Montenegro, Servië, Hongarije & Legoland

19 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Hongarije | Laatste Aanpassing 20 September 2019

In Montenegro selecteren we een beetje van de dingen die we echt willen zien. We besluiten om vooral Durmitor National Park te doen. Onze eerste stop is aan de Tara canyon. Daar vinden we een leuke kleine campsite en de kinderen hebben er al onmiddellijk speelkameraadjes.Net naast ons staat er een N...

Kosovo

19 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Kosovo | Laatste Aanpassing 20 September 2019

Vooraleer we de grens oversteken naar Kosovo kijken  we op de buienradar waar het minst van al regent in Kosovo. Daarbij komen wij uit op Prizren, dus die richting zullen we uitgaan.De grens van Albanië - Kosovo verloopt redelijk vlot. In tegenstelling tot de andere Balkan landen staa...

Albania

18 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Albanië | Laatste Aanpassing 19 September 2019

In de gietende regen verlaten we Griekenland.Terwijl we aan de grens staan aan te schuiven zien we een Frans koppel, Marc en Muriël, naast ons staan,ook  met een Toyota en een daktent.Na de grensovergang besluiten we om samen verder te rijden. Niet ver van de grensovergang ligt het blue ey...

Greece

24 Juli 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Griekenland | Laatste Aanpassing 25 Juli 2019

Van de grens rijden we onmiddellijk door naar het schiereiland onder Thessaloniki.Het eerste waardoor we merken dat we weer in Europa zijn is de dieselprijs die je ziet staan aan de benzinestations. Gelukkig kunnen we nog efkes overbruggen met gans onze Turkse dieselvoorraad die we ingeslaan hebben....

Turkije

24 Juli 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Turkije | Laatste Aanpassing 25 Juli 2019

Als we Turkije binnenrijden is het precies alsof we een andere wereld binnenrijden. Goeie wegen (zonder putten) , Europese winkels en mooie picknickspots langs de weg.We rijden eerst naar Trabzon om dan landinwaarts te gaan , richting Sümela monastry. Het is te laat om het monastry nog te bezoeken e...

Armenië

16 Mei 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Armenië | Laatste Aanpassing 16 Mei 2019

In de gietende regen verlaten we Georgië en rijden we Armenië binnen. En we zijn het onmiddellijk gewaar dat we in een ander land zijn. De wegen zijn erbarmelijk en is er meer put dan dat er soms nog asfalt ligt.Net voor we Goshavank monastry bereiken stopt het eindelijk met regen. We zijn niet echt...

Georgië

16 Mei 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Georgië | Laatste Aanpassing 16 Mei 2019

De grensovergang van Azerbeidjan naar Georgië gaat supervlot. Net over de grens regelen we onze autoverzekering en stoppen we aan Lagodekhi National Park.We kamperen aan het visitor centre en in de namiddag doen we een korte wandeling. Heel ver kunnen we niet gaan omwille van het slechte weer.De dag...

Azerrbeidjan

29 Maart 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Azerbeidzjan | Laatste Aanpassing 29 Maart 2019

Vanaf we de grens over zijn van Iran vliegt de hoofddoek eraf. De grens van Azerbeidjan is er één van lange duur. Geen volk om aan te schuiven maar alles moet de controle passeren. M.a.w alles uitladen en door de scanner en de daktenten moeten ook open voor controle. Eerste grensovergang waar we dit...

Perzische golf - Busher - Noord west Iran

23 Februari 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Iran | Laatste Aanpassing 23 Februari 2019

Eenmaal terug op het vaste land volgen we de Persian Gulf highway richting Busher. Onderweg zien we enorm vele olie en gas raffinaderijen. Met natuurlijk onderweg de nodige politiestops en controles…Net voor Busher brengen we 2 dagen door aan de salt mountain Kuh e Namak Jashek. Dit is een en...

Qeshm

Vooraleer we de ferry nemen naar Qeshm stoppen we nog in Bandar Abbas. Daar hebben we afgesproken met Behnaz. Bert liet bij haar zijn Lonely Planett achter zodat wij deze nog verder kunnen gebruiken tijdens onze trip door Iran.Behnaz is een supertoffe die deeltijds in Bandar Abbas en Qeshm woont. Ze...

Pasargadae - Naqsh e Rustam - Persepolis- Shiraz

Als we toekomen in Pasargadae is het al laat en we kamperen wat verderop aan de uitgedroogde rivierbedding. We steken onmiddellijk een kampvuur aan want het is er bitterkoud. Als we ‘s anderdaags opstaan is het nog – 10° en terwijl we ons warmen aan het kampvuur proberen we in beetjes alles op te ru...

Isfahan - Yazd

22 December 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Iran | Laatste Aanpassing 23 Februari 2019

Vooraleer we Isfahan bezoeken maken we nog 2 tussenstops. De eerste stop is in Rageh canyon. ‘s avonds kamperen we aan de rand van de canyon om dan ‘s anderdaags te gaan wandelen in de canyon. Omdat we nog redelijk vroeg klaar zijn met de wandeling rijden we nadien nog door naar Meymand. Meymand is ...

Lut desert - Kerman - Bam

21 December 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Iran | Laatste Aanpassing 23 Februari 2019

Eénmaal de bergen uit zakken we af naar de Lut desert. De Lut desert is één van de warmste plaatsen op aarde en in de zomer kan de temperatuur er oplopen tot 70°. En na die koude doet die warmte meer dan deugd. Maar voor Kasper is deze warmte een beetje teveel van het goede… hij smelt al van ...

Noord oost Iran

21 December 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Iran | Laatste Aanpassing 21 December 2018

De grens met Iran verloopt zeer vlot. Zeer vriendelijk en behulpzaam en in mum van tijd zijn onze paspoorten gestempeld. Dan nog de carnet de passage laten invullen en de verzekering en we konden Iran binnenrijden.Eerst wisselen we aan de grens nog wat geld zodat we de eerste dag kunnen overbruggen....

Turkmenistan

25 November 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Turkmenistan | Laatste Aanpassing 25 November 2018

Vanuit Khiva was het nog een uurtje rijden naar de grens van Turkmenistan. De grens van Uzbekistan ging redelijk vlot voor de gastjes en mij. Dries moest weer gans de autocontrole doorgaan met Toyo.Een beetje verderop is de Turkmeense grens. Een grens waar we wat tegenop zagen maar dit was onterecht...

Uzbekistan

13 November 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Oezbekistan | Laatste Aanpassing 14 November 2018

. We besluiten om de grens over te steken van Pasjkent naar Samarkand. Deze grens is nog maar van dit jaar open en zou dus vlotter moeten gaan dan de andere grenzen.Als we er aankomen moeten de kinderen en ik uitstappen en te voet de poort door. Daar ons paspoorten instempelen en dan gewoon doo...

Tajikistan

04 November 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Tajikistan | Laatste Aanpassing 04 November 2018

De grenspost van Tajikistan ligt op 4000 m hoogte. En dat hebben we geweten. Het is aanschuiven aan het paspoortloket om onze namen te laten op schrijven en om in te stempelen. Dat het bitterkoud is en sneeuwt daar trekken ze zich niets van aan.Een beetje verderop moeten we Toyo zijn papieren in ord...

Kyrgyzstan

28 Oktober 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Kyrgyzstan | Laatste Aanpassing 04 November 2018

De grensovergang van Kazachstan naar Kyrgyzstan is de vlotste die we tot nu toe hadden. Aangezien het bijna donker is zoeken we na de grens een plaatstje om te overnachten. Uiteindelijk vinden we een kampeerplaatsje bij mensen op de binnenkoer.De volgende dag rijden we dan een 50 km verder naar Kara...

Kazachstan

20 September 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Kazachstan | Laatste Aanpassing 24 September 2018

In Mikhaylovka is er een kleine grensovergang naar Kazachstan. We besluiten deze te nemen want meestal zijn deze vlugger. In 1 uur tijd waren we de grens over met Kazachstan.Daarna zijn we onmiddellijk doorgereden naar Oskemen - Ursk Kamenogorsk. Daar was er een ARB shop met garage. Want na 90 000 k...

Mongolië

07 September 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Mongolië | Laatste Aanpassing 20 September 2018

‘s Morgens vroeg vertrekken vanuit Ulan Ude naar de Mongolische grens. Eerst moeten we bij de Russiche grens passeren. Een uur lang aanschuiven vooraleer we aan de grens de poort binnen mogen rijden. Dan nog een uur aanschuiven om ons paspoort te registreren en de auto uit te schrijven. Als we uit h...

Rusland - deel 1

04 Augustus 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Rusland | Laatste Aanpassing 04 Augustus 2018

Via Charkov steken we de grens over naar Rusland. Oekraïne uit  geraken lukt redelijk vlot.Rusland binnen is weer iets anders. Paspoorten worden vlot afgestempeld maar dan moet Dries mee voor de papieren van de auto. En dan starten ze aan hun kruisverhoor en worden ook van alle pagina's in ons ...

Oekraïne

04 Augustus 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Oekraine | Laatste Aanpassing 04 Augustus 2018

De grensovergang naar Oekraïne verloopt moeizaam, zeer moeizaam. Lange file en grondige controle van alles neemt al gauw 4 uren in beslag. Het is dus avond tegen dat we de stad Lviv bereiken. Daar kunnen we overnachten op een bewaakte parking. 's Avonds doen we dan nog een avondwandeling in Lviv. De...

Polen

03 Juli 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Polen | Laatste Aanpassing 04 Augustus 2018

‘s Morgens vroeg vertrokken vanuit Nederland. En zo konden we Duitsland redelijk vlot kruisen (ondanks de vele wegenwerken) om dan in Polen aan te komen. Ietsje voorbij de grens komen we aan in Legnickie Pole. Daar vinden we een toffe doortrekcamping met WIFI.Zo kunnen de mannen de voetbal toch een ...

Nederland Lierop

01 Juli 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Nederland | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2018

Rond 10 uur 's ochtends vertrekken we richting Lierop. Daar kamperen we op een natuurkamping en kunnen we efkes bekomen van de drukte van de laatste weken. De volgende dag kunnen we dan vroeg vertrekken richting Polen....

Legoland (14)

19 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Duitsland | Laatste Aanpassing 19 September 2019

• DSC 1490
  • Legoland
  • DSC 1454
  • DSC 1467

Hongarije (15)

19 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Hongarije | Laatste Aanpassing 19 September 2019

• DSC 1410
  • DSC 1450
  • DSC 1416
  • DSC 1445

Montenegro (7)

19 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Montenegro | Laatste Aanpassing 19 September 2019

• Tara canyon
  • Zabojsko Jezero , Durmitor National Park
  • Durmitor Np
  • DSC 1386

Kosovo (26)

18 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Kosovo | Laatste Aanpassing 18 September 2019

• DSC 1360
  • Op de grens met Albanië
  • DSC 1369
  • Prizren

Albanië (36)

18 September 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Albanië | Laatste Aanpassing 18 September 2019

• DSC 1080
  • olieboringen onderweg
  • Osumi canyon
  • NA dag 1 kamperen we bij Dushar

Greece (51)

24 Juli 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Griekenland | Laatste Aanpassing 24 Juli 2019

• Beeld van Nike
  • DSC 0762
  • DSC 0964
  • DSC 0711

Dardanellen - Gallipoli (19)

24 Juli 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Turkije | Laatste Aanpassing 24 Juli 2019

• DSC 0416
  • DSC 0439
  • Reconstructie van een veldhospitaal in Alçitepe
  • Ferry van çanakkale naar Kilitbahir (Dardanellenen

Zuid en west Turkije (34)

23 Juli 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Turkije | Laatste Aanpassing 23 Juli 2019

• Termessos

• Zorats Karer, de Stonehenge van Armenia
  • Grootse collecties Khachkars van Armenië

Georgië (67)

22 April 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Georgië | Laatste Aanpassing 22 April 2019

• wandelbrug over de Okatse canyon
  • DSC 9262
  • DSC 9268
  • DSC 8879

Sri Lanka (72)

29 Maart 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Sri Lanka | Laatste Aanpassing 29 Maart 2019

• Botanical garden, Kandy

• DSC 7658
  • DSC 7625
  • Rudhkan castle

Perzische golf - Busher (20)

• DSC 7336
  • DSC 7409
  • Bij Farshid en Saeideh in Busher
  • Myrthe viert haar 12de verjaardag!!!

Qeshm (48)

02 Februari 2019 | Oost Europa en Centraal Azië | Iran | Laatste Aanpassing 02 Februari 2019

• DSC 7189
  • DSC 7103
  • DSC 7039
  • DSC 7119

Shiraz - Darab (24)

22 December 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Iran | Laatste Aanpassing 22 December 2018

• Raghez Valley nabij Darab
  • DSC 6695
  • DSC 6635
  • Graftombe van Hafez, de Shakespeare van Iran

Pasargadae - Naqsh e Rustam - Persepolis (31)

• DSC 6525

• DSC 5150

Turkmenistan (28)

• De weg om Ashgabat te verlaten , naar de grens van
  • oud fort net buiten Dashoguz
  • Tanks komen we ook regelmatig tegen onderweg, tot
  • DSC 4961

Khiva en omgeving (31)

13 November 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Oezbekistan | Laatste Aanpassing 13 November 2018

• DSC 4852
  • DSC 4754
  • Fort Toprak Kala
  • Belgische overlanders kampement

Buchara (8)

• DSC 4699
  • overvolle moskee tijden het vrijdagsgebed
  • DSC 4717
  • DSC 4708

Samarkand (22)

04 November 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Oezbekistan | Laatste Aanpassing 04 November 2018

• DSC 4550

• DSC 4303
  • Iskanderkul lake

Dushanbe - Khujand (11)

03 November 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Tajikistan | Laatste Aanpassing 03 November 2018

• DSC 4285
  • Bazaar van Khujand
  • DSC 4396
  • DSC 4388

Pamir Highway - Wakhan Valley (66)

31 Oktober 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Tajikistan | Laatste Aanpassing 01 November 2018

• DSC 4111
  • DSC 4193
  • Chinese stoepa
  • DSC 3887

Kyrgyzstan (32)

31 Oktober 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Kyrgyzstan | Laatste Aanpassing 31 Oktober 2018

• Zwitser koppel die met hun kindjes gefietst hebben
  • DSC 3781
  • DSC 3860
  • DSC 3840

Ala Kul - Altyn Arashan trekking (37)

24 September 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Kyrgyzstan | Laatste Aanpassing 24 September 2018

• En dan volgt de zeer steile afdaling naar beneden
  • DSC 3660
  • En Kobe is een tandje kwijt bovenop de pas!
  • DSC 3669

Kazachstan (53)

20 September 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Kazachstan | Laatste Aanpassing 20 September 2018

• Charyn canyon National Park
  • IMG 20180906 100917
  • blad, steen en schaar is dus een universeel spel :
  • En soms loopt het eens mis...

West Mongolië (48)

07 September 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Mongolië | Laatste Aanpassing 07 September 2018

• DSC 2884
  • De weg naar de vallei
  • Nog een tiener in huis!
  • DSC 3099

Gobi woestijn - Zuid Mongolië (42)

05 September 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Mongolië | Laatste Aanpassing 05 September 2018

• DSC 2686
  • DSC 2593
  • DSC 2637
  • De weg terug

Noord Mongolië - Ulan Bataar (25)

• DSC 1995
  • DSC 2134
  • DSC 2058
  • bezoeken artesanale pijl en boog fabriek

Siberië (33)

• Zeer veel berkenbossen onderweg
  • DSC 1735
  • Eén van de zeer veel vergane glorie dorpjes onderw
  • Thuis bij Irena en haar ma

Volgograd - Stalingrad (28)

• Bij het graven vonden ze oa een mortiergranaat
  • Putomnik, vliegveld die de duitsers gebruikten
  • Het gammele speelplein
  • DSC 1409

Prokhorovka - Kursk (29)

• DSC 0991
  • DSC 1039
  • Museum van hoe ze de tank maken en ontwerpen
  • DSC 0999

Oekraïne (27)

06 Juli 2018 | Oost Europa en Centraal Azië | Oekraine | Laatste Aanpassing 04 Augustus 2018

• Enorme grote snoepwinkel in Lviv
  • DSC 0688
  • DSC 0841
  • DSC 0861

Polen (12)

• DSC 0540
  • DSC 0631
  • DSC 0585
  • De cathedraal diep onder de grond in de zoutmijn