Reisverhaal «eindhalte Bangkok»

ZO- Azië | Thailand | 0 Reacties 01 April 2013 - Laatste Aanpassing 01 April 2013

23 maart

Deze namiddag gingen we jammergenoeg naar de eindbestemming van onze reis.

Eerst nog op het gemak onze rugzakken pakken en daarna nog richting shoppingmall (kwestie om wat afkoeling tehebben).

Na het eten de taxi in en vertrekken richting Bangkok. Een anderhalfuur later waren we weer aan ons hotel waar we de vorige keer logeerden, de Rambuttri Village inn. Aangezien er hier nog bagage van ons staat in de storageroom moesten we wel naar hier komen. Maar ja er is een zwembad bovenop het dak, dus ideaal voor de kinderen:-)

Nadat we onze rugzakken in onze kamer hadden gezet waren we al op weg richting zwembad. En na meer dan 4 maanden onderweg te zijn ,zag Kasper het nu eindelijk zitten om eens te proberen zonder zwemvest te zwemmen. En na wat aanmoediging lukte het hem om eindelijk al eens een breedte te zwemmen (peddelen). En hij heeft nu eindelijk te smaak te pakken dat hij nu niet meer met zwemvest in het water wilt. Na nog wat oefenen kon hij dan ook al in het water springen en dan alleen naar de overkant door zwemmen. En tegen dat hij uit het zwembad kwam straalde hij van trots, want hij kan nu ook alleen zwemmen!!!

's Avonds nog een toertje gaan wandelen op Khaosan Road. Helemaal verdoken in de drukte dan nog een leuk Indiaans restaurant gevonden. Het eten was er zodanig lekker dat Kobe tijdens het eten plots plaats maakte in zijn buik, en heel wat plaats maakte. Dus vlug pamperwissel en kleren wisselen want echt smakelijk was het niet. En daarna had Kobe weer genoeg plaats in zijn buik om weer verder te eten.

24 maart

We besloten om vandaag eens gebruik te maken van de verschillende transportmiddelen in Bangkok. Eerst met de tuktuk richting metrostation. Daar dan de metro nemen richting Snakefarm. Een hele ervaring voor de kindjes want het was de eerste keer dat ze de metro namen. Vooral Kasper vond het ongelooflijk dat hij onder de grond zat en dat de auto's boven zijn hoofd aan het rijden waren.

Eénmaal we aan de juiste halte waren zijn we dan richting Snakefarm gewandeld. De snakefarm is iets van het Rode kruis. Ze hebben daar vele soorten slangen (giftige en niet giftige) die je kunt bekijken. En in het gebouw is er een zeer grote en interessante tentoonstelling over de slangen. Op die tentoonstelling kwam je alles te weten over de slangen, het gif van de slangen, wat te doen bij slangenbeten, enz.

Na de tentoonstelling zijn we dan gaan luisteren naar een voorstelling van de slangen. Ze tonen dan de verschillende soorten giftige slangen en geven er de nodige uitleg bij. Na afloop kon je ook eens gaan kijken naar de pythons en eens één vastnemen; Myrthe stond natuurlijk al onmiddellijk recht om een python te kunnen vastnemen. En Kasper die bleef op zééééér veilig afstand van de slangen :-)

Na de snakefarm was het dan tijd om de skytrain te nemen richting Jim Thompson house. In de skytrain heb je fantastisch zicht op de stad.

Eénmaal aangekomen in het jim Thompson house waren we vlug weer weg, veel te druk!

We zijn dan maar naar een shoppingmall geweest om wat af te koelen en om wat te eten. Toen we weer buiten wandelden zijn we naar het hard rock café geweest. Op weg daar naar toe hoorden we plots heel veel meisjes roepen. Toen we wat dichter kwamen zagen (en hoorden) we inderdaad allemaal jonge meisjes die aan een winkel stonden te wachten. Blijkbaar was er daar een soort Thaise versie van Justin Bieber binnen om de winkel te openen. Toen hij dan uit de winkel kwam was de chaos compleet. En wij dan maar wachten om verder te wandelen want de straten stonden vol tienermeisjes dat er geen doorkomen meer aan was. Nadat hij eindelijk weg gereden was (later merkten we dan dat het naar een winkel verderop was) konden we verder wandelen richting Hard rock café. Eénmaal daar toegekomen kregen de kinderen al onmiddellijk wasco's en tekeningen om te kleuren en een ballon. Er was daar ook nog een ander kindje met haar ouders dus ze hadden al onmiddellijk een speelkameraadje. Ze hebben dan een beetje hun kunsten kunnen tonen op het podium en tegen dat we doorgingen was hun batterij plat.

Dan nog wat rondslenteren in de stad en dan hebben we de boot genomen om terug richting hotel te gaan. Omdat de eindbestemming van de boot nog een eind van ons hotel was hebben we dan nog een tuktuk genomen richting hotel. En Myrthe en Kasper, die waren supercontent dat ze op zoveel verschillende voertuigen hebben gezeten vandaag :-)

25 maart

Toen we van Ayuthaya naar Bangkok reden hadden we gezien dat de zoo van Bangkok niet zover van ons hotel was. En dat hij redelijk groot en mooi was. Dus vandaag stond een bezoek aan de zoo op het programma.Eénmaal binnen eerst richting zeeleeuwen. Want er ging juist een show beginnen met de zeeleeuwen. Alledrie hebben ze gans de tijd geboeid zitten kijken naar de zeeleeuwen. Na afloop van de show vroeg Myrthe dan of ze nu ook met de zeeleeuwen mocht zwemmen :-)

Dan de rest van de dag nog gaan kijken naar de dieren en als afsluiter is Dries dan met Myrthe en Kasper op de waterfietsen geweest.

Toen we naar de uitgang stapten kwamen we nog een speelpleintje tegen. Dus daar nog eens gestopt zodat de kindjes nog eens de laatste restjes energie konden opdoen :-)

26 maart

Onze laatste dag in Thailand en laatste dag van onze reis :-(

Vandaag was het shoppingdag. Na het shopping dan nog voor de laatste keer met Myrthe en Kasper in het zwembad geweest. Myrthe heeft geen goesting om terug te keren naar Belgie.Ze wil wel iedereen terugzien maar het is er veel te koud. En Kasper snapt niet dat we vanaf morgen niet meer in een hotel zullen slapen.

Ferm tegen hun goesting zijn ze 's avonds uit het zwembad geraakt. Als laatste avondmaal zijn we dan nog een lekkere wafel gaan eten. En kobe heeft voor de laatste keer nog eens extra zitten profiteren van de aandacht van de Thaise vrouwen:-)

27 maart

Absoluut geen zin om op te staan deze morgen. Myrthe zat al te huilen dat ze naar huis moest, totdat we zeiden dat ze thuis oma ging terugzien. Dan kon ze plots niet rap genoeg thuis zijn ;-)

Vlug rugzakken in orde doen en we hadden geluk er stonden al taxi's voor het hotel om 5u 30 's morgens. En dan naar het vliegtuigstation, zoals Kasper beleefd vroeg aan de taxichauffeur! :-)

Vlot op de luchthaven geraakt en ook het inchecken van de bagage ging zeer vlot. Kasper was dan nog eens dolcontent omdat er overal aan de incheckbalies nog een beeld van de boze meneer stond. Zo heeft hij toch nog afscheid kunnen nemen van de boze meneer...

Dan richting douane... we waren een dag te laat met ons visum. Dus hebben we de sympathiekste eruit gekozen om langs te passeren. Dan de kindjes hun liefste snoet laten opzetten. En het heeft geholpen, zonder een boete te betalen stempelde ze ons visum uit!

Met de overgebleven bath's mochten de kindjes dan nog een knuffel kiezen in de taxfree shop. Myrthe vond een mooie vervanger voor Waffie en Kasper een grote krokodil, die niet echt ideaal was voor op het vliegtuig.

En dan het vliegtuig op. Toen het vliegtuig begon de taxien stopte hij plots. Er was een technisch defect en pas driekwartier later konden we opstijgen.

Myrthe en Kasper hebben met moeite een uurtje geslapen op het vliegtuig. En Kobe had zeer veel speelkameraadjes op het vliegtuig. Het was een echte babyvlucht alleen jammer dat niet alle medepassagiers even kindvriendelijk waren.

Eénmaal in Helsinki moest het dan allemaal vlug gaan. Want door de vertraging hadden we nog maar 40 minuten om onze volgende vlucht naar Brussel te halen. En het was inderdaad nipt want we gingen als één van de laatsten aan boord en een beetje later steeg hij al op.

Gans de vlucht waren Myrthe en Kasper in volle actie. Doodnerveus om oma en de rest terug te zien . Plots vroeg Kasper dan nog : "Mama wanneer we toekomen in Belgium, gaan we dan nog iets bezoeken? Een tempel ofzo?"

Toen we toekwamen op de luchthaven nog vlug de valiezen nemen en daarna was het een blij weerzien.

THUIS

Nu al weer enkele dagen thuis. Vooral het temperatuurverschil is enorm. Want 40° verschil is ietsje teveel van het goede.

De donderdag zijn de kindjes al eens goeiendag gaan zeggen in hun klasje. En ook daar was het een zeer blij weerzien:-)

En ons Kobeke... nog geen 48 uur terug in Belgie en hij begint alleen te stappen!!!

Fotoalbums van locatie «Bangkok»