Reisverhaal «Cozumel»

Stapje in de wereld deel 1 | Mexico | 0 Reacties 08 November 2017 - Laatste Aanpassing 06 Januari 2018

Een avondvlucht bracht ons na chihuahua naar het andere uiteinde van Mexico, het toeristische Cancun. In het vliegtuig ontmoette we een vrouw die ons spontaan een lift aanbood naar ons hostel. Tijdens de rit maakten we een babbeltje en al snel bleek dat ze bij de meer gegoede Mexicaanse bevolking behoorden. We zagen duidelijk dat ze wat raar keken naar de wijk waar ons hostel zich bevond, zelf waren ze hier duidelijk nog nooit geweest. Na even zoeken vonden we ons hostel dat lang de buitenkant verre van aantrekkelijk oogt, maar vanbinnen toch in orde leek op de foto's. Het gezicht van de mensen veranderde en ze hadden het er duidelijk moeilijk mee om ons hier af te zetten. Meermaals werd er gepolst of we wel een reservatie hadden en subtiel werd ons een overnachting bij hun thuis aangeboden denken we. We bedankte ze vriendelijk voor alles, namen afscheid en ze gaven ons nog snel hun nummer met de boodschap dat we altijd mochten bellen als er iets was of als we informatie wouden. Ze zullen backpackers en lowbudget reizen niet echt gewoon zijn zeker. Het waren zeer lieve mensen, maar hun gezicht was echt wel goud waard bij het zien van ons hostel :)

De volgende ochtend stonden we vroeg op om onze weg te vervolgen naar het eiland Cozumel. Een busrit en ferry oversteek later kwamen we tegen de namiddag aan bij onze "airbnb", het was een volwaardige hotelkamer met twee tweepersoons bedden. Er zal nog plaats te veel geweest zijn gezien het lage seizoen? Wij gaan in elk geval niet klagen, een degelijke hotel kamer tegen één vierde van de prijs, hopla! Nog snel even het centrum ingaan om een twilight duik vast te leggen voor morgen en dan genieten van een tweepersoonsbed per persoon.

De volgende dag zag de zee er echter vrij woelig uit en het duikcentrum liet ons weten dat de duiken mogelijks gecancelled konden worden omdat er een storm door de Caraïben trok. Geert dacht meteen, "niet weer hé!" Tegen de vroege namiddag gingen we terug even kijken en het verdikt was gevallen. Niemand mocht de haven vanaf de late namiddag uitvaren, alle duiken zouden dus gecancelled worden. De weergoden zijn ons duidelijk niet goedgezind!

De dag erna waagden we opnieuw onze kans, dit keer enkel met twee duiken in de voormiddag. Chanceke, want achteraf bleken alle namiddag duiken opnieuw gecancelled omdat het weer terug zou omslagen vanaf de vroege namiddag. Verder hadden we nog meer geluk omdat we niet de populairste of grootste duikshop hadden uitgekozen, want we gingen uiteindelijk enkel met ons tweeën een duikinstructrice op pad. Een prive duiktour op een grote boot die plaats biedt voor 12 duikers, we hebben al krapper gezeten. De duik zelf was oke maar nu ook niet om te zeggen WOW, we zullen ondertussen al verwend zijn zeker? :) Geert kon op een gegeven moment wel een verpleegsterhaai opmerken, hij deed teken naar beide dames en zwom er gelijk een gek achteraan. De beide dames moesten duidelijk maar volgen ;).Het resultaat kan je bij de foto's vinden, want in de zone waar de haai naar zwom konden we er uiteindelijk 3 grote exemplaren vinden.

Na onze duik vertrokken we meteen naar onze volgende bestemming, Tulum! Zeker te lezen voor de duikfanaten, want hier gaan we ons wagen aan enkele cenotes / grot duiken.

Groeten,

Geert en Maïté

Fotoalbums van locatie «Isla Cozumel»

Cozumel (9)

09 November 2017 | Stapje in de wereld deel 1 | Mexico | Laatste Aanpassing 07 Januari 2018

• Onnozel doen tijdens het duiken!