Reisverhalen

De verzengende hitte van Yucatan

04 Maart 2007 | Mexico | Laatste Aanpassing 04 Maart 2007 | 0 Reacties

We waren dus voor een korte stopover in LA beland… We hadden er een kamer geboekt in een hotel aan de luchthaven, zodat we toch even konden uitblazen tussen alle vluchten door, maar dat was dan zonder de deze gerekend… Ik ging ervan uit dat ik waarschijnlijk slechts 1x in mijn leven in...

Verslag van Claudine en Koen

25 Februari 2007 | Mexico | Laatste Aanpassing 06 Maart 2007 | 0 Reacties

Na maanden wachten was het zo ver, wij gingen onze wereldreizigers in omgekeerde richting te gemoet. Wij planden eerst een rondtrip door de zuidelijke staten van Mexico met een huurauto op zoek naar de vele Mayesites. Na een rondrit van 2750km kwamen wij aan in Playa Del Carmen waar de kinderen op o...

New Zeeland

24 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 24 Februari 2007 | 0 Reacties

Nu zitten we echt op ons verste punt van Belgie. Alhoewel dat toch nog wel meevalt  : we kwamen onderweg eens een aantal richtingaanwijzers tegen en daar stond o.a. Parijs tussen en dat lag op iets meer dan 16.000 kilometer. Dat was de kortste weg en daarvoor moest je wel over de polen…&...

K en K down under

29 Januari 2007 | Australië | Laatste Aanpassing 09 Februari 2007 | 0 Reacties

Man, man, man! We genieten weliswaar van opnieuw een beetje westerse beschaving (zelfs al is het Australische), maar het is hier wel ver-schrik-ke-lijk duur!! Voor onze portemonnee zal het dus alleszins goed zijn om terug de brousse in te trekken. Enfin, dit gezegd zijnde : we zijn dus intussen reed...

De wonderen van Java

15 Januari 2007 | Indonesië | Laatste Aanpassing 19 Januari 2007 | 0 Reacties

Zoals beloofd ging het na een paar dagen strand terug beter met ons! En ook het weer is opnieuw helemaal OK. Veel meer dan dat vragen we hier niet, dus we zijn content. Na 4 dagen op krachten komen in Seminyak, Bali vliegen we in de vroege ochtend naar Yogjakarta op Java. We checken er in de Delta H...

Indonesisch voor beginners + basiscursus inbreken

06 Januari 2007 | Indonesië | Laatste Aanpassing 06 Januari 2007 | 0 Reacties

1. INDONESISCH VOOR BEGINNERS * Notaris  = notaris * Kantoor = kantor * Dokter = doktor * Fotokopie = fotokopie * Stroom = stroom * Pasfoto = pasfoto * Leverancier = leveransir * Parkeren = parkir * Ja = ja Voila, nu kunnen jullie ook allemaal een mondje Indonesisch! 2. BASISCURSUS INBREKE...

Indonesie op een sukkelgangetje

05 Januari 2007 | Indonesië | Laatste Aanpassing 05 Januari 2007 | 0 Reacties

En ja, de race richting Indonesie is begonnen. We verlaten Pakse in Zuid-Laos om 3 uur 's middags om na 16 uren en een minibus, een tuk-tuk, een nachtbus en een taxi later aan te komen in Bangkok. We wilden wel terug naar ons hotel van september met zijn prachtig uitzicht op de skyline van de stad, ...

Het warme, arme zuiden

11 December 2006 | Laos | Laatste Aanpassing 11 December 2006 | 0 Reacties

Wanneer jullie dit lezen zitten wij intussen alweer in Bangkok. Stel je voor : de nieuwe luchthaven is nog maar open sinds de dag dat ik vertrokken ben uit Belgie en het is intussen al de 3e maal dat ik er ben! De nachtbus van Vientiane naar Pakse hebben we net overleefd. De bus zelf was wel hilaris...

Bestaat Sinterklaas in Laos...?

06 December 2006 | Laos | Laatste Aanpassing 06 December 2006 | 0 Reacties

Ja, ja, de heilige man bestaat ook in Laos! Althans, bij ons is hij afgelopen nacht toch langsgekomen. En hij heeft een hoop lekkere dingen gebracht : een pot Nutella, Prince koeken, M&M's, Ritter chocolade,... Toch wel ongelooflijk he, zo ver van huis! We zjn sinds gisteren terug in de hoo...

Laos rocks!

26 November 2006 | Laos | Laatste Aanpassing 26 November 2006 | 0 Reacties

We zijn nog maar een paar dagen in Laos, maar we weten nu al dat dit echt een land naar ons hart is! Na een lange en vermoeiende vlucht van Brussel via Frankfurt en Bangkok zijn we na 23 uren onderweg geweest te zijn aangekomen in Vientiane, hoofdstad van Laos. Dit moet zo wat de meest relaxte hoofd...