Reisverhalen «Thailand»

eindhalte Bangkok

01 April 2013 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 01 April 2013 | 0 Reacties

23 maart Deze namiddag gingen we jammergenoeg naar de eindbestemming van onze reis. Eerst nog op het gemak onze rugzakken pakken en daarna nog richting shoppingmall (kwestie om wat afkoeling tehebben). Na het eten de taxi in en vertrekken richting Bangkok. Een anderhalfuur later waren we weer aan on...

Ayutthaya

19 maart Na het ontbijt waren Myrthe en Kasper al in de auto geklommen van onze gids van gisteren.Ze gingen weer meegaan naar het National Park om dieren te gaan zoeken:-) In de voormiddag zijn we dan vertrokken richting treinstation.Want voor het laatste deel van onze reis geen bussen meer, maar de...

Chanthaburi & Khao yai National park

21 Maart 2013 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 21 Maart 2013 | 0 Reacties

12 maartTijd om terug richting Thailand te gaan. Onze bus vertrok om 8u dus weer vroeg opgestaan om de rugzakken te pakken om dan richting busstation te gaan. We waren net op tijd in het busstation maar wat bleek, bus was kapot. Achter een halfuur discusieren wisten ze wat er kapot was. Dan iemand d...

Nong Khai, enkele daagjes genieten aan de Mekong

19 Januari 2013 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 20 Januari 2013 | 0 Reacties

Nadat we de 15de januari onze auto hadden  afgeleverd in Udon Thani, was het tijd voor onze (voorlopige) laatste ettappe in Thailand. Met de lokale bus richting Nong Khai. Na een anderhalfuur rijden waren we er al. Aan het busstation dan een tuktuk genomen richting MutMee guesthouse. Kind...

Noord oosten van Thailand

13 Januari 2013 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 15 Januari 2013 | 1 Reacties

Nadat we woensdag 9 januari het oud koninkrijk Sukothai hadden bezocht zijn we donderdag doorgereden naar Phu Wiang. Phu Wiang ligt in het Noord oosten van Thailand, vlakbij het nationaal park Phu Wiang. In dit nationaal park hebben ze in de jaren 90tig de oudste Tyranosaurus Rex gevonden. Dus...

Chiang Rai

08 Januari 2013 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 08 Januari 2013 | 0 Reacties

CHIANG RAI Aangekomen in Chiang Rai zijn we eerst naar de Wat Ron Kung geweest. Dit tempelcomplex is zeer uniek want hij is helemaal wit met hedendaagse tekeningen. Langs de binnenkant van een tempel zie je dan Batman, Spiderman, Michael Jackson , etc. in de tekening verwerkt. Voor de kindjes ...

Mae hon Son loop

DE MAE HON SON LOOP Donderdag 27 december kregen we onze huurauto aan ons hotel afgeleverd. De rugzakken in de auto en dan proberen om uit Chiang Mai te geraken. Geen gemakkelijk klus want hier rijden ze links en overal manuvreren ze hier met hun brommerke tussen. Eénmaal de stad uit, g...

Chiang Mai

ZONDAGMORGEN CHIANG MAI Om 8u30 aangekomen en dan te voet richting hotel. We logeren in het Riverside hotel net buiten het stadscentrum. Een zeer goeie keuze want ze zijn er supervriendelijk. We krijgen onmiddellijk zeer veel uitleg en de kindjes krijgen al een handdoek en van ons hun zwemgeri...

Bangkok

19 december    Na een kort emotioneel afscheid van onze Myamerese chauffeur, gids en vriend het vliegtuig op richting Bangkok. Vooral Myrthe had moeite om afscheid te nemen van Mr Bean. De vlucht was vlug voorbij, tegen dat de formulieren allemaal ingevuld waren was het alweer tijd o...

Kanchanaburi: deel 2

24 November 2012 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 24 November 2012 | 4 Reacties

Hey iedereen   Voor we morgen verder reizen richting Myanmar, nog vlug een verslagje van de voorbije week. Woensdag zijn we naar elephantsworld geweest. Dit is een soort "opvangtehuis" voor oude, zieke of mishandelde olifanten. Als we er 's morgens aankwamen kregen we eerst wat uitleg...