Reisverhalen «ETHIOPË 2010»

India 2010 - 3 KASHMIR

20 Juli 2010 | ETHIOPË 2010 | Indië | Laatste Aanpassing 20 Juli 2010 | 0 Reacties

Eindelijk het vervolg van onze avonturen in LADAKH. Op zondag 11 juli zijn we dus aangekomen in LEH, een héél gezellig stadje (+/- 26000 inwoners) in de Indus-vallei, op zo´n 3500 m hoogte en omsloten door machtige bergen. Er hangt een backpacker-gezellig sfeertje, je vindt ...

India 2010 - 2 KASHMIR

11 Juli 2010 | ETHIOPË 2010 | Indië | Laatste Aanpassing 11 Juli 2010 | 1 Reacties

Djeelay (= Kasjmiri voor: Goeiedag, dank u, welkom)  Waar waren we weer gebleven . . . ach ja, aangekomen in PADUM na een 4-uren durende rit met een zeer voorzichtige (dus heel trage) chauffeur. Even inchecken in een hotel (ruime keuze trouwens voor zo’n boerengat maar hier vertrekken dan...

India 2010 -1 KASHMIR

07 Juli 2010 | ETHIOPË 2010 | Indië | Laatste Aanpassing 07 Juli 2010 | 2 Reacties

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 st1\:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-...

Trip 2010 - deel 4 - Wukro en Axum

27 Januari 2010 | ETHIOPË 2010 | Ethiopië | Laatste Aanpassing 27 Januari 2010 | 1 Reacties

Voor het laatste deel van onze reis, gaan we de historische toer op en bezoeken we de verschillende, uit de rotsen gehouwen kerken.  WUKRO wordt onze uitvalsbasis en is een aangenaam en bijna on-Afrikaanse stadje; het is hier heel net en rustig, er zijn verscheidene terrasjes en de gebruik...

Trip 2010 - deel 3 - ASAYTA

22 Januari 2010 | ETHIOPË 2010 | Ethiopië | Laatste Aanpassing 27 Januari 2010 | 0 Reacties

Vanuit ADDIS rijden we noordwaarts via de 's zondagse markt van SENBETE naar de befaamde kamelenmarkt van BATI (op maandag): veel volk (vooral Oromo (maar dan in een andere uitvoering dan Harar) en enkele Afar), veel geiten en en nog meer kamelen (het zijn maar kleine, magere beestjes met maar ...

Trip 2010 - Deel 2 - HARAR

19 Januari 2010 | ETHIOPË 2010 | Ethiopië | Laatste Aanpassing 27 Januari 2010 | 0 Reacties

Na  de woeste avonturen met de wilde stammen (lees: boswandeling met halfdronken Surma-gids) vliegen we op 14 januari naar HARAR; de mythische stad in de dorre oostelijke bergen. De oude, omwalde stad, met zijn 5 stadspoorten en 96 moskeeën, ademt een zeer relaxte sfeer uit, eerder een mix...

Trip 2010 - deel 1 - SELAM FARANJI

13 Januari 2010 | ETHIOPË 2010 | Ethiopië | Laatste Aanpassing 27 Januari 2010 | 2 Reacties

Eindelijk een eerste berichtje vanuit de hoorn van Afrika. Na de drukte van de eindejaarsfeesten en eerste soldendagen (lees: superdrukke werkdagen voor Fanny) ruilen we het koude Belgie in voor het warme en relaxte ETHIOPIA. Iedereeen weet dat het begrip “tijd” in Afrika een relatief be...

BEREKOUD

26 Oktober 2009 | ETHIOPË 2010 | Canada | Laatste Aanpassing 28 Oktober 2009 | 0 Reacties

Niet verschieten hé . . . we hebben net genoten van een tripje naar CANADA ?!? Het is al bizar dat we maar 7 dagen geweest zijn (we zijn inderdaad wat langer gewoon), bovendien was het een georganiseerde trip (niet nadenken of dingen regelen maar gewoon de gids volgen) en dan nog op het Noord...

Egypte anders

10 Juni 2009 | ETHIOPË 2010 | Egypte | Laatste Aanpassing 05 December 2009 | 1 Reacties

In 1996 hebben we reeds de klassieke highlights van Egypte (tempels, nijlcruise, piramides, ...) bezocht en dus dachten we het nu over een andere boeg te gooien. Na een zachte landing in de grote stad CAIRO (18 miljoen inwoners) vluchten we naar de stilte en uitgestrektheid van de grote woestijn en ...

INDIA 2009 - GUJARAT DEEL 3

27 Januari 2009 | ETHIOPË 2010 | Indië | Laatste Aanpassing 31 Januari 2009 | 0 Reacties

Hey folks, Wij zijn ondertussen terug in het koude België, maar jullie hebben ons verhaal van de laatste dagen nog tegoed. Op 22 januari, we zitten dan nog steeds in PALANPUR, bezoeken we enkele dorpjes in de weide omgeving: we vertrekken met de lokale bus naar IQBALGADH, gekend om zijn zilvers...