Reisverhalen «Spanje»

Dag 29 (restored)

14 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 16 Juli 2018 | 0 Reacties

Ik word wakker door de wekker. Ik,heb goed geslapen door de zware rit van gisteren en omdat we wat later zijn gaan slapen.... Op de parking van ons hotel staat een Nederlandse mobilhome.  Het Nederlandse koppel is gisteren na het eten effe met ons komen babbelen.  De Nederlandse dame ...

Dad 28 : Sarria - Arzua

13 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 13 Juli 2018 | 0 Reacties

Vrijdag de dertiende, komen we zonder kleerscheuren deze dag door?Ook deze ochtend begint grijs, zeer grijs.  In ons pension wordt een lekker ontbijt geserveerd met vers geperst sinaasappelsap.Al snel zijn we onderweg, het wordt stilaan routine.We moeten vandaag twee hellingen oprijden en ...

Dag 27 : Villafranca - Sarria

12 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 12 Juli 2018 | 0 Reacties

s ‘ Morgens als we aan het uitgebreide ontbijt zitten, zien we aan een zijde een mooie heldere hemel, aan de andere zijde donkere wolken. Gaat het een herhaling worden van gisteren, onweer en regen?Mijn achterrem zit op de limiet.  De remblokjes zijn bijna weg.  Marleen heeft reserve ...

Dag 26 : Rabanal - Villafranca

11 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 11 Juli 2018 | 1 Reacties

Met het ontwaken van de dag, wordt het alleen maar donkerder. Regen, donder, bliksem... Na het ontbijten, is het nog steeds slecht weer.  Om 09.00 uur besluiten we om toch te vertrekken.Na een paar hellingen zijn we doornat, en dan komt een zware helling. 7 km klimmen met een&nbs...

Dag 25 : Leon - Rabanal

10 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 10 Juli 2018 | 0 Reacties

Hoe ga ik een blog schrijven terwijl de WK wedstrijd Frankrijk - Belgie gespeeld wordt?We zitten in een Spaans hostal in de bergen.  In het restaurant staan slechts 2 tafels, ja inderdaad een Franse tafel met 4 Fransen en een Belgische tafel met 4 Belgen.  Van de 3 Duitsers die aan een sta...

Dag 24 : Carrión - Leon

09 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 09 Juli 2018 | 0 Reacties

Geen ontbijt in ons hotel vanmorgen.  In de bar aan de overkant, wordt wel ontbijt geserveerd, maar daar is de bakker nog niet geweest. Dus het wordt toast met marmelade de fresas.  Dan komt de bakker binnen en eten Alfio en ik nog een brooodje kaas.Fietsen geladen en om 8uur zijn we weg. ...

Dag 23 : Burgos - Carrión

08 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 08 Juli 2018 | 0 Reacties

Afgelopen nacht was het warm op de kamer.  Marleen was bij me😜. Na het verder openen van de rolluik ben ik uiteindelijk in slaap gevallen.Er is een uitgebreid ontbijt, maar er is ook een beetje stress.  Het is een beetje zoals de eerste schooldag.Op de TV schermen zien we om 08.00 uur de ...

Dag 22 : Najera - Burgos

07 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 07 Juli 2018 | 0 Reacties

Bondig verslagje!Vandaag gaan Marleen, Dolores en Alfio aankomen in Spanje!!‘s Middags ben ik in Belorado een mooi stad, een snelle lunch en verder.Als ik de GPS route neem, moet ik nog 65 km, als ik het parallel pad neem van de voetgangers is het 55 km. De keuze is snel gemaakt.  Ik rijd nu we...

Dag 21 : Estella - Najera

06 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 06 Juli 2018 | 0 Reacties

Vanochtend ben ik nog eens door de wekker gewekt.  Dat bekent dat ik nog moe ben. Zoals steeds was ik afgelopen nacht om 22.00 gaan slapen.Aan de ontbijttafel is het druk, maar het zijn geen pelgrims maar mensen die moeten gaan werken. Het is dan ook stil in de eetzaal. Als ik buiten ...

Dag 20 : Pamplona - Estella

05 Juli 2018 | Fietsreis naar Santiago de Compostela | Spanje | Laatste Aanpassing 05 Juli 2018 | 0 Reacties

Elke dag om zes uur word ik wakker. Niet zo bizar want ik heb een ingebouwde wekker, helaas ene die ik niet zo goed kan afstellen.  Wat opvalt is wel het hier laat licht wordt tov bij ons in België.Door de twee zware bergritten heb ik ‘s nachts veel last van krampen. Geen magnesium tekort, maar...