Reisverhaal «Sightseeing @ Medellin»

Zuid-Amerika | Colombia | 0 Reacties 18 Augustus 2014 - Laatste Aanpassing 18 Augustus 2014

Na een langere en vooral warmere busrit dan verwacht, arriveerde ik 8u later in Medellin, een gigantische metropool! Donderdag deed ik niets meer, ik wilde enkel douchen, eten en vroeg mijn bed in. Dit was buiten mijn kamergenoten gerekend... . De voorbij maanden had ik meestal geluk met hen, nu iets minder. Ik sliep vier nachten in een varkensstal, incl. varkens... . Als enige meisje tussen 7 kerels, waarvan 4 iedere nacht op stap gingen, dronken terugkwamen, tot in de namiddag in hun bed lagen te stinken, ... . Ach ja, dat hebben we ook weer gehad :-)

Vrijdag ben ik het oude centrum, barrio San Antonio gaan verkennen, mooi en anders dan andere steden! In de namiddag nam ik de metro naar de Jardin Botánico, mooi maar op zich niet wauw :-) Ik wandelde door naar het kerkhof, trotseerde vele geuren en nog meer daklozen, om op een goed onderhouden kerkhof terecht te komen dat uit verdiepingen bestaat! Een bezoekje waard.

Wat mij vooral opvalt in Medellin zijn de super trotse Colombianen. Alle vrouwen showen er hun vormen, ze zijn mooi opgemaakt en gekleed, degene met minder vormen dragen figuurcorrigerend ondergoed maar dan met siliconen op borsten, billen en heupen. Hier kunnen vele Belgische madammen nog iets van leren! :-)

Zaterdag ging ik met de metro en kabellift naar Parque Arví, een park/natuurgebied. Eens boven hoor ik dat je sinds kort niet meer alleen mag rondlopen omdat er te veel overvallen zijn... . Tof! Maar er werden wandelingen met gratis gidsen aangeboden. Goed, ik kies de langste wandeling en loop 3u om een lagune zonder water te zien... . Ik was dus niet meteen onder de indruk :-) Maar een dagje natuur doet mij altijd wel goed. 's Avonds leerde ik Elena in de hostel kennen, een stewardess uit Zwitserland. We blijken beide plannen te hebben om op zondag naar Guatapé te gaan, 2u30 verder dan Medellin.

Zo gezegd, zo gedaan. Onze eerste halte: El Peñol de Piedra, een grote steen met meer dan 700 trappen (!) om een overzicht over Guatapé te krijgen. Wauw! Mooi en iedere trede waard :-) Nadien nemen we een Willy naar het centrum en gaan we op zoek naar lunch. Vele reizigers bezoeken Guatapé omdat de finca van Pablo Escobar te kunnen bezoeken, ook wij wilde deze bezichtigen. We ontdekten echter al gauw dat dit enkel met georganiseerde tours vanuit Medellin kan en we enkel een boottochtje kunnen doen waarbij we er langs varen. Oké, dan doen we dat. We gaan op zoek naar een bootje en worden door een man aangesproken. We komen een goede prijs overeen maar ik had de indruk dat de man dronken was. Elena zei dat dit geen probleem was gezien er hoogstwaarschijnlijk iemand anders zou varen en hij enkel mensen zocht. Ik vertrouwde het niet helemaal maar goed... . Natuurlijk zat de man toch zelf aan 't roer en dat hebben we geweten! We vlogen over het water, moesten vragen om alsjeblief wat trager te gaan zodat we toch wat konden zien en eindigden helemaal nat. Uiteindelijk was ik blij om zonder kleerscheuren uit dat bootje te geraken maar mijn gevoel negeren, nee dat doe ik niet meer! Nadien slenterden we wat rond in het kleurrijke Guatapé, aten een dessertje en keken wat mensen, plezant! 's avonds namen we de bus terug naar Medellin.

Vandaag (maandag) deed ik niets bijzonder. Ik ging naar de terminal om mijn busticket alvast te kopen en dacht even in barrio Pablado te stoppen voor een lunch. Wist ik veel dat de metrohalte best ver van het centrum was, grr! Wandelen is leuk maar niet in de hete zon. Gelukkig wel een leuke plaats gevonden én een lekkere salade gegeten :-)

Vanavond neem ik dus de nachtbus naar Cartagena, een 13u noordelijker. Daar zal Claudio mij voor de volgende drie weken vervoegen om samen Noord Colombia te ontdekken :-)

Fotoalbums van locatie «Medellin»

Medellin (104)

18 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Colombia | Laatste Aanpassing 18 Augustus 2014