Reisverhaal «Kanchanaburi: deel 2»

ZO- Azië | Thailand | 4 Reacties 24 November 2012 - Laatste Aanpassing 24 November 2012

Hey iedereen

Voor we morgen verder reizen richting Myanmar, nog vlug een verslagje van de voorbije week.

Woensdag zijn we naar elephantsworld geweest. Dit is een soort "opvangtehuis" voor oude, zieke of mishandelde olifanten. Als we er 's morgens aankwamen kregen we eerst wat uitleg over de olifanten. En we hadden geluk want er was daar een nederlandse vrijwilligster die onze gids was. Daarna mochten de kindjes de olifanten eten geven.Eerst was onze stoere Kasper bang maar daarna ontdooide hij tot een echte olifantvriend.

Na het eten geven mochten we dan het middageten voor de olifanten klaarmaken. Eerst stukken pompoen in kleine stukken hakken. Daarna alles in de grote kom en koken met sticky rijst. Na dat deel waren we ook sticky van het zweet. In de volle zon nog eens bij de kookpotten staan is niet echt aangenaam. MaarMyrthe en Kasper hebben vol enthousiasme in de potten staan roeren.

Na het warme werk mochten we zelf een hapje eten . En na het eten opnieuw het zware werk. Allen in de auto richting de bananen plantage. Daar mogen de vrijwilligers van het olifantenkamp bananenbladeren en trossen gaan omhakken voor de olifanten. Kindjes vonden het super dat ze mee mochten helpen. Eerst alle bladeren in de pick up laden samen met de grote bananentrossen. En ze hebben niet opgegeven... het was doordoen tot dat de auto vol lag. Nadat de auto volgeladen was, mochten ze er eens langs boven op zitten.

Terug in het olifantenkamp was het tijd om eerst de bananenbladeren te geven aan de olifanten. Daarna metde pompoen en rijst van de ochtend,sticky rijstballen maken voor de olifanten. Kasper vond het leuk want het was precies zoals ballekes maken voor in de tomatensaus :-) Nadat ze de ballen gemaakt hebben mochten ze die geven aan de olifanten.

Toen was het eindelijk tijd om ons zweet af te spoelen. Want het was badtijd voor de olifanten. Kindjes kregen elk een schuurborstel, en hup de olifant op. We dachten eerst dat ze bang zouden zijn (vooral onze stoere Kasper) maar niets daarvan. Ze waren zo flink geweest dat ze na het baden op de olifanten mochten blijven zitten en zo terug te keren naar het oliantenkamp.

Als afsluiter mochten ze nog eens eten geven en dan richting hotel. We zaten nog maar in de taxi of ze vielen alle 3 als een blok in slaap.

Donderdag was het dan rustdag

Vrijdag zijn we dan naar het Erawan National Park geweest. Het is een groot park met 7 nivaus van watervallen. Wij hebben tot niveau 5 kunnen klauteren. Daarna was het pad veel te glibberig met vele rotsblokken.We vonden het te gevaarlijk om nog met de kindjes verder te gaan. Maar we waren al supertrots op onze kleine klimmertjes. Zonder mopperen hebben ze 2 uur gestapt en geklommen.

En toen we boven waren hebben Myrthe , Kasper en ik een deeltje kunnen afdalen via de watervallen ( ze waren niet zo diep).Om uiteindelijk dan nog eens heerlijk te zwemmen. Totdat Kasper een vis voelde aan zijn tenen. Onze stoere man kon niet vlug genoeg uit het water zijn :-))) En we hebben hem er niet meer ingekregen!

Op de terugweg zijn Myrthe en Kasper weeral als een blok in slaap gevallen. Kasper is hier wakker geworden in de ligzetel. Het eerste dat hij vroeg was wanneer de taxi kwam om ons naar ons hotel te brengen:-) Nij heeft dus nooit echt geweten dat hij nog in de taxi gestapt is en naar het hotel is gereden.

Zo zie je dat we ons hier prima amuseren. En  ook de kindjes doen het fantastisch. Alleen hebben we voor de moment een serieus probleem. Kobe zijn stampertje is spoorloos verdwenen. En we weten niet waar of hoe... En Kobe wou dus gisterenavond niet slapen. Vanmorgen was de eerste taak dus om een nieuwe knuffel gaan. En na een antal winkels de doen hebben we nog geen knuffel te vinden. Ze hebben hier dus alles in winkel behalve knuffelberen :-)

En nu nog efkes gaan afkoelen in het zwembad!!!

P.s voor de klasgenootjes: Myrthe en Kasper vonden het gisteren zeer leuk om met jullie te skypen, alsook voor de vele berichtjes!!!

Fotoalbums van locatie «Kanchanaburi»

Erawan national Park (13)

23 November 2012 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 23 November 2012

• kindjes die flink naar boven klauteren
  • De wilde apen die er zaten
  • Erawan National Park: bestaat uit 7grote waterrval

elephantsworld (21)

21 November 2012 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 21 November 2012

• Myrthe, Kasper, Mickey Mouse en Snoopie hard aan h
  • Myrthe in opperst concentratie
  • sticky rijst ballen maken voor de olifanten
  • Kasper met een grote bananentros voor de olifanten

Kanchanaburi (13)

19 November 2012 | ZO- Azië | Thailand | Laatste Aanpassing 19 November 2012

• net toen we op de brug waren kwam er een trein af
  • onze flinke stappers
  • Wat is er leuker dan spelen op zo'n mega grote tre
  • De rondrijdende koffiekar

Kirsten Heej Karo en al de rest ;) Leuke verslagen en zeer toffe fotos! Ziet er daar heel mooi uit, en ook te zien dat de kinderen zich amuseren! Wie zou zich er niet amuseren he ! Geniet er nog van en ik volg jullie verder :D Ayooo Kirsten Geplaatst op 04 December 2012
Lies Huyghe Hoi karoline en de rest van de menage. Erg leuk om jullie verslagen te lezen. 18 jaar geleden ook eens in Thailand geweest (helaas maar 1 maand) en ik denk er nog steeds met veel plezier aan terug. Geniet er van!!! Geplaatst op 25 November 2012
Anniek LeBacq hallo, jullie kennen ons niet , wij zijn Jan en Anniek en onze 3 kids (Tibbe, Febe, Frieke) ! Wij zijn op 26 augustus terug thuis gekomen na een reis van 5 maanden(Zuid Afrika ; Australië en Bali) ! Met graagte lezen we nu de avonturen van andere gezinnen die nog onderweg zijn. Wij hadden ook onze blog op tanga tanga en voor het thuisfront is dit een super plekje ! Zelfs nu we terug thuis zijn lezen we er nog vaak in !! We kunnen maar 1 ding zeggen : geniet, geniet , geniet !! Wij vonden het fantastisch om samen met onze kids zo veel avonturen te beleven en jullie ook zo te zien !! Veel plezier nog op jullie reis !! groetjes Anniek en Jan Geplaatst op 24 November 2012
Reinoud Dag Kasper, Ik vond het heel leuk om vrijdag met jou te bellen. Ik heb net samen met mama jullie toffe fotootjes bekeken. Vooral de olifantenfoto's vond ik leuk. We wensen jullie een hele fijne reis toe! Veel plezier en tot later, Reinoud (en zijn mama en papa en broertje Merlijn) Geplaatst op 24 November 2012