Reisverhaal «Abel Tasman National Park»

De wereldreis | Nieuw Zeeland | 0 Reacties 02 September 2016 - Laatste Aanpassing 30 Oktober 2016

Met meer dan een uur vertraging vertrok onze ferry uiteindelijk richting het Zuidereiland. Een prachtige overtocht maar met zeer veel wind waardoor je met moeite recht kon blijven staan op het dek. We zagen heel wat zeevogels en twee zeeberen en hoe meer we het Zuidereiland naderden hoe mooier de uitzichten. We voeren langs en hele hoop baaien en zagen hier en daar al witte bergtoppen verschijnen.

Eens aangekomen haalden we onze nieuwe auto op, een witte highlander deze keer, en kon onze roadtrip verder gezet worden. Langs een prachtige kustweg reden we richting het Abel Tasman Park, met een aantal tussenstops om van de uitzichten te genieten en heerlijk taartjes te eten. De ouders van Jolijn verbleven in een B&B en hadden een hele villa met uitzicht op zee voor zichzelf. We mochten er zelfs de keuken en andere faciliteiten gebruiken. Chefkok Koen kroop er een avond achter de BBQ en zo hadden we een typische Nieuw-Zeelandse avond met lambsboutjes, scampi’s en worstjes.

Naast al het lekkere eten, waren we er natuurlijk ook voor de natuur. We gingen opnieuw een dagje wandelen met de papa van Jolijn. ’s Morgens werden we met een boottaxi afgezet aan Torent Bay nadat we nog wat sightseeing deden naar een rotsformatie die op een gespleten appel lijkt. Ook maakten we een omweg naar een eiland dat vol zat met zeeberen en net voor het aanmeren hadden we het geluk om een blauwe pinguïn te zien die zichzelf aan de oppervlakte aan het wassen was.

Onze wandeling kon beginnen en duurde heel wat langer dan verwacht. We wandelden door regenwoud en dat kon je in de voormiddagwel heel letterlijk nemen. Tussen het regenwoud door konden we prachtige baaien aanschouwen met stranden die goudgeel kleurden van de ijzererts. Voor het eerst maakten we ook kennis met de weka, een gekke vogel die niet kan vliegen en heel nieuwsgierig is. Moe maar voldaan en met een beetje pijn in de benen waren we rond 18u terug aan onze auto. Die nacht hebben we uitstekend geslapen.

Fotoalbums van locatie «Riwaka»

Abel Tasman National Park (22)

02 September 2016 | De wereldreis | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 30 Oktober 2016