Reisverhaal «Bangkok van 30/10/10 tot 06/11/10»

Grote reis 2010-2011 | Thailand | 9 Reacties 11 November 2010 - Laatste Aanpassing 12 September 2011

Zaterdag ,30/10/2010

Vandaag vertrekken we!

Om 6 uur opgestaan en de koffers ingeladen. Om 8 uur werden de kinderen opgehaald. Toen was alles ingepakt dus beginnen opruimen en poetsen. Om 14 uur was Vake er (chauffeur van dienst) Badkamer moest nog gepoetst en opgeruimd worden. Alle kinderen omgekleed en om 14.30 u  dan uiteindelijk vertrokken naar de luchthaven. Hier begint ons nieuwe leven want niets zal nog hetzelfde zijn na deze ervaring. Achter ons stond een koppel te wachten dat naar Nieuw-Zeeland vloog voor een vakantie van 3 weken. Toen ze hoorden dat we veel langer gingen en met 4 kinderen zei het meisje tegen haar vriend: ”Zie je wel dat dat met kinderen ook nog kan!” En of dat het nog kan, wij krijgen er niet genoeg van!

Dan wachten op de eerste vlucht Brussel- London. Bleek dat er 1 iemand van ons alleen moest zitten. dan nog eens twee en eens 3 bij elkaar. Dit kan niet omdat  dan 1 kind alleen zou moeten reizen  en dat mag officieel niet. Dus hebben ze bij het instappen  iemand anders van plaats moeten verwisselen zodat wij per drie konden zitten (sorry). Eerste vlucht verliep prima. In London terug door de security check waarbij alles, schoenen en broeksriemen incl.er mee door moesten. Toch altijd even een stressmoment omdat alles snel moet gaan ,broekzakken leeg, truien uit en erdoor, laptop in en uitladen, scanner er apart nog door, kinderen in het oog houden en terug aankleden, niets vergeten….

Zondag, 31/10/2010

… terwijl de stroom mensen achter jou maar blijft komen.

Dan 4 uur moeten wachten tot de volgende vlucht London- Bangkok. Toch wel een lange tijd die we doorkwamen met winkeltjes kijken , iets eten en wat knutselen. Om 22.20 u. uiteindelijk opgestegen. Nog voor we goed en wel vertrokken waren waren Artuur en Dietze al in slaap gevallen en de twee anderen volgden niet veel later, de eerste maaltijd hebben ze dus gemist .Ze hebben toch zo’n 8 uur geslapen, al het grootste deel van de vlucht dus. Van op de luchthaven met een prepayed taxi naar het hotel gebracht. Snel een short en sandalen aangetrokken want het is hier 28°c.

Heerlijk, die geur en  bedrijvigheid .Bangkok we are back!

Hoewel het hier al terug donker wordt zijn de kinderen natuurlijk nog niet moe (5 uur tijdverchil)dus besluiten we de buurt te verkennen. Alle winkeltjes zijn al gesloten , de buurt ziet er wat verlaten uit tot we het kanaal overwandelen en op een groentenmarkt terecht komen. Dietze is ondertussen al regelmatig geknuffeld en moet toch even wennen aan al die aandacht. Hier konden we niet eten dus besloten we naar Khao-San te gaan maar het is toch moeilijk om ons te oriënteren zonder kaart. Uiteindelijk een Tuk-Tuk genomen  en daarmee was onze eerste vraag weeral opgelost: passen we wel met zessen in 1 Tuk-Tuk of moeten we er telkens twee nemen? Geen probleem met wat paswerk lukt het wel al moeten 2 kinderen dan op de grond zitten. Zij vinden het alleen maar spannend, en liever dat dan altijd maar te voet gaan.

Op Khao San was het feest (Halloween, gek zicht) een enorme drukte en veel muziek. Veel mensen waren ook verkleed in zombie’s en monsters en dat heeft toch wel indruk gemaakt op de kinderen . Wat een verwelkoming!

In de drukte een tafeltje gezocht en onze eerste thaise  maaltijd gegeten, nog wat verse ananas in een zakje erbij en we voelen ons helemaal op vakantie! De kinderen hebben nog een Fish-massage gekregen ( zie foto’s) en dan zijn we rond 23 uur plaatselijke tijd gaan proberen slapen.

Maandag,01/11/2010

Om 9 uur opgestaan, snel aangekleed en gaan ontbijten. Dit kan maar tot 10.00u . Na het ontbijt te voet naar Siam –Square om dagboekjes voor de kinderen te kopen. Een flinke wandeling! De kinderen geraken ’s avonds maar laat in slaap.

Dinsdag,02/11/2010

Opgestaan om 9.00u .We geraken precies niet uitgeslapen. Na het ontbijt met de boot op zoek naar de bloemenmarkt (zou zich aan pier nr 6 bevinden volgens onze reisgids). Naar links beginnen lopen en uiteindelijk op een markt terecht gekomen waar vooral groenten verkocht werden. Leuk om door te wandelen en de kinderen hadden weeral veel bekijks.

Het is grappig om te zien. Als we voorbij lopen en ze zien het eerste kind dan beginnen ze al te glimlachen maar naarmate ze meer kinderen zien passeren wordt hun glimlach steeds groter. One , two , three , four. Four boys? No girl? Is de vraag die we steeds te horen krijgen.

Te voet door Chinatown tot aan de giant swing . Weeral een flinke wandeling. Dan toch maar een Tuk-tuk genomen tot aan MBK. De kinderen wilden hier graag eens naar de bioscoop dus we kochten tickets voor de film Cats en dogs 2 . De enige kinderfilm die op dat moment vertoond werd. Tickets kostten 220bath/volw en 180 bath/kind wat erg duur is hier in Thailand  (omdat het 3D was). We kregen hiervoor wel de gehele cinemazaal voor ons alleen (toch zo’n 300 plaatsen)…

Woensdag,03/11/2010

Vandaag gewekt door Eward rond half 8. We zijn dan vroeg gaan ontbijten en om 10.00u. zaten we al aan het zwembad. Eerst wat gezwommen en dan huiswerk, eerste schooldag op reis, Barend en Eward samen rekenen.

Na de middag hebben we een snelle taxiboot genomen op het kanaaltje naast het hotel hier, richting Siam square. Voor 18 bath (2 tickets) konden we meevaren met ons zessen.

Hier moet alles snel gaan, de boot komt met een hoge snelheid aangevaren en meert even aan. Op dat moment is het de kunst om zo snel mogelijk in de boot te springen en te gaan zitten op één van de bankjes . Er is geen gangpad dus kies je best als instapplaats een bankje uit waar nog een plaatsje vrij is. Kan je je voorstellen hoe onze kinderen erin “gegooid” worden? En dan hopen dat de boot niet al vertrekt als je nog met 1 voet op de kade staat! Om uit te stappen idem, maar de boottocht is wel een aanrader, snel en goedkoop. Aan de zijkant zijn zeilen gehangen die je als een muur omhoog kan trekken tegen het opspattende water (geen overbodige luxe) Weinig toeristen te zien echter.

Op Siam square zijn we gaan eten in de Mc Donalds (joepie voor de kinderen). In MBK nog een pannenkoek uit het vuistje gaan eten, onvoorstelbaar wat ze hier allemaal verkopen !  Terug met de boot naar Khao-san. Hier avondeten op straat, keuze te over.

Donderdag,04/11/2010

Bangkok 5.00u . Gewekt door Dietze die wou drinken. Uit het raam gekeken en Bangkok is vol leven, lijkt precies nooit te gaan slapen. Als ‘s avonds  winkeltjes sluiten gaan er ergens anders wel kraampjes open . Ook aan het rondrijdend verkeer lijkt geen einde te komen.

Na ons ontbijt begonnen we aan onze uitstap naar “Muang Boran” ( ook ancient city of old Siam genoemd). We bezochten dit park 2 jaar geleden met een georganiseerde (dure) dagtrip maar doordat onze chauffeur geen engels sprak en hij de weg niet kon vinden hadden we te weinig tijd om alles rustig te bekijken. Muang Boran ligt zo’n 30 kilometer buiten Bangkok en is erg aangenaam om te bezoeken, je kan er fietsen huren (of een golfwagentje) om het park te doorkruisen waar je toch zeker een halve dag mee zoet bent. Het park staat vol met replica’s van Thailand’s beroemdste bouwwerken (beetje Bokrijk dus) De kinderen leven zich uit en fietsen erop los. Ook hier zeer weinig toeristen te zien. Jammer, want wij vinden het echt de moeite.

Deze keer besloten we om er op eigen houtje naartoe te reizen zodat we zeker voldoende tijd hadden in het park. Eerst namen we de taxiboot richting Siam Square. Hier zouden we de skytrain nemen maar blijkbaar was hij nog niet afgewerkt tot aan het station dat we op de kaart hadden gezien en de skytrain is ook duur in verhouding met ander openbaar vervoer.

Een vriendelijke dame zei ons welke bus we konden nemen. Zij kon zelf niet lezen dus moesten we de plaatsnamen die ze aanwees op de kaart voorlezen. Wel een grappige conversatie dus maar zo wist ze wonderwel haar plan te trekken en heeft ze ons verder geholpen.

We namen dan bus 2 tot aan de eindhalte voor 40 Bath (ong. 1euro). We reden zeker een 1.5 uur om de stad uit te geraken. Aan de eindhalte hebben we songthaew  nr36 genomen (een pick-up jeep met zitbanken in de laadbak) verder naar “Muang Boran” (nog eens 40 bath).

Eindelijk, na zo’n 2,5u reizen waren we er en konden we nog de hele dag fietsen. Tijdens onze fietstocht zagen we een grote varaan de weg oversteken. (ons eerste grote dier in het wild)

Om 17.00u begonnen we aan onze tocht terug naar het hotel. Eerst een Songthaew van 45 min. voor 36 Bath en dan een a/c bus (511) voor zeker 1.5 uur tot aan Khao-san. Hier hebben we ons avondeten genomen en dan terug naar hotel gaan slapen.

Met de bus naar Muang Boran duurde wel lang maar in plaats van 2500 Bath aan taxi hebben we maar 300 Bath betaald voor ons vervoer en het was nog leuk ook (en toch ook wat spannend).

Vrijdag,05/11/2010

Vandaag na het ontbijt zwembad en huiswerk tot na de middag. Naar M.B.K. shoppingcenter gaan eten en nog vlug pasfoto’s laten maken voor ons visum voor Cambodja.Terug in het hotel voor de eerste keer geskyped met het thuisfront. ’s Avonds naar Khao-San om te eten. De twee kleintjes waren heel moe (slapen in hun stoel aan tafel). Van hieruit hebben we een super snelle tuk-tuk genomen richting hotel.

In Bangkok zijn zeer veel mooie tempels te bezoeken maar omdat we er op deze reis nog veel zullen zien en we er een aantal in Bangkok op onze vorige reis al bezocht hebben, kozen we ervoor om dat deze week achterwege te laten.

Volgend verslag: zie Cambodja deel 1

Fotoalbums van Thailand

Krabi, Ao Nang (16)

16 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2017

• DSC 1137
  • DSC 1124
  • DSC 1125
  • DSC 1132

Bangkok Songkran 2017 (28)

11 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2017

• DSC 0948
  • DSC 0710
  • DSC 0811
  • DSC 0939

Koh Kradan, Koh Ngai (31)

09 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2017

• DSC 0397
  • DSC 0458
  • DSC 0335
  • DSC 0444

Koh Lanta deel 2 (37)

07 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2017

• DSC 0225
  • DSC 0218
  • PIC 0049
  • DSC 0273

Koh Lanta deel 1 (23)

05 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2017

• DSC 0002
  • DSC 0083
  • DSC 0131
  • DSC 0135

Koh Phangan (21)

24 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 13 Januari 2017

Koh Samui (39)

19 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 13 Januari 2017

Chiang Mai deel 2 (49)

15 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Chiang Mai deel 1 (33)

13 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Nachttrein naar Chiang Mai (8)

12 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Bangkok (22)

10 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Afsluiten van de reis met het Songkran festival (35)

16 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Juli 2013

• Met baardagaam

Zuid Thailand (66)

15 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Juli 2013

• Lunch @ Koh poda
  • Voor Ivan...

Een jarige in Bangkok (25)

04 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 04 April 2013

• DSC 0041
  • DSC 0043
  • DSC 0193
  • DSC 0141

Enkele dagen Chiang Mai (37)

01 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 01 April 2013

• Aanschuiven aan de grenspost (visarun)
  • Verplicht om te gaan zitten
  • Zonsondergang What Rong Khun (Chiang Rai)

Chiang Rai (43)

27 Maart 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Maart 2013

• Met de kunstenaar op de foto

Bangkok (29)

14 Februari 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 14 Februari 2013

• Pakje voor school
  • Zwembad Prince Palace
  • Uitzicht balkon Prince Palace
  • Golden Mount

Kanchanaburi (27)

20 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 20 Maart 2011

• Wie is met wie op wandel?

Koh Lanta (31)

17 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 17 Maart 2011

• Dietze bestuurt de speedboot
  • Op weg naar Koh Haa
  • Een grote stap....

Koh Yum (18)

12 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Maart 2011

• Een verborgen paradijsje...
  • Overstap van ferry op longtailboot
  • Koh Yum
  • @ Luboa hut

Krabi - Ao Nang (26)

08 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 08 Maart 2011

• Tup Island
  • Poda Island
  • Krabi

Deel 3: Chiang Mai, Chiang Rai (64)

01 Januari 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 07 Januari 2011

Deel 2: Bangkok en Koh Samui (17)

01 Januari 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 01 Januari 2011

• Groene boomslang

General (40)

04 November 2010 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 December 2010

• Muang Boran
  • Wachten op de boot
  • Om te offeren

Carine

Hey ,

Wat leuk jullie verhalen allemaal te lezen.

Jullie hebben vast al onvergetelijke avonturen gehad.

We zijn alvast op Klim-op benieuwd naar meer en hopelijk zien we jullie weer gauw op skype.

We missen jullie wel hoor

Dikke knuffels van alle klimoppers

Geplaatst op 22 November 2010
Marty

Hallo beste reizigers,

leuk en herkenbaar om jullie verhalen te lezen. In Cambodja gaan jullie het helemaal naar jullie zin krijgen verwacht ik als ik jullie reishouding zo lees.

Groeten uit Nederland,

Marty

www.MaWeKaFloInAzie.nl

Geplaatst op 14 November 2010
roland

Ik ben de man van amber (vorige reactie) en verheug me steeds meer op onze reis door jullie verslagen te lezen.

Geniet met volle teugen!

Geplaatst op 13 November 2010
Amber

Wauw, wat een goede start. We volgen jullie met spanning. Wij zijn een gezin met 3 jongens 9, 7 en 4 en gaan vanaf april 4 maanden reizen naar Azie! Jullie zijn min of meer ons voorbeeld, alhoewel we jullie niet kennen. Geniet van alles. Wij kijken uit naar de volgende nieuwsbrief. alle nieuwtjes zijn boeiend! Groetjs, Amber

Ann

Amai, super leuk om te lezen jullie verhalen. Ze laten mij nog meer dromen van verre reizen en avonturen. Heel mooie foto's ook! Geniet er maar van en ik kijk uit naar de volgende verhalen!

Veel liefs en zoentjes voor iedereen! xxxxxx

krisje

prachtige foto's-prachtige verhalen van een prachtig gezin-geniet met volle teugen en laat ons dikwijls watertanden-dikke kussen krisje en kurt

Ivan

Leuk om te lezen hoe het is met jullie,

als er nog eens free wifi in de buurt komt laat het dan weten

Tot Skype

The Godfather of The Jansgang

Jan en Jeanne

Beste buren,

Fijn dat we jullie reis zo mee kunnen volgen. Het moet wel een hele belevenis zijn vooral voor de kinderen. De familieband zal er zeker heel sterk door worden en de vele uitdagingen en verrassingen waar je komt voor te staan zullen voor hen een goede leerschool zijn om hun plan te trekken in het leven en durf geven om allerlei uitdagingen aan te gaan. Levenslessen bij de vleet die je elders niet kan opdoen. De foto's geven ons een mooi beeld van jullie band onder elkaar en de mooie natuur en gebouwen van Thailand. We kijken al uit naar wat er nog volgt. Veel lieve groeten uit het druilerige Tisselt aan jullie allen.

Moeke

Dag reizigers,

Leuk om al dat nieuws te kunnen lezen en zo wat mee te leven.

Jullie hebben het goede voorbeeld gegeven met jullie nieuwsbrief.

Ik zal dus maar volgen en een eerste verslag schrijven vanavond.

Wij zien jullie maandagavond in Cambodja,