Reisverhalen «Peru»

Arqueología @ Trujillo

15 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 15 Juni 2014 | 0 Reacties

Na een vreselijk busrit (lees: geen oog toe gedaan in de Andes) kwam ik om 4u ’s morgens, mét wallen, in de busterminal aan. Daar heb ik dan een 3u zitten rondkijken tot ik om 7u eindelijk naar de hostel kon gaan. Ik zat daar op zich nog wel op mijn gemak maar ik moest natuurlijk op mijn twee rugzak...

Cordillera Blanca @ Huaraz

12 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 13 Juni 2014 | 0 Reacties

Na een vlotte busrit vanuit Lima, was ik een goede 8u later in Huaraz. Een korte taxirit later was ik in Albergue Chupur, een gezellige en rustige hostel! Voor mij geen party-hostels meer, daar ben ik of te oud voor of te lang voor aan't reizen :-)Huaraz is een uitvalsbasis voor 'hikes' in Cord...

Back @ Lima

07 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juni 2014 | 0 Reacties

Na twee zalige weken in Argentinië ben ik sinds vrijdag nacht terug in Lima. Op zaterdag bezocht ik de kleurrijke wijjk Barranco, mooi & gezellig! Nadien zocht ik uit wat ik nog in Peru wil ontdekken: Huaraz en Trujillo staan op het lijstje en over Mancora twijfel ik nog, vooral om veiligheidsredene...

Sightseeing @ Lima

25 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 25 Mei 2014 | 0 Reacties

Onderweg van Paracas naar Lima stopten we in Hacienda San Jose. Gezien ik mij echt nog slecht voelde, wilde ik eerst niet aan de rondleiding deelnemen maar de gids wist mij te overtuigen en gelukkig maar :-) Op het eerste zicht is het gewoon een grote, mooie woonst. Niettegenstaande dat deze rijke f...

Islas Ballestas @ Paracas

21 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 20 Mei 2014 | 0 Reacties

Paracas... aan de kust van Perú! :-) én in hostel Kokopelli aan het strand en met een zwembad, wat wil een reiziger nog meer! :-) Het is er lekker warm en de zon had een extra verrassing voor mij in petto: een zonneklop! Altijd leuk meegenomen... :-(Ik bleef hier langer 'hangen' om wat vak...

Sandboarden @ Huacachina

15 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 15 Mei 2014 | 0 Reacties

Huacachina... een oase in de woestijn! Een mini-dorpje omgeven door duinen, mooi! :-)Maandag avond logeerde ik La Casa de Arena, een party hostel, mijn eerste werk op dinsdag ochtend: op zoek naar een andere hostel. Huacachina is echt klein en een kwartiertje later verhuisde ik naar Desert nights, e...

Cañon del Colca @ Arequipa

11 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 11 Mei 2014 | 0 Reacties

Na een vlotte busrit arriveerde ik woensdag ochtend om half 7 in Arequipa, de witte en mooiste stad van Perú (UNESCO). De stad doet zijn naam alle eer aan en is erg mooi! Overal zie je gebouwen en kerken in de typische witte steen, vaak met tekeningen in gegraveerd. Ik kwam toevallig 's mo...

La selva @ Puerto Maldonado

04 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 06 Mei 2014 | 0 Reacties

Na een busrit van zo'n 13u, waarvan 2u onderhandelen met de stakers om door te mogen rijden, arriveerden we in Puerto Maldonado. Het eerste wat opviel: wat een warmte! Puffen geblazen! :-) Na de registratie wandelden we naar de 'haven' en sprongen we op de boot richting jungle! :-) Na een uurtje var...

Machu & Wyana Picchu @ Pueblo de Machu Picchu

29 April 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 30 April 2014 | 0 Reacties

Machu & Wyana Picchu, wat een ervaring! Om mijn knie te sparen ging ik om 5u30 met de bus, i.p.v. een uurtje via trappen naar boven wandelen, naar de ingang van Machu Picchu. De gids wachtte ons daar om 6u op. Ik kon een goed uur van de uitleg meepikken, nadien moest ik naar de ingang van ...

@ Aguas Calientes

27 April 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 28 April 2014 | 0 Reacties

Zondag ochtend reden we met een mini-busje naar Hidra Electrica, van daaruit zouden we naar Aguas Calientes wandelen. Na 2u bus had ik al spijt dat ik geen 30US$ voor de rechtstreekse trein had willen betalen, wat een rit: de ene haarspeldbocht na de andere en we hadden nog zeker een 4u te gaan... ....