Reisverhalen «Noorwegen»

Dag 13 : Bergen

25 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 28 Juli 2019 | 0 Reacties

De zeelucht is vermoeiend! Na twee rustige dagen zijn we moe opgestaan. Rust roest? Zijn we gewoon lui, of is dit zoals een vakantie moet zijn.Na het ontbijt gaan we fietsen richting kust. Hopelijk is het daar vlakker. Marleen is erg onrustig: ze haar jeansjaske kwijt. Haar lievelings jeansjaske nog...

Dag 12 : bergen

24 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 25 Juli 2019 | 0 Reacties

Woensdag, nog drie nachten..Om 7.30 uur word ik wakker. Nog steeds geen connecteerbare Wi-Fi’s !Marleen vindt dit, merkbaar door iedereen, irritant. We ontbijten en verlaten Bergen meteen. Met de wagen we naar het Hardagerfjord. Prachtig. Nadien rijden we verder naar Voss, ook zeer mooi gelegen. Van...

Dag 11 : Osoyro - bergen

23 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 25 Juli 2019 | 0 Reacties

Het verhaal van vandaag is morgen geschreven.We starten onze dag als gisteren. Eerst zwemmen in het binnenbad, dan naar het buitenbad. Ook het weer is hetzelfde. Fris en regen, veel regen waar je echt nat van wordt.Geen probleem, want we gaan nog eerst extra lang ontbijten. Ook nu weer was het super...

Dag 10 : Osoyro

22 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 23 Juli 2019 | 1 Reacties

We worden voortdurend ‘gestoord’ door de WhatsApp club van Marleen (Ping-Ping, nieuwe boodschap)  Iedereen is aan het oefenen voor de fietstocht naar Roermond. Dus vandaag gaan wij een triathlon doen als voorbereiding.  We staan op om half acht voor het zwemgedeelte. Het zijn geen km’s maa...

Dag 9 : Haugesund - Osoyro

21 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 21 Juli 2019 | 0 Reacties

Ik wordt wakker door Marleen. Dat gebeurt niet vaak. Ik bedoel dat ze eerder wakker is. Maar het regent nog steeds pijpestelen.  Maar niet getreurd, vandaag is het weer omkasten.  112 km, 2 ferry’s later zijn we op onze nieuwe bestemming. Het regent nog steeds maar Marleen denkt dat ze een...

Dag 8 : Haugesund

20 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 20 Juli 2019 | 0 Reacties

Er wordt regen voorspeld voor vandaag.  Wanneer we na een lawaaiige nacht de gordijnen opendoen schijnt de zon niet. Het regent ook niet. Er zijn wat donkere wolken, maar we hebben hoop. De andere dagen begonnen ook niet altijd met schitterende zonnestralen.Tijdens het ontbijt begint het te dru...

Dag 7 : Sandnes - Haugesund

19 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 19 Juli 2019 | 0 Reacties

Vandaag is het een transferdag.  Om de twee dagen verhuizen we naar een nieuwe locatie. En verhuizen is het juiste woord.  Onze bagage wordt in de wagen gepropt.  Het is eigenlijk een grote puinhoop. Maar no worry’s , het is vakantie!Op een gezapig tempo rijden we door prach...

Dag 6 : Sandnes Stavanger

19 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 19 Juli 2019 | 1 Reacties

Vandaag zijn we opgestaan om 07.00.  Een beetje vroeger dan anders, want we gaan wandelen naar de Preikestolen. We willen vroeg daar zijn, om nadien nog andere leuke plekjes te bezoeken.Na een lekker ontbijtje, vertrekken we. Eerst 20 km met de wagen, 10 minuten met de ferry, en dan n...

Dag 5 : Flekkefjord - Sandnes Stavanger

17 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 17 Juli 2019 | 1 Reacties

Elke morgen om zeven uur word ik wakker.  Marleen slaapt nog. Effe tijd om mijn blog aan te vullen.Vandaag verlaten we de provincie Vest-Agder en gaan naar de Sandnes, 16 km van Stavanger in de provincie Rogaland. Zo, de les aardrijkskunde hebben we gehad voor vandaag!Met de auto rijden we...

Dag 4 : Flekkefjord

16 Juli 2019 | Noorwegen | Noorwegen | Laatste Aanpassing 17 Juli 2019 | 1 Reacties

Is Noorwegen een fietsland?Deze vraag heeft me vandaag bezig gehouden.Het Grandhotel heeft een lekker ontbijt. Niet uitgebreid maar toch voldoende divers en constant wordt er bijgebracht.Vandaag gaan we naar Hidra met de fiets. Hidra is een eiland voor de kust, bereikbaar met een ferry. De...