Reisverhaal «Playa & selva @ Parque Natural Tayrona»

Zuid-Amerika | Colombia | 0 Reacties 28 Augustus 2014 - Laatste Aanpassing 30 Augustus 2014

Na een busrit van een goed uur arriveerden we dinsdag aan het begin van de wandelpaden van het Parque Natural Tayrona, Noord-Colombia. Het park bestaat uit een unieke combinatie van jungle en prachtige stranden. Na een klein uurtje wandelen en puffen, passeerden we de eerste camping: Don Pedro. Gezien dit het goedkoopste alternatief is (en het verste van het populairste strand), kiezen we ervoor om onze spullen hier achter te laten. We twijfelen even tussen een hangmat en een tentje. Gezien alle hangmatten dicht bij elkaar hangen en geen muskietennetten hebben, kiezen we voor een tentje.

In de namiddag wandelen we door de natuur naar verschillende kleinere stranden. Als deze in een meer gesloten baai gelegen zijn, is er de mogelijkheid tot zwemmen in het helder blauwe water. Op de andere plaatsen is er te veel stroming. We eten een lekkere ceviche op een boomstam en wandelen verder. We ontdekken verschillende stranden, zonnen & zwemmen wat en worden tenslotte op een tropische stortbui getrakteerd :-) We wandelen rustig verder, rapen een kokosnoot en eten deze, na wat gesukkel om deze open te krijgen, in de regen op. Op weg naar de camping spotten we wat vogels en douchen we in de regen :-) Een geslaagd dagje!

In de tent slapen valt niet echt mee, het matrasje is zo dun dat we eigenlijk gewoon op de grond liggen, er is geen kussen en de volgende ochtend ben ik zo stijf als een hark :-) We gaan ontbijten in de enige bakkerij en eindelijk, na een jaar reizen, een heerlijk vers & warm chocoladebroodje!! Smullen :-) Nadien wandelen we door de jungle en tussen heuse kokospalmen om wederom op het strand te belanden. We eten de dagelijkse portie fruit: een kokosnoot.

Onderweg zien we aapjes & muggen, het enige beest dat ik echt maar niks vind :-) Deze keer zien we de bui aankomen en beginnen we eerder aan de terugtocht. Alsnog te laat, het is ook minimum een uur wandelen en van het verste strand wel twee uur, en er zit niks anders op dan in de bakkerij te schuilen... en nog een broodje te eten :-) Deze keer regent het harder en langer, dat betekent een douche in de stortregen. Laten we het houden op: verfrissend :-)

Er volgt ongeveer dezelfde nacht als voordien, met dat verschil dat we met de weinige kleren een kussen probeerden te fabriceren. Donderdag wilden we graag naar 'Pueblito' wandelen, een dorpje maar gezien het 's morgens nog wat regent en we niet weten hoe de paden er bij liggen, besluiten we om niet te gaan. We gaan bij de bakkerij ontbijten en beginnen aan de terugweg. We spotten nog wat aapjes, vlinders en vogels.

Als de nachten iets aangenamer konden zijn, wilden we hier gerust enkele dagen langer blijven. We deden navraag bij cabañas maar deze kosten per nacht +/-4x het dagbudget, enkel voor een bed en daar hebben we vriendelijk voor bedankt :-) Maar ondanks de slechte nachten is Tayrona een echte aanrader, een prachtige ervaring voor degene die van de natuur & wandelen houden :-)

Fotoalbums van locatie «Parque Natural Tayrona»

Palomino (31)

30 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Colombia | Laatste Aanpassing 30 Augustus 2014

• Palomino

Parque Natural Tayrona (88)

28 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Colombia | Laatste Aanpassing 30 Augustus 2014

• PN Tayrona
  • PN Tayrona - ontbijt met view :-)