Bolivië

Bolivië | 06 April 2014 - 08 April 2014

De norte a sur @ Isla del Sol

07 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 07 April 2014

We vaarden zo een twee en half uur van Copacabana naar het noorden van Isla del Sol, Challapampa. Een mini-dorpje maar omwille van de 'haven' best druk.Natuurlijk kwam ik daar weer onvoorbereid aan... . Mijn oorspronkelijk idee was om zaterdag enkel Las Ruinas Chinkana te bezoeken, in Chal...

Copacabana & Titicaca

Copacabana aan het Titicacameer, wat een prachtige omgeving!  Op de bus leerde ik Celine kennen, een meisje uit Zwitserland. We deelden een kamer in Hotel El Mirador en spendeerden wat tijd samen :-) We hadden een prachtig uitzicht, een lekker ontbijt maar het personeel was er erg onvriend...

Back @ Copacabana

07 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 07 April 2014

Eens terug in Copacabana ging ik terug naar Hotel El Mirador maar ondanks de reservering hadden ze geen kamer meer vrij... . Niet leuk maar goed. Dan maar mijn grote rugzak opgehaald en op zoek naar een slaapplaats. Celine nam meteen de bus naar Cusco - Peru dus hier stopt het avontuur samen :-...

@ Copacabana

03 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 03 April 2014

Sinds 18u vanmiddag ben ik, na een prachtig landschap, in Copacabana aangekomen. Wat is het Titicacameer & de omgeving adembenemend mooi! Vlotte busrit, kort boottochtje en terug een vlotte busrit! Een reisje van 4u? Peanuts! :-)Op zich ben ik gewoon al blij dat ik uit La Paz kon vertrekken, st...

Los médicos brujos @ La Paz

01 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 03 April 2014

La Paz, part II... . Op zondag deed ik niets bijzonder, ik bracht orde in mijn spullen, hing wat rond en eigenlijk wist ik gewoon niet waar te staan, gaan of zitten van de jeuk! Ik ging vroeg slapen maar 't was toch een korte nacht, met dank... aan de jeuk! Vreselijk!Op maandag bracht ik m...

Las pampas @ Rurrenabaque

30 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 30 Maart 2014

Rurrenabaque, een klein dorpje van waaruit je naar de pampas en/of de jungle kan! :-)Ik vertrok donderdag ochtend met gids Alex, Sophie & Jacob (Engeland), Jess & Jessie (Engeland), Beth (Engeland) en Celine & Thibeau (Frankrijk) richting de pampas, wat een avontuur! We reden een goede 5u (i.p.v. 3u...

@ Rurrenabaque

26 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 26 Maart 2014

Na 5u vertraging en een vlucht van 40 minuten ben ik sinds 17u in Rurrenabaque! We vlogen in een klein vliegtuigje met een 50-tal zitplaatsen. We deden meerdere malen een poging om te vertrekken maar dan werden de motors terug uitgezet en kwamen de technici nog eens een kijkje nemen, best geruststel...

Sightseeing @ La Paz

25 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 25 Maart 2014

La Paz, een gigantische stad waar je vier seizoenen in één dag kan hebben maar waar het omwille van de hoogte, 3600m boven de zeespiegel, nooit heel warm is. Ik had geluk: veel zonneschijn met af en toe wat wolken en wind. Het regende maar een uurtje in alle dagen dat ik hier was.Ik had in het begin...

Dinosaurios @ Torotoro

22 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 22 Maart 2014

Torotoro... de plaats waar de dinausarussen leefden :-) en waar er nog steeds geen internet is. Het dorpje is een paar straten groot en ontvangt dagelijks een 15-tal reizigers.Woensdag middag nam ik de bus, we reden zo'n goede 5u op 135 km, misschien kunnen jullie je nu een idee vormen over de staat...

Sightseeing @ Cochabamba

19 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 19 Maart 2014

Cochabamba, een grote stad in een vallei met naar 't schijnt het meest aangename klimaat van Bolivia. Ik logeerde in Las Lilas, een mooie hostel met een grote tuin en zwembad maar wel ver van het centrum. Gelukkig werd er 's avonds voor ons gekookt: handig, goedkoop & lekker! :-)Op zondag heb ik enk...

@ Cochabamba

16 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 16 Maart 2014

Toen de bus van de andere maatschappij arriveerde dacht ik: 'deze keer heb ik goed gekozen :-)', tot mijn bus kwam aangereden... . Niet dus, ik dacht dat dubbeldekkers altijd wel nieuwer waren maar ik weet nu dat dit niet zo hoeft te zijn... . Maar 18u later ben ik, goed dooreengeschud en amper gesl...

Tours @ Tupiza

15 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 15 Maart 2014

Tupiza, de plaats waar je te paard of met de jeep de natuur in kan en de uitvalsbasis voor een bezoek aan Salar de Uyuni. Het is een dorp dat je op een half uurtje gezien hebt :-) Er zijn wat buurtwinkels en marktjes, er heerst een gezellige drukte. Ik ervaar de bevolking deze keer als vriendelijker...

@ Tupiza

13 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 13 Maart 2014

Ik ben net in Tupiza aangekomen! Op zich een vlotte busrit maar wel een slapeloze nacht, met dank aan de snurkers op de bus! Rond half 8 zijn we in La Quiaca aangekomen, met de taxi naar de brug, te voet de grens over, nadien met de taxi naar de terminal in Villazon, aldaar een trufy naar Tupiza gen...

La selva @ Samaipata

07 Februari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 09 Februari 2014

Samaipata… een klein dorpje met vele mogelijkheden :-)’t Was eerst wat zoeken, omwille van de regen van afgelopen week waren er weinig reizigers en ik vond niet meteen een groep om bij aan te sluiten (en zo de prijs te drukken). Don Gilberto, een oude gids wilde er wel voor een redelijke prijs op ui...

@ Samaipata

31 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 31 Januari 2014

Samaipata is echt in the middle of nowhere :-) Om er te geraken deel je een taxi met andere reizigers. Ik dus vanmorgen naar de halte van de taxi's, er waren gelukkig al 2 andere reizigers, nog 3 te gaan... . Wachten, wachten, wachten, ... . Uiteindelijk komen er nog twee mannen aangewandeld en stel...

Mosquitos @ Santa Cruz

Santa Cruz, een aparte wereld in Bolivia! Het klimaat is er erg tropisch, 't is dus altijd zeer warm maar ook zeer vochtig, incl. regelmatig tropische regen én er zijn massa's muggen. Ik vermoed dat het van Brazilië geleden is dat ik nog zo veel muggenbeten gehad heb... Fijn is anders! Ik weet dan o...

@ Santa Cruz

28 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 28 Januari 2014

Na anderhalf uur vertraging, een korte vlucht( 30min.) met veel turbulentie. Het is vreemd om ergens zo snel te arriveren. Ik ben het inmiddels gewoon om wat langer onderweg te zijn én op die momenten tijd te hebben om dingen van de vorige bestemming te plaatsen/verwerken.Ik ben dus ook niet voorber...

La vida @ Sucre

27 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 29 Januari 2014

Ik ben sinds een week in Sucre (UNESCO), de mooiste stad van Bolivia... . Ik denk dat dit wel eens zou kunnen kloppen :-) Er zijn veel mooie én goed onderhouden gebouwen en kerken, de straten en parken liggen er netjes bij, ... . Er is veel leven in de stad, doch is het veel rustiger dan Argentina o...

@ Sucre

19 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 19 Januari 2014

Na een vlotte busrit in een rammelbus ben ik goed & wel in Sucre aangekomen! Ondanks dat de remmen een vreselijk lawaai maakten, heeft de bus de bergen goed doorstaan :-) Gelukkig was ook de weg tussen Potosi en Sucre vernieuwd, anders was het misschien wel een ander verhaal geweest. De bus zat...

Las minas @ Potosi

Potosi (UNESCO), de hoogste stad van de wereld en dat op 4090m. Vooral bekend om de (zilver)mijnen in de berg Cerro Rico. Vroeger was het de grootste en de rijkste stad van Zuid-Amerika. Er zijn vele kerken en mooie oude gebouwen maar de meeste rijkdom lijkt verdwenen.In de jaren 1980 werden alle st...

@ Potosi

17 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 17 Januari 2014

Mijn eerste Boliviaans bus avontuur... . In Argentina en Chile kies je een plaats op de pc en wordt alles netjes geregistreerd. In Bolivia kies je een plaats op een blad papier. Allemaal goed & wel als er een bus komt zoals op het papier getekend staat :-) We kozen een plaatsje op een grote bus maar...

3-daagse San Pedro de Atacama - Uyuni

16 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014

Maandag ochtend reden we met 18 reizigers de Boliviaanse grens tegemoet. Het verschil met Chili was meteen duidelijk: een klein, oud douane gebouw en nors overkomende mensen. Ik wilde een visum voor 90 dagen maar het maximum dat ze wilde geven was 30 dagen, als ik langer blijf, kan ik de overige dag...

Isla del Sol (96)

07 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 06 April 2014

• Isla del Sol! - Yumani - Hotel Imperial del Sol
  • Isla del Sol! - Yumani - wandeling naar Pilko Kain
  • Isla del Sol! - Challapampa
  • Isla del Sol! - van noord naar zuid...

Copacabana (47)

07 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 06 April 2014

• Yampupata
  • Copacabana
  • Op terugweg naar Copacabana

Rurrenabaque (125)

30 Maart 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 30 Maart 2014

• Dag 2 @ de pampas
  • Dag 3 @ de pampas - zonsopgang
  • Rurrenabaque

• Hostal The Koala Den, Júnin 56, Potosi
  • La mina de Rosario
  • Hostal The Koala Den

3-daagse San Pedro de Atacama - Uyuni (189)

16 Januari 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 16 Januari 2014

• Dag 2 - Lagunas Altiplánicas (laguna Cañapa)
  • La magia de Uyuni
  • Dag 1 - Laguna Verde