Reisverhaal «Hace calor @ Santa Marta»

Zuid-Amerika | Colombia | 0 Reacties 25 Augustus 2014 - Laatste Aanpassing 25 Augustus 2014

Vrijdag avond arriveerden we na een busrit van een goede 5 en half uur (i.p.v. 3u30) in Santa Marta. Gelukkig reserveerden we voordien een kamer in La Guaca Hostel. 's Avonds gingen we enkel nog lekker uit eten :-)

Zaterdag ochtend verkenden we het historische centrum, dit is niet zo groot dus dat hadden we gauw gezien. We wandelden via de dijk terug naar de hostel en in de namiddag besloten we om de bus naar Taganga te nemen, een vissersdorpje. We werden er op een regenbui getrakteerd maar deze was jammer genoeg niet erg verfrissend. 't Is hier bakken & braden! We aten een lekkere verse vis, Claudio ging zwemmen en ik keek mensen. Ik zag vissers aankomen, hun waar verkopen, best kostelijk om te zien :-)

Op zondag besloten we naar Bahia Concha te gaan. Na een busrit en een rit met de mototaxi arriveerden we in een mooie baai met azuurblauwe zuur. Misschien nog het leukst van al: weinig toeristisch, vooral door Colombianen bezocht. We huurden een tentje, kwestie van niet te smelten, en daar brachten ze 's middags onze lunch, natuurlijk een verse vis :-) Ik ken er eentje die daar jaloers op geweest zou zijn... onze papa! Maar geen nood, er werd aan hem gedacht! 's Avonds wandelden we naar het oude centrum voor een terrasje te doen, gezellig!

Normaal zouden we vandaag (maandag) verder reizen maar gezien Lola in de namiddag opnames voor een reclamespot had én ik te nieuwsgierig was, bleven we een dagje langer :-) We bezochten de laatste woonplaats van Simon Bolivar, kuierden wat rond en ik ging naar de pedicure. 's Avonds trakteerden de hostel met taart voor een verjaardag en nadien gingen we uit eten.

Morgen ochtend (dinsdag) nemen we de bus naar Parque Nacional Tayrona, een combinatie van jungle en stranden, ik ben benieuwd! Gezien we in hangmatten overnachten vermoed ik dat er geen wifi zal zijn. Ik vermoed dat we een dag of drie blijven en dus waarschijnlijk vanaf donderdag avond terug bereikbaar.

Fotoalbums van locatie «Santa Marta»

Santa Marta (71)

25 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Colombia | Laatste Aanpassing 25 Augustus 2014