Colombia

Colombia | 19 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Santa Marta Santa Marta

Colombia | 22 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Santa Marta (Distrito Turstico Cultural E Histrico)

Parque Natural Tayrona Parque Natural Tayrona

Colombia | 26 September 2014 - 29 September 2014

Mis ultimos dias @ Bogotá

28 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 28 September 2014

Vrijdag ochtend vloog ik 2u vroeger dan voorzien terug richting Bogotá, wederom de koude in :-) Ik nam een taxi naar de hostel en genoot de rest van de dag van het contact met de buitenwereld, internet dus :-)Zaterdag besloot ik even te gaan shoppen en de blog bij te werken. Voor de rest hield ik he...

Caño Cristales @ La Macarena

26 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 26 September 2014

Een 'goedkope' en dan ook nog een promotievlucht, dat vraagt voor vertraging en inderdaad... ik denk dat we uiteindelijk een goede 4u later opstegen, na instappen, opstijgen, motorproblemen, terug landen en uitstappen, met als gevolg dat we in de late namiddag in La Macarena arriveerden. Ondertussen...

Sightseeing @ Bogotá

20 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 20 September 2014

Sinds woensdag ben ik na 2 bussen en zo'n 5u reizen in Bogotá aangekomen, de hoofdstad van Colombia. Zoals de meesten wel weten, ben ik niet zo voor de grote steden en dat is deze keer niet anders. Zo gigantisch dat ik de eerste tijd verloren loop en er heerst altijd een geweldige drukte. Woensdag d...

Relax @ Villa de Leyva

16 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 16 September 2014

Zaterdag arriveerde ik na 7u reizen en 3 bussen in Villa de Leyva, een klein koloniaal dorp met het mooiste/grootste marktplein van Colombia. Ik nam een taxi naar Hostal Renacer, zo'n beetje in the middle of nowhere.Nadien daalde ik af naar het centrum, wandelde wat rond en snuisterde in de vele win...

Camino Real @ Barichara

12 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 12 September 2014

Na een busrit van een klein uurtje arriveerde ik woensdag middag in Barichara (UNESCO), een klein en charmant dorp. In de namiddag wandelde ik samen met een kerel van Zwitserland, die ik op de bus leerde kennen, rond. Barichara is groter dan we dachten en vooral de hellingen zijn erg stijl. Het was ...

Rafting @ San Gil

09 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 09 September 2014

Om half 7 's ochtend nam ik de jeep naar El Banco Magdalena, eens daar aangekomen had ik nog net tijd om op de bus naar Bucaramanga te springen. Een goede 6u later arriveerde ik daar en sprong ik op de bus naar San Gil. 's Avonds om 18u was ik op mijn bestemming :-) San Gil, de hoofdstad van de avon...

Hanging around @ Mompós

07 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 09 September 2014

Donderdag besloten we om rond te middag, wederom zonder bevragen, naar de terminal te gaan. We horen dat er per dag maar één rechtstreekse bus naar Mompós is en die is om 07u30, daar staan we dan alweer. Ze zeggen ons dat we naar Magangue kunnen reizen en daar een bus naar Mompós kunnen nemen, weder...

Africa @ Cartagena

04 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 04 September 2014

Dinsdag ochtend namen we de bus richting Cartagena, de 'rechtstreekse' bus :-) maar desondanks deden we er toch langer dan 6u over. Ach ja, een beetje lezen, dutje doen, wat babbelen, ... en je bent er voor je het weet!We keerden terug naar Cartagena omdat een gids ons zei dat we zeker naar het 'Afr...

Playa @ Palomino

02 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 02 September 2014

Eens in Palomino aangekomen, biedt een mototaxi aan om mee naar een hostel te zoeken, oké! We vinden een betaalbare, toffe hostel: Palomino Breeze met simpele maar propere kamers & zwembad én dicht bij het strand :-) We ontdekken jammer genoeg dat er ook hier geen ATM is, dat wil zeggen dat we d...

Hiking @ Minca

30 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 31 Augustus 2014

In Tayrona namen we een bus richting Santa Marta, we halen de rugzakken op en reizen een goed uur met een gedeelte taxi verder naar Minca. Een mini-dorpje ten midden van de natuur. Als ik iets wilde: een fatsoenlijk bed en een deftige douche... . Claudio reserveerde een eco-lodge in the middle of no...

Playa & selva @ Parque Natural Tayrona

28 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 30 Augustus 2014

Na een busrit van een goed uur arriveerden we dinsdag aan het begin van de wandelpaden van het Parque Natural Tayrona, Noord-Colombia. Het park bestaat uit een unieke combinatie van jungle en prachtige stranden. Na een klein uurtje wandelen en puffen, passeerden we de eerste camping: Don Pedro. Gezi...

Hace calor @ Santa Marta

25 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 25 Augustus 2014

Vrijdag avond arriveerden we na een busrit van een goede 5 en half uur (i.p.v. 3u30) in Santa Marta. Gelukkig reserveerden we voordien een kamer in La Guaca Hostel. 's Avonds gingen we enkel nog lekker uit eten :-)Zaterdag ochtend verkenden we het historische centrum, dit is niet zo groot dus dat ha...

Islas des Rosario @ Cartagena

22 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 22 Augustus 2014

Na een lange (15u) maar vooral ijskoude busrit arriveerde ik dinsdag middag in Cartagena. 's Nachts bijna geen oog toe gedaan dus dan maar een siësta'ke gehouden :-) Dinsdag nacht arriveerde Claudio.Woendag verkenden we Cartagena, een mooie stad maar zooo warm! Beiden nog moe van de reis en donderda...

Sightseeing @ Medellin

18 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 18 Augustus 2014

Na een langere en vooral warmere busrit dan verwacht, arriveerde ik 8u later in Medellin, een gigantische metropool! Donderdag deed ik niets meer, ik wilde enkel douchen, eten en vroeg mijn bed in. Dit was buiten mijn kamergenoten gerekend... . De voorbij maanden had ik meestal geluk met hen, nu iet...

Un momento de descanso @ Salamina

13 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 13 Augustus 2014

Na een kronkelige taxirit arriveerde ik twee uur later in Salamina. Een klein, kleurrijk dorp ten midden van de natuur. Alles speelt zich rond de plaza af en daar vond ik voor de prijs van een bed in een dorm, een privékamer met dubbelbed en privébadkamer, me happy! :-)Ik besloot weinig te doen en t...

Sightseeing @ Manizales

11 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 11 Augustus 2014

Na een busrit van een goede 2u arriveerde ik in Manizales. Een mooie maar niet meteen bijzondere stad. Ik doe echter enkele extra stops op weg naar Medellin omdat ik besliste om van daar rechtstreeks naar Cartagena te gaan. Claudio zal daar 20 augustus arriveren om een drie weken samen door het noor...

Valle de Cocora @ Salento

09 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2014

Na een busrit van een klein uurtje arriveerde ik in Salento. Een prachtig kleurrijk dorp waar de oude mannen op de banken hun dagelijkse portie koffie zitten te drinken. Ik werd hartelijk onthaald in La case de Lili, eerder een huis dan een hostel. Ik voelde mij er meteen thuis :-)Woensdag slenterde...

Café @ Armenia

06 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 06 Augustus 2014

Eens goed & wel in Armenia aangekomen besefte ik dat er eigenlijk niet zo veel te doen is, of toch niet in de stad zelf... . En toch blijf ik fan van onvoorbereid reizen ;-)Daarom trok ik maandag naar een dorpje in de buurt: Calarca en vooral voor de 'Jardin Botanico'. Het werd een mooie wandeli...

Whale-watching @ Ladrilleros

03 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2014

Ladrilleros, voor mij het échte Colombia! Vooral ook een heus avontuur om te geraken. Ik nam in Cali de bus naar Buenaventura, een rit van zo'n 3u. Opvallend dat de vele politie plaatsmaakt voor het leger. Ik heb geen guerilla gezien maar vond het wel spannend omdat ze de dag voordien tussen Cali en...

Salsa @ Cali

01 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 31 Juli 2014

Dinsdag avond kwam ik na een busrit van een 9u in Cali, de hoofdstad van de salsa, aan. Michelle arriveerde 's nachts.Woensdag verkenden we de stad, op zich niet zo veel te bezichten, Cali wordt enkel omwille van de vele salsa bars bezocht. In het oude centrum zijn er enkele koloniale gebouwen, een ...

Las estatuas @ San Agustín

29 Juli 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 29 Juli 2014

Na een 6u hobbelen kwam ik vrijdag namiddag in San Agustín aan, een dorp ten midden van de natuur, ik was meteen verkocht! Ik verblijf er in La casa de Nelly, een stukje van het 'centrum' maar de klim zeker waard :-) Vrijdag genoot ik gewoon van het niets doen :-) en de omgeving.Op zaterdag bes...

PN Puracé @ Popayán

24 Juli 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 24 Juli 2014

Na een super lange reis vond ik gelukkig snel een super toffe en betaalbare hostel: Parklife, vlak naast de kathedraal. Ik wilde mij enkel douchen en iets eten :-) Ik dook vroeg mijn bed in.Op woensdag verkende ik het stadje. Best mooi met vooral vele witte gebouwen en mooie gevels. Ik ging naar de ...

Caño Cristales (177)

26 September 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 26 September 2014

• Dag 2 - Los Ochos
  • Dag 2 - onderweg
  • Dag 5 - Cristalitos

Bogotá (67)

Minca (34)

30 Augustus 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 31 Augustus 2014

• Minca wandeltour
  • Bird-watching in de vroege ochtend

Parque Natural Tayrona (88)