Reisverhaal «walvissen enzo»

Australië | 0 Reacties 18 Oktober 2009 - Laatste Aanpassing 28 November 2009

Hello daar in het koude Belgie!

Hier in Sydney schijnt de zon nu volop! Iedereen loopt hier in kleedjes en bikini waardoor het vakantiegevoel alleen maar toeneemt.

Het tripje naar het strand was heel erg mooi. We hebben een wandeling gemaakt langs de kustlijn tot aan bondi beach wat het meest bekende strand is van Sydney. Het water was wel nog wat koud (18C) dus echt zwemmen hebben we niet gedaan. 'S avonds hadden we een BBQ op het dak van de jeugdherberg met super zicht over de skyline van Sydney. Kangooroovlees is trouwens echt de moeite, zo lekker! We kregen diezelfde avond ook nog een abooriginal spektakel wat er op neerkwam dat er een aboriginal op zijn didgeridoo kwam spelen en wat in het rond danste. Ik denk trouwens niet dat het een echt aboriginal was. Meer een commercieel exemplaar die de touristen moet plezieren. Plezant was het dus wel!!

Vrijdag was een topdag! Samen met mijn Nederlandse kamergenoten zijn we naar walvissen gaan kijken. Echt WAAW. Een mama en baby walvis zwommen heel de tijd rond onze boot wat echt wel uitzonderlijk was volgens de gids. Die grote beesten van zo dichtbij zien doet je echt wel iets (al was ik ook wat zeeziek van de boot). Ze zijn zo groot en zwommen zo dichtbij...en wanneer ze water spuitten voelde je het water tegen je gezicht waaien! Fantastisch gewoon.

In de namiddag ben ik naar het bekende Aquarium van Sydney gegaan, wat ook echt heel mooi was. Je loopt in een koepel en de vissen zwemmen gewoon boven en naast je! Zowel haaien als kleine Nemo's en Dora's!!!!! (Indien de ouderen onder jullie niet weten wie dat zijn vraag dat dan maar aan Tuur en Kaat, zei weten wel wie Nemo en Dora zijn!). Vrijdag was dus een echte visdag die ik afsloot met, hoe toepasselijk, fish en chips!!

Zaterdag was er een surfdag gepland. En het zal voor de meesten niet echt een verrassing zijn wanneer ik zeg dat dat niet mijn 'cup of tea' was. Gelukkig waren de instructeurs zeer de moeite en was de picknick fantastisch want voor de rest was deze dag er eentje om snel te vergeten, Laat ik zeggen dat de zee nu iets minder vol is (ik kreeg zeker 4 liter binnen) en dat je de sporen van de surfplank tegen mijn hoofd nog kan zien (en die op de instructeur zijn hoofd ook)! Het peddelen ging nog min of meer, maar het op een vlotte manier van een liggende positie op de plank naar een rechtstaande gaan, terwijl er een golf onder je voortbeweegt was iets minder vanzelfsprekend. Inderdaad, er bestaan nog zekerheden, Lien is een (liggende) plank op een plank.

Gisteren was het dan weer meer mijn ding toen we de blue mountains bezochten! Een natuurreservaat net buiten Sydney met zijn bekende '3 sisters' (bergen), stukken regenwoud en fantastische watervallen! In die bossen zag ik planten die ik nog nooit gezien had (en niet omdat ik niets van planten ken maar omdat ze niet in Europa bestaan volgens de gids) en ook wilde papegaaien die je bij ons normaal alleen in de winkels ziet. Op het einde van de dag zag ik mijn eerste wilde kangooroos en bezochten we ook nog even snel het Olympisch stadion!

Zoals jullie zien heb ik het hier goed! Maar vanaf vandaag is de georganiseerde en nog door de mama en papa gesponserde vakantie voorbij, Nu wordt het werk zoeken en verder reizen wat wel spannend is! Werk vinden in Sydney is zeer moeilijk dus ik plan nu mijn reis om de oostkust te verkennen en probeer daar wat te werken of te woofen (gratis op boerderij werken,maar wel kost en inwoon).

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Gemis (af en toe)

Liefs LIEN

Fotoalbums van Australië

Fraser Island (12)

12 November 2009 | Australië | Laatste Aanpassing 11 November 2009

Brisbane (3)

02 November 2009 | Australië | Laatste Aanpassing 02 November 2009

wwoofen (5)

Walvissen en een duikboot! (5)

18 Oktober 2009 | Australië | Laatste Aanpassing 18 Oktober 2009

Blue Mountains (6)

beach (5)

aquarium and wildpark (4)