Reisverhalen «Vietnam»

Mekong

25 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 28 Juli 2010 | 3 Reacties

Dag 33 Ho Chi minh (Saigon) - Mekong Delta 's Morgensvroeg half zeven wandelen we weer met elks een baguette met confituur in de hand richting opstapplaats om een taxibus te nemen richting Mekong Delta. We hebben een kleine rugzak mee met reserve kleren en het hoognodige want we gaan er é&eac...

Saigon

22 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 28 Juli 2010 | 1 Reacties

Dag 29 Mui Né - Ho Chi Minh City Met Til tussen ons in het kingsize bed, word ik tegen 7 uur 's morgens wakker gewroet, want dat is een echt wriemelmuisje, ze kruipt tegen je aan als een krolse kat. We hadden op deze kamer dat normaal voor 2 personen is een extra matras gevraagd, maar deze wa...

Mui Ne

20 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 22 Juli 2010 | 2 Reacties

Dag 26 Dalat - Mui Né We staan weer vroeg op want om 7 uur moeten we de bus nemen naar Mui Né. Eerst nog een heerlijk ontbijt in de keuken van de eigenaar. De bus komt ons netjes op tijd halen en nog zo goed als leeg, zodus kiezen we een goei plekje uit. De rugzakken worden deze keer n...

Dalat

17 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 19 Juli 2010 | 5 Reacties

Dag 24 Nah Trang - Dalat Na een bewogen rit van maar liefst 13 uur worden we omstreeks 6.30 uur afgezet aan het bureel voor de volgende aansluitende busrit van 6 uur richting Dalat. Da's backpacken zeggen we al geeuwend tegen een ander koppel die hetzelfde van zin zijn en er ook nog mee kunnen lache...

Hoi An

13 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 16 Juli 2010 | 4 Reacties

Dag 20 Hoi An Als een keizer met zijn drie prinsessen ontwaken we in Long life riverside hotel en met onze keizerlijke flip flops (teensleffers) begeven we ons naar de ontbijtruimte waar deze keer wel een ontbijt klaar staat om U tegen te zeggen. Hier worden de eitjes en pancakes ter plaatse klaarge...

Hue

10 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 13 Juli 2010 | 4 Reacties

dag 17 Hue Blij dat de busrit voorbij is... Na kennis te maken met de vreemde man naast mij blijkt het een lieve Vietnamese jogaleraar te zijn. Het zal vorige nacht zijn lotus houding geweest zijn waar ik me zorgen om maakte blijkbaar. Eenmaal goed en wel in Hue aangekomen merken we meteen da...

Ninh Binh

07 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 10 Juli 2010 | 3 Reacties

Dag 14: Ninh Binh Al bij al viel het nog goed mee op de trein van lagere klasse. we zaten dit keer niet boven de wielen te slapen en da's toch een behoorlijk verschil, of het was een betere spoorweg. Dat kan ook. Half vijf dus, worden weer wakker geroepen en dit keer moeten we terug naar het ...

Sapa, tegen de chinese grens

04 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 06 Juli 2010 | 4 Reacties

Dag 10 Sapa 02/07 En inderdaad, met luid gebonk op de deur en een kressende stem " Lao Cai, Lao Cai!" worden we rond zes uur 's morgens wakker geschud. Iedereen heeft zo maar een half oog dicht gedaan. We zijn aangekomen in het uiterste noorden van Vietnam, tegen de Chinese grens Lao Cai. ...

Hanoi deel 2

02 Juli 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 03 Juli 2010 | 2 Reacties

Vervolg dag 7: Normaal gezien overnachten we terug in "Little Hanoi hotel" maar bij aankomst met het busje moest er eerst nog wat geregeld worden bij Vega travel. Dat is het bureau waar wij de Halong Bay tour geregeld hebben. In plaats van twee nachten op de boot en omdat de rest va...

Goooood morning Vietnam!!!

29 Juni 2010 | Maleisië, Vietnam, Cambodja | Vietnam | Laatste Aanpassing 03 Juli 2010 | 6 Reacties

Dag 5: Vietnam HANOI 27/06 Midden in de nacht onze spullen bijeengeraapt in Kula Lumpur en de taxigenomen naar de airport. Ondertussen begint het hard te regenen en het ziet er niet naaruit dat het voor enkele minuten is, want wanneer we uiteindelijk in het vlietuig mogen, moeten we ons met een gele...