Samenvatting Zuid - Amerika

15 Augustus 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 15 Augustus 2017

Samenvatting 6 maanden Zuid- AmerikaVoor ons was Zuid- Amerika een uitdaging. We waren er nog nooit geweest en spraken de taal amper. We wisten dus niet wat we konden verwachten…Chili:Hoogtepunten:-Patagonië was voor ons de topper. Vooral Torres del Paine NP ( ondanks de drukte was de natuur ...

Valparaiso

12 Augustus 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 13 Augustus 2017

SantiagoWe rusten 3 dagen uit van onze Santa Cruz trekking in Santiago. We overnachten in het grootste hostel van de stad nl Hostal Providencia.We kennen onze weg nog goed in Santiago, we hebben hier dan ook 6 maanden geleden 2 weken gezeten 😜.Veel doen we niet, rusten, wassen, rondlopen in stad en...

Huaraz en Santa Cruz trekking

01 Augustus 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2017

Huaraz en Santa Cruz trekkingHuaraz ligt ten Noorden van Lima. Na een busreis van 8uur komen we ’s morgenvroeg aan in Huaraz. We blijven 2 nachten in Hostel Sosa House voor terug wat te acclimatiseren want we zijn weer van zeeniveau gestegen naar 3000 m hoogte.De stad is iets kleiner dan Lima en is ...

Arequipa en de Coast

26 Juli 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 27 Juli 2017

ArequipaWe nemen de nachtbus van Peru hop naar Arequipa. Het is ongeveer 7 uur rijden. Aangekomen in Arequipa worden we afgezet aan ons hostel Dragonfly om 5:00 ’s morgens.We kunnen al inchecken tegen 15 soles en daar maken we gebruik van zodat we toch nog een paar uur kunnen slapen.Arequipa is de t...

Salkantay trekking

16 Juli 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 16 Juli 2017

Salkantay trekking ( 5 dagen- 4 nachten/ totaal: 75 km).Dag 1:Cusco – Mollepata – Challacancha – Soraypampa (14 km)We staan om half 4 ’s morgens op want ze komen ons om 4 uur al ophalen met het minibusje. We zitten met 9 mensen in onze groep. We rijden met de bus van Cusco naar Challacancha ( 3600 m...

Cusco deel 1

Cusco ( deel 1)Tegen de vroege morgend ( 5 uur) komen we aan in Cusco. We worden met kleine busjes opgehaald en naar ons hostel Ecopackers gebracht. In Cusco kunnen geen grote bussen rijden omdat de straten veel te smal zijn.We mogen pas om 13 u inchecken dus we rusten nog wat in de tv- ruimte. Na h...

Puno

06 Juli 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 06 Juli 2017

PunoPuno ligt aan de andere kant van het Titicacameer, aan de Peruviaanse zijde en is een veel grotere stad dan Copacabana. We komen tegen de avond aan en worden met kleine busjes naar ons hostel gebracht. We hebben een hostel gekozen uit de lijst van Bolivia hop zo hebben we nog korting. We slapen ...

La Paz / Copacabana en Isla Del Sol

04 Juli 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Bolivië | Laatste Aanpassing 04 Juli 2017

La PazNa een super lange nacht wachten in de luchthaven van Santiago vertrekken we om 5u45 naar La Paz in Bolivië ( 3 uur vliegen).La Paz is de hoofdstad van Bolivië en ligt op 3600 m hoogte en is dan ook de hoogst gelegen stad ter wereld. De stad telt ongeveer 3 miljoen mensen en dat zien we direct...

La Serena

27 Juni 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 27 Juni 2017

La SerenaOnze busreis naar Serena zullen we niet vlug vergeten. We hadden al een busticket in Arica gekocht voor de rit van Iquique tot Serena met Tur – bus. Wanneer we in Iquique in het busstation staan zien we dat onze bus er niet opstaat. Er rijdt wel een bus tot Serena maar daar hadden wij blijk...

Atacama Desert

24 Juni 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 24 Juni 2017

San Pedro de Atacama ( Noord – Chili)Onze bus van Andesmar vanuit San Salvador de Jujuy ( Argentinië )naar San Pedro de Atacama ( Chili) reed niet via de Paso Jama. Het heeft enkele weken geleden goed gesneeuwd en de grens is daarom dicht.We beslissen om dan een bus te nemen richting Salta en nog ee...

Quebrada de Humahuaca

16 Juni 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 16 Juni 2017

Noord- Argentinië Quebrada de HumahuacaWe nemen de bus van Salvador de Mazza naar San Salvador de Jujuy ( ongeveer 8u rijden).Onze eerste busreis was al een ervaring. Bij een politiecheckpoint moesten we uitstappen met al onze zakken ( ook de grote backpack). We moesten onze zak opendoen, gelukkig m...

Villamontes

07 Juni 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Bolivië | Laatste Aanpassing 07 Juni 2017

VillamontesWe hebben in Villamontes 11 dagen vastgezeten doordat onze turbo stuk was. Het is wel ironisch, ik wou absoluut geen problemen met de auto in Bolivië en dan begint de auto toch niet te roken net over de grens.Onze garagist, een jonge gast die in zijn tuin een ineengeknutselde garage heeft...

Paraguay

28 Mei 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Paraguay | Laatste Aanpassing 28 Mei 2017

ParaguayWe steken de grens van Brazilië – Paraguay over in Ponta Porã. Het is wel gek, wanneer we de stad in rijden is aan de ene kant van de baan Paraguay en de andere kant Brazilië. We hebben dus even de baan overgestoken om te tanken in Paraguay zonder eigenlijk de grensdouane tegen te komen. Wan...

Pantanal

22 Mei 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Brazilië | Laatste Aanpassing 22 Mei 2017

PantanalPantanal is het grootste zoetwater moerasgebied ( wetlands) van de wereld ( het is groter dan Frankrijk). Het is vooral gekend door zijn diversiteit van vogels ( 640 soorten), zoogdieren en reptielen. Pantanal is ook verdeeld tussen het Noorden en het Zuiden. Wij bezoeken South Pantanal.Ons ...

Bonito

BonitoBrazilië is een groot land waardoor we maar een klein stuk kunnen ontdekken. We hebben ons wat gebaseerd op onze route ( Zuiden en Zuidwest) en Lonely Planet. We bezoeken 3 hoogtepunten, na Iguazú is dat Bonito en de Pantanal.Wanneer we richting Bonito rijden steken we de Capricorn over, het z...

Foz do Iguacu

15 Mei 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Brazilië | Laatste Aanpassing 15 Mei 2017

We waren al in Brazilië voor we het echt besefte. Toen alle borden in het Portugees stonden wisten we dat er iets niet klopte. We waren de grens al gepasseerd en zaten in een Free Trade Zone. Dus we keerde ons om en reden terug naar Uruguay, we moesten onze stempel van OUT Uruguay nog hebben 😆.Ook ...

Uruguay

06 Mei 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Uruguay | Laatste Aanpassing 07 Mei 2017

Na onze 12 – daagse city trip in Mendoza kunnen we eindelijk verder rijden. Spijtig genoeg is er nog 1 probleem nl het verlies van olie blijft. Er moest nog 1 onderdeel vervangen worden maar daarvoor moest de auto 4 dagen stil staan( tot de olie gezakt was) en dan konden ze het vervangen. Wij zagen ...

Mendoza

25 April 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 25 April 2017

MendozaVoordat we in het centrum van Mendoza rijden willen we eerst NP Aconcagua bezoeken. Aangezien het toch 200 km van Mendoza ligt maken we eerst een stop aan Lake Potrerillos. Het is een groot meer dat tussen de bergen ligt. We beslissen om te overnachten aan de Mirador.Tegen de avond komen de j...

Ruta 40

15 April 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 15 April 2017

We steken de grens naar Argentinië terug over in Paso Castillo ( vlak bij Torres del Paine. Het was een vlotte grensovergang. Gelukkig maar maar we hadden er ons nu op voorzien en een papier bij de notaris laten opmaken dat we Chili uit mochten met een Chileense auto.Nu keren we pas terg naar Chili ...

8-daagse trekking Torres Del Paine

30 Maart 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 11 April 2017

We zijn 2 dagen in Punta Arenas geweest voor een onderhoud van onze auto en om Zona Franca te bezoeken, dat is een groot winkelcentrum waar je kunt winkelen zonder taxen te betalen. Verder is er in Punta Arenas niets te zien, het is een grote stad.Je kan er wel gratis kamperen, net buiten de stad in...

El Fin Del Mundo(Ushuaia)

24 Maart 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 24 Maart 2017

Tierra Del Fuego ( Vuurland).Tierra Del Fuego is een eiland dat verdeeld is in een Chileense en een Argentijnse kant.We nemen de ferry in Punta Mavinas en steken de Bahia Azul( dit is een vernauwing van The Strait of Magallanes) over naar Tierra Del Fuego ( kant van Chili).De rit naar San Sebastián,...

El calafate en Los Glaciares NP ( Zuid)

18 Maart 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 18 Maart 2017

El calafate en Los Glaciares NP ( Zuid)Na onze supermooie trekking willen we toch wat luxe. We hebben na 2 weken ‘ wild kamperen’ toch een warme douche nodig ( steeds wassen met koud water is niet alles 😬). We moeten ook onze blog aanvullen, kledij wassen en onze trekking in Torres Del Paine planne...

4 – daagse Trekking Fitz Roy

4 – daagse Trekking Fitz Roy circuit in Parque Nacional Los Glaciares ( Noord)Ons doel was om eerst in een hostel te slapen in El Chaltén maar toen we de prijzen hoorden vielen we achterover ( een dorm( bedden delen met andere reizigers kost hier 800 AP = 48 euro en een tweepersoonskamer = 1100 AP= ...

Zuid – Patagonië (Argentinië)

Zuid – Patagonië (Argentinië)Na een uurtje rijden door Patagonia NP maar dan in Argentinië ( Ruta 41) beslissen we om in dit prachtige, desolate gebied te kamperen. Hier in Patagonië zijn wel sterke winden en we hebben niet veel beschutting in de open vlaktes, toch vinden we een mooi plekje met uitz...

Parque Nacional Patagonia ( kant van Chili)

18 Maart 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 18 Maart 2017

Parque Nacional Patagonia ( kant van Chili)Wanneer we richting de grens rijden, rijden we door Parque Nacional Patagonia. Een echt fantastisch mooi NP ( en gratis). Dankzij het prachtige weer zien we onderweg bergen met verschillende kleuren, besneeuwde toppen, valleien en helderblauwe meren. De weg...

Carretera Austral ( Ruta 7)

Noord- Patagonië ( Chili)Carretera Austral ( Ruta 7)Deze baan werd aangelegd ten tijde van Pinochet om het desolate Zuiden te verbinden met het Noorden. Het is een 1200 km weg die deels bestaat uit gravel, asfalt en ferry’s.De Ruta 7 begint aan Puerto Montt, na een uur rijden komen we aan onze eerst...

Isla Grande De Chiloé

Isla Grande De ChiloéWe maken eerst een tussenstop in Puerto Varas om onze kledij te wassen. We waren het gewoon om zelf te wassen in een wasserij maar hier is het blijkbaar de gewoonte om gewoon je was af te geven en na 3 uur terug op te halen ( gewassen, gedroogd en geplooid).Tijdens het wachten g...

Op weg naar het Zuiden:Deel 1

08 Maart 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 08 Maart 2017

Parque Nacional ConguillioNa een nachtje wild kamperen aan een rivier dichtbij Chillán rijden we naar ons eerste NP.Het is toch niet mogelijk maar onderweg naar Conguillio NP begint het te regenen, na 14 dagen 34 graden en volop zon 🙁. Vorige week waren we nog aan het lachen samen met onze ouders.....

Santiago

11 Februari 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Chili | Laatste Aanpassing 26 Februari 2017

Santiago de ChiliNa 4u45 vliegen van Paaseiland komen we aan in Santiago, de hoofdstad van Chili.Ze verwachten hier heel de week 30 tot 32 graden en daar kijken we naar uit.We overnachten 7 nachten in Ventana Sur Hostel in Providencia( deelstad van Santiago).Het is lang voor ons om in een stad te bl...

Laatste foto's van onze wereldreis (6)

• Wie is er veranderd
  • Aan ons hostel Providencia
  • Laatste busreis
  • VOOR de wereldreis

Valparaiso (18)

• Valparaiso
  • Smalle straatjes van Valparaiso
  • Via Via hotel

Huaraz en Santa Cruz trekking (37)

01 Augustus 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 01 Augustus 2017

• Schattige ezels
  • Lakes Llanganuco

Arequipa en de Coast (63)

26 Juli 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 26 Juli 2017

Puno (13)

06 Juli 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Peru | Laatste Aanpassing 06 Juli 2017

• Puno
  • Jonathan, de leider van het eiland
  • Plaza de Armas
  • De vrouw van Jonathan

Copacabana en Isla Del Sol (27)

• Verkoop van vis
  • Ezels dragen voedingswaren
  • Popcorn, noten en andere zoetigheid
  • Copacabana

• DSCN1199
  • IMG 2528
  • Moon Valley

Quebrada de Humahuaca (29)

• IMG 0532
  • DSCN0989
  • DSCN0972
  • DSCN0994

Villamontes (8)

• Gratis empanades van het hotel
  • De garage
  • Een taxi zonder achterruit

Paraguay (25)

28 Mei 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Paraguay | Laatste Aanpassing 28 Mei 2017

• DSCN0813
  • Conception
  • Met stukken en brokken rijden ze hier
  • DSCN0864

• DSCN0531
  • Formoso camping
  • DSCN7916

Parque Nacional Iguazú(Argentinië) (21)

15 Mei 2017 | Rondreis Zuid-Amerika | Argentinië | Laatste Aanpassing 15 Mei 2017

• DSCN0412
  • Aap
  • Aaaaaaa
  • DSCN0460

Foz do Iguacu (Brazilië) (20)

• DSCN0394
  • DSCN0387
  • DSCN7791
  • DSCN0346

Onderweg naar Iguazu (11)

• DSCN0336

• DSCN0087
  • DSCN7702
  • DSCN0090

8-daagse trekking Torres Del Paine (47)

• Paine Grande bij zonsopgang
  • Lago Paine
  • Ochtend dauw
  • DSCN0455

El Fin Del Mundo(Ushuaia) (62)

• DSCN9960
  • DSCN0199
  • DSCN0088
  • DSCN0096

El calafate en Los Glaciares NP ( Zuid) (9)

• Cordero Patagonia
  • Mirador Perito Moreno Glaciar

4 – daagse Trekking Fitz Roy (21)

• Wachten op goed weer
  • De Torres en de toppen van Fitz Roy
  • Lago Hija
  • Prachtig ontwaken met koffie en super uitzicht

Zuid – Patagonië (Argentinië) (12)

• DSCN2930
  • Ruta 288 een avontuur voor ons
  • DSCN2931
  • GOPR0677

Parque Nacional Patagonia(kant van Chili) (11)

• DSCN2860
  • Parque Nacional Patagonia
  • DSCN2917
  • Guanacos

Carretera Austral ( Ruta 7) (31)

• DSCN2750
  • DSCN2815
  • DSCN2839
  • Cerro Castillo

Vicente Perez Rosales Np en Isla Grande De Chiloé (12)

• DSCN2686
  • Lago Todos Los Santos in Vicente- Perez Rosales NP
  • Zie je de vulkaan Osorno
  • Pick - nick met uitzicht op vulkaan Osorno

Op weg naar het Zuiden:Deel 1 (30)