Reisverhaal «Cañon del Colca @ Arequipa»

Zuid-Amerika | Peru | 0 Reacties 11 Mei 2014 - Laatste Aanpassing 11 Mei 2014

Na een vlotte busrit arriveerde ik woensdag ochtend om half 7 in Arequipa, de witte en mooiste stad van Perú (UNESCO). De stad doet zijn naam alle eer aan en is erg mooi! Overal zie je gebouwen en kerken in de typische witte steen, vaak met tekeningen in gegraveerd.

Ik kwam toevallig 's morgens Kristof, een belg in de hostel Arequipay Backpackers tegen. We babbelden even en besloten samen te gaan ontbijten. Daarna had ik het wel weer gehad met Nederlands spreken en trok ik er alleen op uit :-) Ik boekte voor een appel & een ei een citytour die ook een stuk buiten de stad gaat en mijn dagje was gevuld. Buiten de stad zie je zowel erg arme als residentiële wijken maar overal kom je die typische witte steen tegen :-) Gezien de korte nacht kroop ik 's avond vroeg mijn bedje in.

Donderdag bezocht ik het bekende, kleurrijke klooster, een stad binnen de stad en inderdaad, zo gigantisch groot, inclusief met straatnamen! :-) Maar zo kleurrijk, prachtig! Ik dronk er een pintje in de zon en maakte er gigantisch veel foto's :-) Nadien verkende ik Arequipa nog wat verder, deed nog een terrasje en pakte mijn spullen voor de twee-daagse!

Vrijdag en zaterdag bezocht ik de Colca Caynon, deze canyon is twee keer zo diep als de Grand Canyon in de US! Indrukwekkend! Jammer genoeg ging ik per bus op verkenning maar ik heb te veel last van mijn knie om te hiken. Ik leerde op de bus een toffe Chileense, Ingrid kennen en mijn spijt verdween als sneeuw voor de zon :-) Gedurende de twee dagen stopten we bij verschillende uitkijkpunten, gingen we naar een peña, verbrande ik mijn voet in de Aguas Termales, de natuurlijke warmwaterbaden en zagen we vele condors van erg dichtbij voorbij komen :-) Een geslaagde tweedaagse!

Vandaag (zondag) ging ik naar het museum van Juanita, het meisje dat door de Inca's geofferd is en door de extreme temperaturen zo goed als intact is gebleven. Een aparte ervaring! Nadien wandelde ik naar een klooster... dat op zondag gesloten is :-) Dan nog maar een terrasje op de plaza gedaan en een luie namiddag gehouden, ook nodig! :-)

Het is zalig weer in Arequipa, door de dag is het lekker warm maar 's avonds koelt het goed af waardoor ik goed kon slapen, ideaal!

Morgen ochtend, om 6u(!), spring ik terug op de Peruhop, deze keer richting Huacachina met een tussenstop in Nazca. Een 14u later zou ik moeten arriveren.

Fotoalbums van locatie «Arequipa»