Reisverhalen «Nieuw Zeeland»

Christchurch & Banks Peninunsula

17 Maart 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Juli 2018 | 0 Reacties

En zo waren we al toe aan ons laatste weekend in Nieuw Zeeland. Voor de derde keer vertoefden we in Christchurch: eenmaal om koen af te zetten, de andere keer om de camper binnen te doen en nu om onze huurauto af te leveren. Elke keer waren we welkom bij onze Nieuw Zeelandse vrienden, Pete en Gabrie...

Roadtrip met auto en Tent : Mt Cook, Wanaka, Timar

13 Maart 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Juli 2018 | 0 Reacties

Na gisteren onze camper ingeleverd te hebben, zouden we nog een weekje rond rijden doorheen Nieuw Zeeland met een gewone auto en wat kamperen in een tent. Onze Nieuw Zeelandse vrienden waren zo vriendelijk al het benodigde kampeermateriaal aan ons uit te lenen. De weervoorspellingen zagen er in elk ...

Golden Bay

06 Maart 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Juli 2018 | 0 Reacties

Zoals jullie al weten op basis van één van de vorige verhalen, werd Nieuw Zeeland geteisterd door 3 cyclonen gedurende ons verblijf. De cycloon van 2 weken geleden was een van de ergste voor het getroffen Golden Bay gebied, de regio hélemaal links bovenaan. Dit populaire vakantie gebied onder de Nie...

Kajakken Abel Tasman

04 Maart 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 10 Juli 2018 | 0 Reacties

Na 3 weken te hebben gereisd met z’n drieën was het weer tijd om onze reis alleen verder te zetten. We waren de regen wat beu gezien dus zochten we natuurlijk een plekje met zon! Het Abel Tasman nationaal park, helemaal bovenaan in het Zuider eiland, staat gekend als het zonnigere plekje van het Zui...

Kaikoura - walvissen spotten + afscheid Koen CHC

01 Maart 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Juli 2018 | 0 Reacties

28 februari – dag 20 Vandaag staat in het teken van reizen en een degelijke afstand afleggen, want ik verlaat overmorgen Nieuw Zeeland en had toch nog graag voor het eerst in mijn leven walvissen willen spotten. Een van de betere plaatsen om dit te doen is in het Kaikoura NP met zijn voedselrijke di...

Dunedin

26 Februari 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 08 Juli 2018 | 0 Reacties

26 februari – Dag 18 Vandaag is DE grote dag! Vanaf nu kan ik mijn broer officieel ne oude zak noemen voor een jaartje, want vandaag bereikt hij de magische kaap van 30 jaar oud! Vanaf nu is het downhill za ;). We vierden zijn verjaardag op een eerder rustige manier, kwestie van zijn leeftijd. Na wa...

The Catlins

24 Februari 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 08 Juli 2018 | 0 Reacties

Avond 24 februari – Dag 16 Na Bluff verhuisden we richting de Catlins, een regio waar je o.a. de yellow eyed pinguins kunt zien, een pinguïn soort die je enkel in Nieuw Zeeland kan zien en getypeerd wordt door zijn gele ogen en een gele streep op zijn hoofd. Samen met menig andere toeristen stonden ...

Bluff

23 Februari 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 08 Juli 2018 | 0 Reacties

23 februari – Dag 15 namiddag Bluff, het meest zuidelijke punt van Nieuw Zeeland. Geert en Maïté hebben ondertussen dus al letterlijk heel Nieuw Zeeland door gecruised, want enkele weken geleden stonden ze nog op het meest Noordelijk punt, cape reigna. Knappe prestatie! We kwamen hier in de namiddag...

Grot van Clifden

23 februari – Dag 15Vandaag slapen we een beetje uit, want het is hoofdzakelijk een reisdag. Om de trip toch een beetje te onderbreken hielden we halt bij een ondergronds complex van limestone grotten. Wat de grotten zo speciaal maakt is dat je 1. hier opnieuw glowworms kunt zien alsook 2. op eigen ...

Milford Sound

21 Februari 2018 | Stapje in de wereld deel 2 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 08 Juli 2018 | 0 Reacties

21 februari – Dag 13 Vandaag reisden we verder naar Te Anau, een stadje van waaruit we morgen de milford Sound zouden bezoeken. We maakten onderweg nog enkele korte wandelingen, maar verder niets speciaal. S'avonds was het wel interessant om te zien hoe de mist over de bergen trok en zo alles dicht ...