Peru

Peru | 13 Juni 2014 - 15 Juni 2014

Arqueología @ Trujillo

15 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 15 Juni 2014

Na een vreselijk busrit (lees: geen oog toe gedaan in de Andes) kwam ik om 4u ’s morgens, mét wallen, in de busterminal aan. Daar heb ik dan een 3u zitten rondkijken tot ik om 7u eindelijk naar de hostel kon gaan. Ik zat daar op zich nog wel op mijn gemak maar ik moest natuurlijk op mijn twee rugzak...

Cordillera Blanca @ Huaraz

12 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 13 Juni 2014

Na een vlotte busrit vanuit Lima, was ik een goede 8u later in Huaraz. Een korte taxirit later was ik in Albergue Chupur, een gezellige en rustige hostel! Voor mij geen party-hostels meer, daar ben ik of te oud voor of te lang voor aan't reizen :-)Huaraz is een uitvalsbasis voor 'hikes' in Cord...

Back @ Lima

07 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 08 Juni 2014

Na twee zalige weken in Argentinië ben ik sinds vrijdag nacht terug in Lima. Op zaterdag bezocht ik de kleurrijke wijjk Barranco, mooi & gezellig! Nadien zocht ik uit wat ik nog in Peru wil ontdekken: Huaraz en Trujillo staan op het lijstje en over Mancora twijfel ik nog, vooral om veiligheidsredene...

Sightseeing @ Lima

25 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 25 Mei 2014

Onderweg van Paracas naar Lima stopten we in Hacienda San Jose. Gezien ik mij echt nog slecht voelde, wilde ik eerst niet aan de rondleiding deelnemen maar de gids wist mij te overtuigen en gelukkig maar :-) Op het eerste zicht is het gewoon een grote, mooie woonst. Niettegenstaande dat deze rijke f...

Islas Ballestas @ Paracas

21 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 20 Mei 2014

Paracas... aan de kust van Perú! :-) én in hostel Kokopelli aan het strand en met een zwembad, wat wil een reiziger nog meer! :-) Het is er lekker warm en de zon had een extra verrassing voor mij in petto: een zonneklop! Altijd leuk meegenomen... :-(Ik bleef hier langer 'hangen' om wat vak...

Sandboarden @ Huacachina

15 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 15 Mei 2014

Huacachina... een oase in de woestijn! Een mini-dorpje omgeven door duinen, mooi! :-)Maandag avond logeerde ik La Casa de Arena, een party hostel, mijn eerste werk op dinsdag ochtend: op zoek naar een andere hostel. Huacachina is echt klein en een kwartiertje later verhuisde ik naar Desert nights, e...

Cañon del Colca @ Arequipa

11 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 11 Mei 2014

Na een vlotte busrit arriveerde ik woensdag ochtend om half 7 in Arequipa, de witte en mooiste stad van Perú (UNESCO). De stad doet zijn naam alle eer aan en is erg mooi! Overal zie je gebouwen en kerken in de typische witte steen, vaak met tekeningen in gegraveerd. Ik kwam toevallig 's mo...

La selva @ Puerto Maldonado

04 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 06 Mei 2014

Na een busrit van zo'n 13u, waarvan 2u onderhandelen met de stakers om door te mogen rijden, arriveerden we in Puerto Maldonado. Het eerste wat opviel: wat een warmte! Puffen geblazen! :-) Na de registratie wandelden we naar de 'haven' en sprongen we op de boot richting jungle! :-) Na een uurtje var...

Machu & Wyana Picchu @ Pueblo de Machu Picchu

29 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 30 April 2014

Machu & Wyana Picchu, wat een ervaring! Om mijn knie te sparen ging ik om 5u30 met de bus, i.p.v. een uurtje via trappen naar boven wandelen, naar de ingang van Machu Picchu. De gids wachtte ons daar om 6u op. Ik kon een goed uur van de uitleg meepikken, nadien moest ik naar de ingang van ...

@ Aguas Calientes

27 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 28 April 2014

Zondag ochtend reden we met een mini-busje naar Hidra Electrica, van daaruit zouden we naar Aguas Calientes wandelen. Na 2u bus had ik al spijt dat ik geen 30US$ voor de rechtstreekse trein had willen betalen, wat een rit: de ene haarspeldbocht na de andere en we hadden nog zeker een 4u te gaan... ....

Me-time @ Cusco

26 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 26 April 2014

Een weekje Cusco :-) Vooral veel me-time, genieten van het niets doen: boek lezen, terrasjes gaan doen, wat rondslenteren, ... . Ik ben hier ondertussen al zo 'lang' dat de marktkraamster mij een 'yapa' geeft, een extra stuk fruit na het betalen, een extraatje :-)Ook de Argentijnen waren hier nog ee...

Back @ Cusco

20 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 21 April 2014

Wat een belevenis! Het was al onmogelijk om, omwille van de plotse regen en door de festiviteiten, een taxi te bellen. Dan maar samen met twee Amerikaanse meiden, in de regen, de straat op in de hoop daar meer geluk te hebben. Na een tijd vinden we een lege mototaxi en we kruipen met ...

Semana Santa @ Ayacucho

19 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 19 April 2014

Semana Santa @ Ayacucho... Ik zag hier mensen bidden, zingen, huilen, ... en uiteindelijk feesten & dronken rondlopen, ik begreep er maar weinig van :-) Gisteren door de dag verkende ik de stad, best groot en na zo 'n 10 van de 33 kerken hield ik het voor bekeken, dan maar een lekker ijsje eten...

@ Ayacucho

17 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 18 April 2014

Wat heb ik de laatste 24u gevloekt! Onderweg naar de terminal bedacht ik dat ik geen deken heb voor in de bus en dat is ’s nachts echt wel nodig, dan maar aan de taxi vragen of ie ergens wil stoppen, voor een extra € doen ze hier veel. Deken: check!Tot middernacht was de weg vrij oké, vanaf dan tot ...

Sightseeing @ Cuzco

16 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 18 April 2014

Cusco, het vroegere Rijk der Inca’s! Als je wil, kan je er dagelijks ruïnes bezoeken… . Ik verblijf trouwens samen met Angela en Theresa in een super toffe hostel: Mama Simona! Goede bedden mét donsdeken (zalig!) & wordt dagelijks opgemaakt, lekker ontbijt en propere badkamers.Samen met de da...

@ Cusco

10 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 11 April 2014

Van Puno naar Cusco met de Inka Express is een aanrader! Met het gevoel van een dagtour ben ik op de volgende bestemming geraakt :-) De eerste stop: Pukara was vooral boeiend omdat ik weinig wist van de geschiedenis voor de Inca's. De volgende stop: La Raya was een eerder een uitzicht over...

Las islas flotantes @ Puno

09 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 09 April 2014

Puno, een kleine stad en vooral bekend als uitvalsbasis voor Las islas flotantes, de drijvende eilanden in het Titicacameer. Vandaag (woensdag) deed ik met Theresa & Angela een tour naar Uros & Taquila. Na een half uurtje varen arriveerden we in Uras, een gebied met een 60-tal drijvende eilanden. Di...

@ Puno

08 April 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 08 April 2014

Na een vlotte grensovergang en een busrit van 4u ben ik in Puno én begin ik aan een nieuw avontuur: Peru! Op de bus leerde ik twee meiden kennen: Angela (Nederland) en Theresa (Filipijnen). We besloten even samen te reizen. We logeren in een nieuwe hostel: Kaytana. Vandaag verkenden w...

Trujillo (83)

25 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 22 Mei 2014

• Parque de la Reserva
  • Barranco
  • Lima - het paradijs voor een kattenliefhebber :-)

Paracas (73)

• 2-daagse Cañon del Colca - onderweg

Puerto Maldonado (119)

04 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Laatste Aanpassing 05 Mei 2014

• Dag 2: Lago Sandoval (Parque Nacional Tambopata) -
  • Dag 2: Lago Sandoval (Parque Nacional Tambopata)

Pueblo de Machu Picchu (107)