Reisverhalen «Peru»

Verblijf in Juli

13 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 18 November 2007 | 0 Reacties

dinsdag 13 november Rond een uur of 7 komt Nico ons begroeten op het domein. Omdat er geen stromend water is, zegt hij dat ze de casa solar, een huis dat volledig gebouwd is in functie van de zonnewarmte, tegen vanavond voor ons in orde zullen brengen. Als ontbijt krijgen we een stevig bord met rijs...

Puno - Juli

12 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 18 November 2007 | 0 Reacties

Vandaag willen we doorreizen naar Juli waar we de komende dagen een bezoek gaan brengen aan het IER, het Instituto de Educacion Rural Juli. Dit hebben we te danken aan Anniek, de zus van Rabbitsvriend Eddy Geerkens, die hier vroeger enkele jaren gewerkt heeft. De directeur van het instituut, Nico, i...

Titicacameer

10 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 18 November 2007 | 0 Reacties

10 november     We vertrekken vandaag om 8 uur met de boot voor een tweedaagse uitstap op het Titicacameer. We bezoeken eerst de drijvende Uroseilanden, een half uurtje varen vanuit Puno. De Uroseilanden zijn een groep van 40 kleine kunstmatige eilandjes, gemaakt van aan elkaar gebond...

Op weg naar Puno

09 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 18 November 2007 | 0 Reacties

Vandaag reizen we door naar Puno. De bus vertrekt pas om half elf, dus we kunnen rustig ontbijten en de laatste details met Marlon afhandelen. Marlon brengt ons ruim op tijd naar het busstation, maar oh ramp, net voor de bus gaat vertrekken, merken we dat we onze dollars, vliegtuigtickets en mi...

Machu Picchu

07 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 18 November 2007 | 0 Reacties

7 november dag 5 - Machu Picchu Om vier uur gaat de wekker, om kwart voor vijf serveren onze koks ons een laatste ontbijt -droog brood met koffie notabene- en om half zes zitten we al op de bus die ons naar Machu Picchu moet brengen, op een hoogte van 2430 m. Het is een ritje van 25 minuten, een aan...

Salkantay trekking - 5 dagen/4 nachten

03 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 18 November 2007 | 0 Reacties

Auteurs: Roland en Joke 3 november dag 1 - 22km   Om 4.30u zijn we al uit de veren en om 5u worden we opgepikt aan de hostal voor het vertrek naar Mollepata (2800m), het startpunt van onze 4-daagse trekking. Na een rit van een goeie 2 uur arriveren we ter plaatse en wordt de groep samenges...

Cusco en omgeving

02 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 03 December 2008 | 0 Reacties

Om wat op krachten te komen en Joke te laten herstellen van de zware diarree besluiten we het vandaag kalm aan te doen. We kopen een 'boleto turistico' waarmee we voor de prijs van 70 sol pp 16 archeologische sites en musea kunnen bezoeken. We maken het ons gemakkelijk en sluiten ons aan bij ee...

Eerste dag in Cusco

01 November 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 03 December 2008 | 0 Reacties

Omstreeks zes uur arriveren we in Cusco . De chauffeur van het hotel die ons moest oppikken, daagt niet op, dus nemen we maar een taxi. We logeren in Marlon's House, een leuke, intieme familiehostal, waar we 40 sol betalen voor een kamer met badkamer. Marlon zelf is een heel sympathieke kerel...

Laatste dag in Arequipa

31 Oktober 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 03 December 2008 | 0 Reacties

Vandaag wordt een superrustige dag, want bij Joke heeft de "turista'' al serieus toegeslagen, waarschijnlijk omdat ze zich gisteren in Chivay te enthousiast op de overheerlijke buffetten gegooid heeft, inclusief de slaatjes. We brengen enkel onze website in orde en verder wordt het platte ...

Trip naar Colca Canyon

29 Oktober 2007 | Peru | Laatste Aanpassing 03 December 2008 | 0 Reacties

29 oktober  Om 9 uur worden we in ons hotel opgepikt door een soort 4x4-busje voor onze tweedaagse tocht naar de Colca Canyon. We maken al gauw kennis met een leuk Brits koppel, Sean en Sofia , en twee Amerikaanse vriendinnen, Alissa en Rachel. De tocht voert ons over een prachtige ...