Reisverhalen

Cotopaxi & Quilotoa @ Latacunga

08 Juli 2014 | Zuid-Amerika | Ecuador | Laatste Aanpassing 12 Juli 2014 | 0 Reacties

Na een busrit van een kleine twee uur werd ik in Latacunga, langs de kant van de weg, afgezet, tof! Geen taxi te zien, gaan vragen of iemand een taxi wilde bellen, 'nee' dus dan maar wachten... . Na een half uurtje passeerde er gelukkig een taxi, hij was duidelijk niet blij om op een zondag te moete...

Naturaleza @ Baños

05 Juli 2014 | Zuid-Amerika | Ecuador | Laatste Aanpassing 05 Juli 2014 | 0 Reacties

Na een zeer korte nacht, de bus stopte meerdere keren en telkens het werd het licht aangedaan... bijkomend was het er ook nog eens koud, arriveerden we om half 7 's morgens in Ambota. We hadden geluk want een kwartiertje later zaten we al op de volgende bus naar Baños en na een korte taxirit werden ...

PN Las Cajas @ Cuenca

03 Juli 2014 | Zuid-Amerika | Ecuador | Laatste Aanpassing 03 Juli 2014 | 0 Reacties

Na een taxirit, boottochtje, busrit, vlucht en taxirit besloot ik om toch maar ineens naar Cuenca (UNESCO) door te reizen, deze 4u bus kon er ook nog wel bij :-)Op de bus leerde ik een Nederlands meisje Ella kennen, zij had gelukkig al wel een hostel op het oog en daar zijn we dan naartoe gegaan. Wa...

Cruise @ Galapagos

01 Juli 2014 | Zuid-Amerika | Ecuador | Laatste Aanpassing 01 Juli 2014 | 1 Reacties

Na een vertraging van twee uur en een vlucht van zo'n kleine 2u arriveerde ik vrijdag dan eindelijk in Baltra, de Galapagos eilanden! Het eerste wat mij opviel: wat een mooie, blauw-groene zee! Iedereen werd aan elkaar voorgesteld, een mix van jong & oud, koppels & solo-reizigers en alle nat...

Sightseeing @ Guayaquil

19 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Ecuador | Laatste Aanpassing 19 Juni 2014 | 0 Reacties

Na een busrit van 21u, incl. een platte band natuurlijk, en een redelijk vlotte grensovergang arriveerde ik maandag avond in Guayaquil, Ecuador! Vanaf Ecuador zag ik km's en km's bananenplantages :-) en voor de rest is het hier warm, héél warm!Dinsdag liep ik de benen onder mijn lijf uit om een last...

Arqueología @ Trujillo

15 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 15 Juni 2014 | 0 Reacties

Na een vreselijk busrit (lees: geen oog toe gedaan in de Andes) kwam ik om 4u ’s morgens, mét wallen, in de busterminal aan. Daar heb ik dan een 3u zitten rondkijken tot ik om 7u eindelijk naar de hostel kon gaan. Ik zat daar op zich nog wel op mijn gemak maar ik moest natuurlijk op mijn twee rugzak...

Cordillera Blanca @ Huaraz

12 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 13 Juni 2014 | 0 Reacties

Na een vlotte busrit vanuit Lima, was ik een goede 8u later in Huaraz. Een korte taxirit later was ik in Albergue Chupur, een gezellige en rustige hostel! Voor mij geen party-hostels meer, daar ben ik of te oud voor of te lang voor aan't reizen :-)Huaraz is een uitvalsbasis voor 'hikes' in Cord...

Back @ Lima

07 Juni 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 08 Juni 2014 | 0 Reacties

Na twee zalige weken in Argentinië ben ik sinds vrijdag nacht terug in Lima. Op zaterdag bezocht ik de kleurrijke wijjk Barranco, mooi & gezellig! Nadien zocht ik uit wat ik nog in Peru wil ontdekken: Huaraz en Trujillo staan op het lijstje en over Mancora twijfel ik nog, vooral om veiligheidsredene...

Sightseeing @ Lima

25 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 25 Mei 2014 | 0 Reacties

Onderweg van Paracas naar Lima stopten we in Hacienda San Jose. Gezien ik mij echt nog slecht voelde, wilde ik eerst niet aan de rondleiding deelnemen maar de gids wist mij te overtuigen en gelukkig maar :-) Op het eerste zicht is het gewoon een grote, mooie woonst. Niettegenstaande dat deze rijke f...

Islas Ballestas @ Paracas

21 Mei 2014 | Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 20 Mei 2014 | 0 Reacties

Paracas... aan de kust van Perú! :-) én in hostel Kokopelli aan het strand en met een zwembad, wat wil een reiziger nog meer! :-) Het is er lekker warm en de zon had een extra verrassing voor mij in petto: een zonneklop! Altijd leuk meegenomen... :-(Ik bleef hier langer 'hangen' om wat vak...