Reisverhalen

Wat we deden in Periyar Thekkady

26 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 26 Oktober 2016 | 0 Reacties

Na aankomst hier kort na de middag was een van de eerste dingen die we deden een massage boeken voor de vooravond. Wie hier al geweest is en zich aan een Ayurvedische massage heeft onderworpen weet dat dit een ontspannende en olierijke ervaring is. Wij zullen er de drie avonden dat we hier zijn van ...

India door de ogen van een beginner. Deel twee

Graag vertel ik nog wat meer over mijn ervaring als 'maagdelijke' india-reiziger. De eerste 10 dagen verbleven we voornamelijk in steden. Chennai, Nagapattinam en Madurai zijn redelijk grote en zeer drukke steden. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is de enorme verkeersdrukte, de vreselij...

Verslag Hilt:van Madurai naar Thekkady

25 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 25 Oktober 2016 | 0 Reacties

Gisteren, maandag 24 oktober, trokken we van Madurai met een taxi naar onze volgende stop, Thekkady. De taxi wachtte ons op aan het hotel, de chaffeur leek ons geen al te snuggere, hij had moeite om mijn reistas op de passagierszetel te krijgen, maar na een voorzichtige suggestie van ons luktte het ...

Een dagje Madurai

24 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 24 Oktober 2016 | 1 Reacties

Gisteren een dagje drummen door de overvolle straten van Madurai. We willen naar de Sree Menakseetempel, een van de indrukwekkendste tempels van India. Hij heeft wel elf torens, maar de grootste vier bevinden zich in de vier windstreken, en hier zijn dan ook de vier ingangen. Wij gaan binnen langs d...

Hilt: Verslag van een India-beginneling

23 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 23 Oktober 2016 | 1 Reacties

Toen Klair me in het voorjaar vroeg of ik mee naar India wou om haar projecten te bezoeken heb ik niet lang getwijfeld. Niet dat India direkt op mijn reisagenda stond, van zien en horen leek het me best een moeilijk en soms akelige ervaring maar wie niet waagt niet wint dus ikke mee!Wat plannen en p...

Weg uit Nagapattinam ...op naar Madurai

22 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 22 Oktober 2016 | 0 Reacties

Hallo voor wie nog graag volgt nu we weg gaan uit Nagapattinam .Wij en onze (toch nog steeds zware) bagage worden met de auto opgehaald aan ons hotel. We gaan een laatste maal ontbijten in het restaurant waar de vrouw werkt die we nog geitengeld moeten geven, een weduwe met vier kinderen. Dit is het...

Nagapattinam dag vier 21 okt 2016

Wanakam, hier zijn we weer...onze laatste dag in Nagapattinam .Ontbeten in een ander restaurantje dan gewoonlijk. We komen eigenlijk voor een weduwe die hier werkt maar vandaag niet aanwezig is. Op onze vraag rijden we even langs de haven en de zee om te zien dat de vissershaven zich herstelde na de...

Derde dag Nagapattinam

21 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 21 Oktober 2016 | 0 Reacties

Vandaag idem gisteren, op het lunchen na de ganse dag op stap. Begonnen met het kopen van toiletpapier daar ze dat in ons hotel niet kennen en niet hebben. Ik dacht dat die tijd voorbij was...niet dus. Voor onze darmflora kopen we ook wat yoghurt en dan trekken we naar dezelfde bank, wisselkantoor, ...

Dag twee in Nagapattinam

20 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 20 Oktober 2016 | 2 Reacties

Vandaag na het ontbijt om 9 uur eerst naar de bank om de helft van ons geld te wisselen, alles ineens is niet mogelijk, zelfs nu hebben we daar bijna een uur gezeten.Dat was lang tot ik het lumineuze idee had te vragen of ze WiFi hadden. Twee gaten in de lucht later zaten we met onze iPad, we wilden...

Aangekomen in Nagapattinam

20 Oktober 2016 | INDIA. 2016 Nagapattinam | Indië | Laatste Aanpassing 20 Oktober 2016 | 0 Reacties

Hallo iedereen,Hier dan wat nieuws vanuit Nagapattinam dat we wel met wat moeite bereikten.Nadat we op het station en later op het centrale station te horen kregen dat we geen ticket vanuit Chennai konden krijgen lieten we de moed niet zakken en klopten aan bij een klein reisbureautje. De man daar b...