Reisverhalen «Ivoorkust»

Naar yamoussoukro

03 December 2015 | Ivoorkust | Ivoorkust | Laatste Aanpassing 07 December 2015 | 0 Reacties

Door gebrek aan internetverbinding nu pas ingetikt.Tijdig opgestaan en om 8 uur vertrokken met onze taxidriver voor de meer dan 200 km durende trip naar de hoofdstad van Ivoorkust, Yamoussoukro waar we de grootste basiliek ter wereld gaan bezoeken, de Basilque Notre Dame de la Paix . ...

Laatste dag aan zee

01 December 2015 | Ivoorkust | Ivoorkust | Laatste Aanpassing 01 December 2015 | 2 Reacties

Vandaag nog een actieve dag gehad.Deze morgen naar de markt geweest, maar om daar te geraken moesten we eerst over de lagune met een piroque, een bootje met achteraan een roeier met een paddel. Je moet weten, ons hotel is gelegen aan de zeekant, maar achter ons ligt een lagune en eens je die ov...

Aan de kust in Assoundie

28 November 2015 | Ivoorkust | Ivoorkust | Laatste Aanpassing 28 November 2015 | 0 Reacties

Vandaag is het zaterdag en sinds gisterenavond zijn we aan de kust in Assoundie , een dorpje in de buurt van Assinie op een tweetal uren rijden van Abidjan. Het laatste stuk reden we over een hobbelige zandweg langs  straatwinkeltjes en kleine houten huisjes met daartussen piepkleine resta...

Donderdag 26 nov. Nog steeds in Abidjan

26 November 2015 | Ivoorkust | Ivoorkust | Laatste Aanpassing 26 November 2015 | 1 Reacties

En nog is er van alles te verkennen in Abidjan...Gelukkig hebben we een privétaxi zodat we op stap, of beter rit , kunnen als we willen. Een verloren bril bezorgt ons wat zoekwerk waar we geen vervanging voor vinden. Bij ons ga je naar het dichtstbijzijnde warenhuis en kan je zo een leesbril ko...

Een dagje Abidjan

25 November 2015 | Ivoorkust | Ivoorkust | Laatste Aanpassing 25 November 2015 | 2 Reacties

...en zo zit onze eerste dag erop...Al van zes uur wakker...ja ja collega's!Onze gastvrouw en gastheer zijn al naar het werk als we na een verfrissende douche op het terras in de tuin gaan ontbijten. Het is warm, maar een zuchtje wind brengt af en toe wat verfrissing. We gaan op verkenning ...

Abidjan eerste dag

25 November 2015 | Ivoorkust | Ivoorkust | Laatste Aanpassing 25 November 2015 | 5 Reacties

Nadat alles vlot verlopen is om de luchthaven te bereiken was ook het inchecken een fluitje van een cent, zodat we rustig nog wat konden shoppen.Prima vlucht met Brussels Airlines, vriendelijk, behulpzaam en de voorspelde turbulenties vielen ook best mee.Grootste controle was hier bij aankomst in Ab...