bezig, incl. voorbij scheurende auto, veel dronken mensen achter het stuur, veel gezever, ... . Ik was dan ook blij toen de bus er was. Eens aan de terminal wilde een 'Latino' mijn rugzak wel tot aan de bus dragen, geen probleem voor mij, hoe minder ik er mee moet sleuren, hoe beter :-)

Een rustig busritje, ik vond het vreemd dat je eerst Argentinië verlaat en na een bergrit van een 10 km rij je Chili pas binnen. Strenge controle met drughonden en honden die vers/rauw en/of dierlijk voedsel opsporen, dat zou nog eens een goei jobke voor Lola zijn :-) Mijn rugzak werd er niet uitgepikt :-) Vermoedelijk omdat er iemand een plant in zijn rugzak had en een ander madam wilde haar handtas niet door de hond laten besnuffelen, veel gedoe en een dik uur later reden we Chili binnen. Ik arriveerde rond 14u30 in Puerto Montt en ging daar meteen op zoek naar een bus naar Ancud. De volgende bus vertrok om 15u, geluk! Na een busritje van een 2u, incl. boottocht met de bus, was ik er al.

De hostel mailde mij dat zij recht over de terminal gevestigd zijn... . Je raadt het al? Niet dus! Ik vraag steeds eerst een planneke in de terminal en start dan meestal de zoektocht :-) In Ancud zijn er geen plannekes... . Ik dan maar in mijn beste Spaans aan een bewaker proberen uit te leggen waar ik naartoe wilde, ik heb al door dat ik weinig van de Chilenen versta (en zij van mij), maar zonder resultaat. Iedereen wist mij een hostel aan te raden maar degene die ik wilde, die wisten ze natuurlijk niet... . Geen planneke, niemand weet raad, dan maar een taxi, ... . Deze werken blijkbaar niet op zondag, zucht! Dan maar de bus naar het centrum genomen, wat drie straten verder blijkt te zijn, in de hoop dat iemand mij daar kan verder helpen. Wat blijkt, er zijn twee terminals in Ancud (dat een zakdoek groot is) en natuurlijk ligt de hostel bij de andere terminal. Wat was ik content de hostel te zien :-)

Wederom een zeer goede keuze! :-) Goedkoop, incl. ontbijt, ruime dorms met super grote bedden (twijfelaars), mooie gezamenlijke ruimtes, propere badkamers, keuken met basisproducten, terras én een mooi uitzicht op de oceaan (www.13lunas.cl). Ook een leuke extra: de hond :-)

Gezien het morgen mooi weer wordt, hoop ik meteen met een boottocht naar de pinguïns te kunnen gaan :-) en dat na een zalige nacht in een lekker groot bed :-) Deze avond was het hier ook nog een 16°! Slaap wel!

Ik zag trouwens vandaag de eerste Basset in Zuid-Amerika, in eerste instantie was ik blij, tot ik dichterbij ging kijken. Hij woont hier samen met twee andere honden bij de buren en is helemaal uitgemergeld :-( Hij zit achter een omheining en kan dus ook niet op zoek naar eten :-( Ik overweeg om morgen hondeneten te kopen en hen te voeren... . Ik heb in Argentinië al wel Teckels gezien maar nog geen ruwharige.

Fotoalbums van locatie «Ancud»