Reisverhalen «Indië»

...naar huis...

24 Oktober 2018 | Zuid India | Indië | Laatste Aanpassing 24 Oktober 2018 | 1 Reacties

Het is middernacht hier, de lange dag wachten is voorbij en de terugreis is geregeld. Dat de regeling er eentje half in mineur was lieten we niet aan ons hartje komen, er waren al tranen genoeg geweest (ikke dan) en toen de regeling om 21u30 rond was zijn we in een visrestaurant héél lekker gaan ete...

Woensdag 24 oktober hotel in Chennai

24 Oktober 2018 | Zuid India | Indië | Laatste Aanpassing 24 Oktober 2018 | 2 Reacties

vandaag 24 oktober vanuit de YWCA guesthouse in Chennai.Daar zijn we weer, ontslagen uit het Apolloziekenhuis, het beste trouwens in Chennai, ik kan niet zeggen genezen en wel maar wel gelukkig weer opgeknapt. Het waren spannende en vermoeiende dagen met een aantal dingen die fout liepen, vooral doo...

Zondag 21 oktober, Theo vanuit ziekenhuis

21 Oktober 2018 | Zuid India | Indië | Laatste Aanpassing 21 Oktober 2018 | 2 Reacties

De grote deceptie. Zaterdagnacht 20/21 oktober in Chennai MadrasHet zit erop! India Klair en Theo 2018. Ik schrijf dit vanuit het Internationaal Hospital Apollo in Chennai. Na in drie dagen toenemend benauwd te worden kon ik vannacht niet meer liggen, kwam nauwelijks aan adem en hoestte enorm zonder...

Zaterdag 20 oktober: Theo: Delhi 17 oktober

20 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Indië | Laatste Aanpassing 20 Oktober 2018 | 1 Reacties

In de coulissen van de samenleving.17 oktober Delhi, TheoOm bijna 12 uur werden we spontaan wakker na voor allebei een uitstekende nacht. De airco had het bij nader inzien wel kunnen doen als er maar stroom op gezet was, maar de fan aan het plafond was voldoende. Als eerste zouden we de India telefo...

Vrijdag 19 oktober : Klair: New Delhi 18 oktober

19 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Indië | Laatste Aanpassing 19 Oktober 2018 | 0 Reacties

Hier ben ik dan weer met een wat drogere beschrijving van wat we gisteren deden. Na veel gepalaver waar we niet uitkwamen proberen we nu een beetje gelijkvormigheid in het benoemen te krijgen.Gisteren donderdag was onze culturele hoogdag in Delhi, aangezien we morgen alweer verder vliegen naar Chenn...

(Dag 3: Dehli) lastige telling: Dehli 16 oktober

17 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Indië | Laatste Aanpassing 18 Oktober 2018 | 2 Reacties

In de coulissen van de samenleving.   Delhi, 16 oktoberMet twee schrijvers lopen we in de dagtelling al meteen vast. Dus noemen we maar de kalenderdag(en) waarover we schrijven....Een wekker geeft geen garantie op een ontbijt. Want bij aankomst in het restaurantgedeelte vonden ze 12.3...

Dag 2 Delhi

17 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Indië | Laatste Aanpassing 17 Oktober 2018 | 4 Reacties

In de coulissen van de samenleving.Nooit deed ik langer dan een halve dag over het pakken van m’n koffer. Nu was dat anders. Een week lang ging de rollende reistas, een soort aangelijnd varken, blauw, op en neer van Oirschot naar Vosselaar v.v. Om steeds voller te worden en weer leger te geraken, zo...

Eerste dag Delhi

16 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Indië | Laatste Aanpassing 16 Oktober 2018 | 1 Reacties

Na de moeilijkheden met het printen van de instapkaarten en de ontgoocheling dat we niet samenzaten verliep de reisdag zoveel te vlotter. Vlot naar de trein, vlot naar de luchthaven, vlot inchecken en zelfs nieuwe plaatsen samen op de twee vluchten, zowel naar Istanbul als daarna naar Delhi . Even&n...

Bye bye Cochin

28 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 28 Oktober 2016 | 0 Reacties

Vrolijk begin van de dag, enkele foto'tjes op ons miniterrasje genomen.Daarna Indisch ontbijt dat we beiden niet te eten vonden...geen probleem hier, binnen de kortste keren hadden we toast, boter, jam en een eitje. Met veel smaak verorberd.Fortcochi is een leuk deel van Cochin om in rond te stappen...

Verslag van Hilt: van Thekkady naar Fortkochi

27 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 27 Oktober 2016 | 0 Reacties

Vandaag was een reisdag, onze tijd in Thekaddy zit er op. Het was leuk en relaxed maar nu is tijd om nog eens wat anders te zien. We huren weer een taxi met 'voorzichtige' chauffeur, een wat oudere man die zeker vaardiger rijdt dan die van Madurai maar ook veel sneller. Haarspeldbochten, smalle brug...