Reisverhaal «Hamilton - Raglan»

Nieuw Zeeland | 0 Reacties 27 Februari 2007 - Laatste Aanpassing 27 Februari 2007

Na Rotorua zijn we doorgereden naar Hamilton om Leentje op haar campus te bezoeken. We moesten naar de Waikato university, maar tegen dat we het gevonden hadden... Change dat ze buiten op ons zat te wachten, of we waren haar nu nog aan het zoeken. Het deed vreemd om weer iemand te zien die we kennen. Voor haar ook trouwens. Het deed ook wel deugd om onze indrukken eens uit te wisselen!
Een enorm grote campus trouwens waar ze zit met echt alles erop en eraan (zwembad, fitness, groot park, vijver, cinema,...) Ze kende blijkbaar wel al een boel mensen!
's avonds heeft Leen ons geintroduceerd in het Nieuw-Zeelands uitgaansleven. We hadden niet echt fuifkleren mee en dus was het afwachten of Bert wel binnen ging mogen in de pubs. Venten moeten blijkbaar een hemdje aanhebben, vrouwen mogen altijd binnen (die goed is!). We vielen wel bijzonder op! Alle vrouwen hadden daar van die korte rokjes of kleedjes aan en ze liepen er allemaal op naaldhakjes rond (helemaal niet onze stijl he Leen). Maar kom, we hebben ons wel geamuseerd en onnozel staan dansen. Tegen 3uur was alles daar opgekuisd en moesten we wel naar huis. Onze camper stond op de parking van de universiteit dus dat werd een gratis nachtje camperen!

's Morgens (zondag 25/02) een lekkere douche genomen bij Leen en dan samen tegen de middag richting Raglan vertrokken. Raglan is normaal gezien een rustig surfersstadje aan de Westkust maar dit weekend was er blijkbaar een festival geweest en liep de stad vol met "bohemians". Gelukkig was het festival net afgesloten en ging iedereen net weg.
Eerst een rustig plekje gezocht aan het zwarte strand (vulkanisch zand) en daarna een lekkere plons in het sop! Bert en Leen waagden zelfs een jumpke van een 5m hoge brug (Fie zag dat niet zo zitten, zelfs na een bungy). Tegen 16h kwamen we  Dirk en Lin (decathlon collega's) tegen in het dorpje. Ze kwamen hun verhuurfietsen binnenhalen aan het informatiecenter. Ze waren blij om eens met Belgen te kunnen praten. Hun 2 kinderen hebben het blijkbaar erg naar hun zin in hun nieuwe woonplaats. Bert is zelfs eventjes mee gaan surfen met de guys. 's Avonds heeft Lin lekkere spaghetti voor ons klaargemaakt en toegegeven, ze wonen er echt prachtig!

We zijn dan nog teruggereden naar Hamilton, waar we alweer een nachtje gratis op de parking van de campus hebben doorgebracht. 's Morgens kwam Leen ons wakker makan met lekkere toastjes met choco (merci Leentje). En kwam natuurlijk het afscheid. Leen had diezelfde dag haar eerste les, en met gemengde gevoelens ging ze er naartoe. Ciao Leen, het was een tof weekendje en doe da nog vree goe!!!!!

Wij terug op weg voor een volgend avontuur onder de grond. We hadden namelijk een cave-trip geboekt in Waitomo. Je gaat dan in een grot met een opgeblazen binnenband van een auto. Eerst wat wennen aan het donker en dan door smalle hangetjes, tussen het water naar de eerste jump. Daar sprong je achterwaars met je gat door de band in het water. Dan lieten we ons door het water meeglijden verder in de grot. Als je naar boven keek zag je wel duizenden glimworpjes!!! Adembenemend, als een schitterende sterrenhemel in de donkere grotten van Waitomo.
Achteraf kregen we nog lekkere tomatensoep en een bagel. Dat is een soort donut, maar met niet zo veel suiker. In de toaster met een beetje boter smaakte het wel...

Achteraf doorgereden richting Coromandel en eigenlijk per ongeluk gestopt in Whangamata. Toen we er waren hebben we eens gekeken in de Lonely Planet wat er precies te beleven valt. Ze hebben een schitterend strand EN naar het schijnt de lekkerste Fish 'n Chips van heel Coromandel!!! De keuze was snel gemaakt om daar te overnachten. Na een duik in het zalige water waren onze maagjes al serieus aan het grollen en wilden we toch eens die fameuse Fish 'n Chips uitproberen. HHHHHmmmmm, lekkkkkkeeeeerrrrrrrrrr!!!!   Veeeeeeeellll frieten met zaaaaalliiggggeee tartaresaus en heeeerrrlllijke vis met korstje!!!!  HHHHmmmmm dat deed ons deugd! Dan nog een glaasje wijn op het strand en alweer een gratis overnachting met zicht op zee.

Vanmorgen (27/02) doorgereden naar Hahei Beach om de "Cathedral Cove" en het "hot water beach" te bezoeken. De cathedral Cove is een grote grot op het strand waar je alleen doorheen kunt wandelen bij laagtij om het strandje met reusachtige rots, erachter te bezoeken. Daarna naar het "hot water beach" waar iedereen een putje graaft in het zand en er dan met zijn kont gaat inzitten omdat het er lekker warm water is. Toen we eraan kwamen was er een massahysterie en we zagen het niet echt zitten om ons daar tussen te wringen. We besloten dan maar om een rustiger plekje op te zoeken en daar wat te zwemmen.

En voila, nu zitten we hier te internetten. We lazen gisteren nog in de krant dat er een rugby wedstrijd is op vrijdagavond in Auckland en dat kwam ons perfect uit! Direct dus 2 zitjes geboekt op het internet!
Vanavond rijden we nog verder tot in Coromandel town waar we eventueel een zeiltochtje gaan boeken...

Cu soon

Hamilton - Raglan (17)

27 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 27 Februari 2007

• Party
  • Uitrusting voor in de grotten
  • Uitzicht op de kusten van Coromandel

Rotorua (10)

24 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 24 Februari 2007

• Onze eigen hot pool
  • WOEHOEOEOEWWWW, een trampoline op de camping

Tongariro (18)

23 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 23 Februari 2007

• Gravity Canyon, Bert does the swing
  • Tongariro Crossing, the end (of hoe een landschap
  • Tongariro Crossing, Mount Ngauruhoe (Mount Doom va
  • Tongariro Crossing. Red Crater

Westkust - Abel Tasman (15)

21 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 21 Februari 2007

• Op de ferry richting noordereiland
  • Uitzicht Westkust
  • Pancake rocks in Punakaiki
  • Aan het kayakken in Abel Tasman National Park

Glaciers - Copland Track (11)

18 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 18 Februari 2007

• De kawarau bridge (43meter). De eerste benji site

Routeburn (20)

14 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 14 Februari 2007

• Aangekomen in Falls Hut (eerste overnachting)
  • Hangbrug onderweg van Routeburn Shelter naar Falls

• Wij op de Mouraki boulders
  • Onderweg
  • Onze "Wicked Camper" Harley met Mount Cook op de a

Eerste dag Nieuw Zeeland ... (5)

06 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 06 Februari 2007

• Wachten in Melbourne airport
  • Cathedral Square in Christchurch
  • Foley's Towers na onze eerste overnachting in New
  • Nog meer wachten in Melbourne airport

New Zealand here we come ... (2)

06 Februari 2007 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 04 Februari 2007

• Laatste tekstje aan het schrijven