Indië

...naar huis...

24 Oktober 2018 | Zuid India | Laatste Aanpassing 24 Oktober 2018

Het is middernacht hier, de lange dag wachten is voorbij en de terugreis is geregeld. Dat de regeling er eentje half in mineur was lieten we niet aan ons hartje komen, er waren al tranen genoeg geweest (ikke dan) en toen de regeling om 21u30 rond was zijn we in een visrestaurant héél lekker gaan ete...

Woensdag 24 oktober hotel in Chennai

vandaag 24 oktober vanuit de YWCA guesthouse in Chennai.Daar zijn we weer, ontslagen uit het Apolloziekenhuis, het beste trouwens in Chennai, ik kan niet zeggen genezen en wel maar wel gelukkig weer opgeknapt. Het waren spannende en vermoeiende dagen met een aantal dingen die fout liepen, vooral doo...

Zondag 21 oktober, Theo vanuit ziekenhuis

21 Oktober 2018 | Zuid India | Laatste Aanpassing 21 Oktober 2018

De grote deceptie. Zaterdagnacht 20/21 oktober in Chennai MadrasHet zit erop! India Klair en Theo 2018. Ik schrijf dit vanuit het Internationaal Hospital Apollo in Chennai. Na in drie dagen toenemend benauwd te worden kon ik vannacht niet meer liggen, kwam nauwelijks aan adem en hoestte enorm zonder...

Zaterdag 20 oktober: Theo: Delhi 17 oktober

20 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Laatste Aanpassing 20 Oktober 2018

In de coulissen van de samenleving.17 oktober Delhi, TheoOm bijna 12 uur werden we spontaan wakker na voor allebei een uitstekende nacht. De airco had het bij nader inzien wel kunnen doen als er maar stroom op gezet was, maar de fan aan het plafond was voldoende. Als eerste zouden we de India telefo...

Vrijdag 19 oktober : Klair: New Delhi 18 oktober

19 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Laatste Aanpassing 19 Oktober 2018

Hier ben ik dan weer met een wat drogere beschrijving van wat we gisteren deden. Na veel gepalaver waar we niet uitkwamen proberen we nu een beetje gelijkvormigheid in het benoemen te krijgen.Gisteren donderdag was onze culturele hoogdag in Delhi, aangezien we morgen alweer verder vliegen naar Chenn...

(Dag 3: Dehli) lastige telling: Dehli 16 oktober

17 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Laatste Aanpassing 18 Oktober 2018

In de coulissen van de samenleving.   Delhi, 16 oktoberMet twee schrijvers lopen we in de dagtelling al meteen vast. Dus noemen we maar de kalenderdag(en) waarover we schrijven....Een wekker geeft geen garantie op een ontbijt. Want bij aankomst in het restaurantgedeelte vonden ze 12.3...

Dag 2 Delhi

17 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Laatste Aanpassing 17 Oktober 2018

In de coulissen van de samenleving.Nooit deed ik langer dan een halve dag over het pakken van m’n koffer. Nu was dat anders. Een week lang ging de rollende reistas, een soort aangelijnd varken, blauw, op en neer van Oirschot naar Vosselaar v.v. Om steeds voller te worden en weer leger te geraken, zo...

Eerste dag Delhi

16 Oktober 2018 | INDIATOER 2018 van Zuid tot Noord | Laatste Aanpassing 16 Oktober 2018

Na de moeilijkheden met het printen van de instapkaarten en de ontgoocheling dat we niet samenzaten verliep de reisdag zoveel te vlotter. Vlot naar de trein, vlot naar de luchthaven, vlot inchecken en zelfs nieuwe plaatsen samen op de twee vluchten, zowel naar Istanbul als daarna naar Delhi . Even&n...

Bye bye Cochin

28 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 28 Oktober 2016

Vrolijk begin van de dag, enkele foto'tjes op ons miniterrasje genomen.Daarna Indisch ontbijt dat we beiden niet te eten vonden...geen probleem hier, binnen de kortste keren hadden we toast, boter, jam en een eitje. Met veel smaak verorberd.Fortcochi is een leuk deel van Cochin om in rond te stappen...

Verslag van Hilt: van Thekkady naar Fortkochi

27 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 27 Oktober 2016

Vandaag was een reisdag, onze tijd in Thekaddy zit er op. Het was leuk en relaxed maar nu is tijd om nog eens wat anders te zien. We huren weer een taxi met 'voorzichtige' chauffeur, een wat oudere man die zeker vaardiger rijdt dan die van Madurai maar ook veel sneller. Haarspeldbochten, smalle brug...

Wat we deden in Periyar Thekkady

26 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 26 Oktober 2016

Na aankomst hier kort na de middag was een van de eerste dingen die we deden een massage boeken voor de vooravond. Wie hier al geweest is en zich aan een Ayurvedische massage heeft onderworpen weet dat dit een ontspannende en olierijke ervaring is. Wij zullen er de drie avonden dat we hier zijn van ...

India door de ogen van een beginner. Deel twee

Graag vertel ik nog wat meer over mijn ervaring als 'maagdelijke' india-reiziger. De eerste 10 dagen verbleven we voornamelijk in steden. Chennai, Nagapattinam en Madurai zijn redelijk grote en zeer drukke steden. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is de enorme verkeersdrukte, de vreselij...

Verslag Hilt:van Madurai naar Thekkady

25 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2016

Gisteren, maandag 24 oktober, trokken we van Madurai met een taxi naar onze volgende stop, Thekkady. De taxi wachtte ons op aan het hotel, de chaffeur leek ons geen al te snuggere, hij had moeite om mijn reistas op de passagierszetel te krijgen, maar na een voorzichtige suggestie van ons luktte het ...

Een dagje Madurai

24 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 24 Oktober 2016

Gisteren een dagje drummen door de overvolle straten van Madurai. We willen naar de Sree Menakseetempel, een van de indrukwekkendste tempels van India. Hij heeft wel elf torens, maar de grootste vier bevinden zich in de vier windstreken, en hier zijn dan ook de vier ingangen. Wij gaan binnen langs d...

Hilt: Verslag van een India-beginneling

23 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 23 Oktober 2016

Toen Klair me in het voorjaar vroeg of ik mee naar India wou om haar projecten te bezoeken heb ik niet lang getwijfeld. Niet dat India direkt op mijn reisagenda stond, van zien en horen leek het me best een moeilijk en soms akelige ervaring maar wie niet waagt niet wint dus ikke mee!Wat plannen en p...

Weg uit Nagapattinam ...op naar Madurai

22 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 22 Oktober 2016

Hallo voor wie nog graag volgt nu we weg gaan uit Nagapattinam .Wij en onze (toch nog steeds zware) bagage worden met de auto opgehaald aan ons hotel. We gaan een laatste maal ontbijten in het restaurant waar de vrouw werkt die we nog geitengeld moeten geven, een weduwe met vier kinderen. Dit is het...

Nagapattinam dag vier 21 okt 2016

Wanakam, hier zijn we weer...onze laatste dag in Nagapattinam .Ontbeten in een ander restaurantje dan gewoonlijk. We komen eigenlijk voor een weduwe die hier werkt maar vandaag niet aanwezig is. Op onze vraag rijden we even langs de haven en de zee om te zien dat de vissershaven zich herstelde na de...

Derde dag Nagapattinam

21 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 21 Oktober 2016

Vandaag idem gisteren, op het lunchen na de ganse dag op stap. Begonnen met het kopen van toiletpapier daar ze dat in ons hotel niet kennen en niet hebben. Ik dacht dat die tijd voorbij was...niet dus. Voor onze darmflora kopen we ook wat yoghurt en dan trekken we naar dezelfde bank, wisselkantoor, ...

Dag twee in Nagapattinam

20 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 20 Oktober 2016

Vandaag na het ontbijt om 9 uur eerst naar de bank om de helft van ons geld te wisselen, alles ineens is niet mogelijk, zelfs nu hebben we daar bijna een uur gezeten.Dat was lang tot ik het lumineuze idee had te vragen of ze WiFi hadden. Twee gaten in de lucht later zaten we met onze iPad, we wilden...

Aangekomen in Nagapattinam

Hallo iedereen,Hier dan wat nieuws vanuit Nagapattinam dat we wel met wat moeite bereikten.Nadat we op het station en later op het centrale station te horen kregen dat we geen ticket vanuit Chennai konden krijgen lieten we de moed niet zakken en klopten aan bij een klein reisbureautje. De man daar b...

Aangekomen in Chennai.

16 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 16 Oktober 2016

Ons avontuur begint al vroeg, als we vrijdagmorgen online willen inchecken zegt de site dat er overboekt is en of we niet op een andere dag willen vertrekken. Neen dus. Wanneer we na de middag op de trein naar Amsterdam zitten zegt de conducteur dat,de trein naar Schiphol is afgeschaft. Maar we...

Op naar Nagapattinam

11 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 11 Oktober 2016

Hallo allemaal,hier dan een probeerseltje om na te gaan of alles met deze blog nog in orde is. Eindelijk is ons vertrek nakende: zaterdag 15 oktober vertrekken Hilt Potters en ik om via Schiphol en Frankfurt aan de 9 en een half uur durende vlucht naar Chennai en ons bezoek aan India te beginne...

In Fort Cochin

31 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 31 Oktober 2014

Woensdag 29 okt.Na aankomst in Hotel Abad Fort eerst een heerlijke warme douche, ikke toch, maar Latha ocharme moest zich tevreden stellen met een hete afgietbeurt daar de douche niet meer werkte. Na een verkwikkend soepke begeven we ons op stap naar de bezienswaardigheden van Fort Cochin. We gaan a...

Op de houseboat

30 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 30 Oktober 2014

Over dinsdag 28 okt. Auto naar de houseboat en houseboat.9 uur stipt vertrekken we met de auto naar Alleppey voor weer een rit van 3u30. Eerst rijden we door de heuvels  met rondom ons theeplantages op de hellingen. Onze driver is uiterst voorzichtig en neemt geen risico's bij het inhalen, wat ...

Van Madurai naar Thekkady in de heuvels

29 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 29 Oktober 2014

Aiaiai...dagen later terugkijken is zo moeilijk omdat we op korte tijd zoveel beleven.Vanuit Madurai met zijn grote tempel vertrekken we met een auto voor de 3 en een half uur durende rit waarbij we ongeveer 160 km afleggen. We hebben een rustige, voorzichtige driver en naarmate we dichter ons doel ...

Een dagje Sri Meenakshi tempel in Madurai

25 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2014

Na een verkwikkende nachtrust in een echt bed met een echt hoofdkussen staan we na een ontbijt  met lekkere dosa (soort heel dunne pannenkoek) klaar om één van de indrukwekkendste tempels van India te bezoeken. De Sri Meenakshi tempel is bijna een stad binnen de stad, er zouden wel 10.000 ...

Trip via Thanjavur naar Madurai

24 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 24 Oktober 2014

En nu over vandaag vrijdag 24 oktober. Zoals ik al zei in vorig verslag kwam onze taxi er aan om 8u30 voor de twee uur durende rit naar de tempelstad Thanjavur met de tempel van Brihadishvara. Deze prachtige tempel (werelderfgoed Unesco) werd in de 10de eeuw gebouwd tijdens het Cholabewind en i...

Vanuit Madurai over ons verblijf in Nagapattinam

En hier zitten we dan in Madurai na een treinrit van 5 uur vanuit Thanjavur waar we met de auto (2 uur) naartoe reden. Ons verblijf en werk in Nagapattinam zit erop. We hebben gewikt en gewogen hoe we de 2000 euro die ik van gulle schenkers kreeg het best konden gebruiken. In totaal hebben we bijna ...

Avontuur in Chennai

20 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 20 Oktober 2014

Hier zitten we dan op onze hotelkamer, het regent bij momenten ouwe wijven, de straten staan onder water en we zijn aan het bekomen van ons treinticketavontuur.Na het ontbijt bel ik bij de hotelreceptie naar Mr Rethinam met de info dat we voor de nachttrein van deze avond op wachtlijst  als der...

Op stap in Chennai

19 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 19 Oktober 2014

Bij de eerste vlucht stijgt met het vliegtuig ook de spanning...zal Latha het halen zonder één of meerdere zakjes... en ja hoor! Geen spoortje van misselijkheid! Zelfs het feit dat we een uur aan de grond moeten staan wachten wegens mist in Frankfurt doet niks af aan haar gerustheid. En dan de lange...

India komt dichterbij!!!

12 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 12 Oktober 2014

Namaste,onze Indiareis komt snel dichterbij, daarom even in het kort ons reistraject door het zuidenste zuiden van India:We vliegen via Frankfurt naar Chennai (Madras) waar we twee dagen gaan aanpassen aan tijdsverschil en temperatuur. Het zal er ongeveer 33° zijn en ik vrees dat we wel wat "sh...

En dit is het einde van de reis... (3)

21 Oktober 2018 | Zuid India | Laatste Aanpassing 21 Oktober 2018

• ik als Donald  Duck...
  • Theo aan de zuurstofpijp...
  • Apolloziekenhuis in Chennai

Eerste indrukken van Theo (17)

• CCC1B9FE-7092-4B16-AC30-61EA0F11ED0B
  • 9A519F3D-B1A7-44D8-8E2B-9F622B07A54C
  • BB35FC6B-0A4E-4B96-9679-11EDC5619469
  • C96B19D3-5944-4CC5-AE76-CEB4E72885B1

Theo en Klair foto’s van Delhi (10)

• 9. Theo zoekt de Lotustempel.
  • 4.
  • 2. Ontvangsthall in Red Fort
  • 6. Drukte in de enge straatjes van Old delhi

Laatste fotootjes.... (4)

28 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 28 Oktober 2016

• IMG 0873 Dan nog vrolijk...
  • P1130636 In het bewuste gemberwarehouse...
  • P1130640 Na de val...
  • IMG 0877 vóór de val.

Onderweg van Thekkady naar Fortkochi (8)

27 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 27 Oktober 2016

• P1130598
  • P1130604 Waterval onderweg naar Cochin
  • P1130615 Tanken met bankkaart?
  • P1130610 Veemarkt ook onderweg

Periyar (13)

26 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Laatste Aanpassing 26 Oktober 2016

• P1130548
  • P1130494
  • P1130489
  • P1130484

Tempel Thangavur en trein naar Madurai (9)

• P1130447
  • P1130462
  • P1130430
  • P1130457

Vierde en laatste dag Nagapattinam (4)

• IMG 0083

• P1130352
  • P1130358
  • P1130364

Nog een paar willekeurige foto's (14)

05 November 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 05 November 2014

• P1120628
  • P1120659
  • IMG 3463

Tekhaddy, naar de spicegarden. Massage privé. (8)

29 Oktober 2014 | Zuid India | Laatste Aanpassing 29 Oktober 2014

• P1120495
  • P1120520
  • P1120492

Van Nagapattinam naar Madurai (10)