Reisverhaal «Enkele dagen Chiang Mai»

Grote reis 2012-2013 | Thailand | 0 Reacties 01 April 2013 - Laatste Aanpassing 01 April 2013

Zaterdag 23/02/2013

We stonden vroeg op want we verlaten bamboo nest vandaag. We hadden al een deel bagage ingeladen  de avond voordien . We gingen al ontbijt bestellen en dan nog wat verder inpakken. Na ons ontbijt vertrokken we samen met het Amerikaans gezin en nog een Engelse dame naar het busstation. We hadden een grote taxi beneden aan de berg die ons naar het busstation zou brengen. Na een veertigtal minuten waren we aan het busstation van Chiang Rai waar we een klein half uur moesten wachten op de bus.

We hadden voordien bustickets  van Greenline gekocht en het waren goede bussen.

In Chiang Mai aangekomen (ong. drie uur rijden) op het busstation moesten we een taxi nemen naar het Adventure hotel waar we een nachtje gingen slapen in een themakamer. Tja, we hadden het adres niet opgeschreven voor we vertrokken en de taxichauffeurs wisten niets van het Adventure hotel. Dus even aan het busstation op internet gegaan om het adres op te vragen. Ze zagen het telefoonnummer en na een telefoontjewerden we er voor 200 bath naartoe gebracht.

Aangekomen in het hotel spraken de baliebedienden blijkbaar geen Engels en duurde het even vooralleer we onze kamers hadden.

De kamer zijn hier prachtig ingericht in verschillende thema’s en je kan kiezen in welke kamer je wil slapen. Echt een aanrader met kinderen. Wij kozen een koekjeskamer en de oceaankamer. Blijkbaar was de elektriciteit in de koekjeskamer niet in orde en konden we verhuizen naar de jurassickamer. Hier werkte de airco niet en konden we weer verhuizen naar de spacekamer. Zo hebben we verschillende kamers langs binnen gezien. De jongens vonden het wel leuk om eens in zo’n themakamer te slapen en waanden zich even in een heel andere wereld.

Zondag 24/02/2013

Deze morgend gingen we alweer van hotel veranderen. Onze taxichauffeur van gisteren hadden we weer opgebeld en hij bracht ons naar het Royal Lana hotel aan de avondmarkt, meer in het centrum. We kregen hier twee kamers recht over elkaar en er is een zwembad! We maakten weer tijd om het schoolwerk te maken en rond zes uur  trokken we naar de zondagmarkt om Arend en Mireille met Emrys en Kiren te ontmoeten. Onze kinderen zitten op dezelfde school en zij zijn net gestart aan hun fietstocht van vier maanden door Azië. Het werd een blij weerzien en de kinderen trekken snel weer samen op. Er worden wat ervaringen uitgewisseld en we scharrelen ons avondeten bijeen aan de vele kraampjes op de markt. We doen nog een poging om de rest van de zondagmarkt af te lopen maar het is ontzettend druk en het kost redelijk wat moeite om steeds iedereen bij elkaar te houden. Rond tien uur hielden we het dan ook voor bekeken en spraken we de volgende dag opnieuw af.

Maandag 25/02/2013

Vandaag hadden we afgesproken met Emrys en Kiren van de school om samen naar Doi Suthep te gaan, een mooie tempel bovenop een heuvel met uitzicht over Chiang Mai. Ze kwamen naar ons hotel met de fiets om dan samen met ons naar de tempel te rijden met een taxi. We vonden vlug een taxi die voor 450 Bath met ons naar boven wilde rijden en weer terug. We verlieten de stad en begonnen aan de klim met de auto. Arend had een horloge met hoogtemeter en we deden toch een klim van rond de 700 meter.

Hier boven op de heuvel hebben we eerst iets gegeten en zijn dan naar boven gegaan met de lift. Maar eerst tickets kopen. We splitsten ons aan de kassa, wij haalden onze truckjes boven en uiteindelijk moesten Arend en Mireille meer betalen voor hun vieren dan wij voor ons zessen. We leren het nog …We verkenden de tempel boven en kwamen nadien langs de lange trap weer naar beneden.

Onze taxichauffeur ging ons opwachten maar na een tijdje wachten was hij nog niet te zien . Gelukkig hadden we de nummerplaat onthouden en hadden we de taxi vlug gevonden. De chauffeur lag rustig te slapen op de achterbank.

Na onze terugrit stapten we allemaal uit aan ons hotel en maakten we ons klaar om te gaan zwemmen in het zwembad van het hotel. De jongens en het meisje leefden zich uit…

We zorgden dat we op tijd uit het zwembad waren want Emrys en Kiren gingen skypen met de klas.

S’Avonds gingen we nog samen in de foodcourt eten en dan namen we afscheid want onze wegen splitsen hier. Zij vertrekken morgen met hun tandems richting Laos en wij vertrekken binnen  een paar dagen weer naar Bangkok. We zien elkaar wel weer op school eind juni…

Dinsdag 26/02/2013

Vandaag de opties gaan bekijken voor onze Visarun. Door ergens een foute berekening komen we drie dagen te kort op ons huidige visum en moeten we dus even het land uit. Na ons bezoek aan het eerste reisbureau kwamen we aan een prijs van 3300 bath voor ons zessen (dagtrip zonder eten en 11 uur minibus pfff)

Na een beetje rekenwerk besloten we om zelf een auto te huren en dan morgen zelf te rijden. Dan vertrekken we wanneer we willen en stoppen we wanneer we willen.

In ons hotel konden we een auto huren met 6 zitplaatsen. Dus we zullen wel zien.

Woensdag 27/02/2013

Vandaag stipt half negen werden we gebeld op de kamer om te zeggen dat er iemand wachtte aan de balie. Onze man van het verhuurbedrijf was er met de auto. Er werd een foto van rijbewijs en paspoort gemaakt en kredietkaart als borg geven en we hadden een auto voor 24 uur.

Na nog wat inkopen in de 7/11 (o.a. een kaart van noord Thailand) namen we plaats in de auto en vertrokken we. Het was gemakkelijk om Chiang Mai buiten te rijden. We zaten direkt op de juiste hoofdbaan en konden beginnen doorrijden. We moesten 187 km rijden tot in Chiang Rai. Van hieruit was het dan nog  63km rijden tot in Mea Sai.

We reden de grensstad binnen en kwamen recht op de grenspost uit. Vlak voor de grens konden we terugdraaien en vonden we een parkeerplaats. We verwittigden de jongens dat het nu veel papierwerk werd en lang wachten en inderdaad, er stond al een lange rij aan te schuiven. We zijn dus niet de enigen die dit trukje proberen. We waren na een tijd wachten Thailand buiten en moesten te voet over de brug naar Myanmar. Op de brug veranderen de voertuigen van rijvak want hier wordt weer rechts gereden ipv links. In het kantoor in Myanmar moesten we voor elk 500 bath betalen en kregen de stempel in ons paspoort. De vraag werd gesteld of we direkt teruggingen of we nog even naar de markt wilde. We deden de echte visarun en gingen direkt terug naar Thailand en kregen ons paspoort dus onmiddellijk weer mee. Hier in Thailand weer de nodige documenten invullen en weer wachten. Na in totaal twee uur was alles weer in orde en konden we weer 15 dagen in Thailand blijven. We stapten terug naar onze auto en begonnen aan onze terugweg. Onderweg hadden we een grote supermarkt gezien en hielden er nu halt. We kuierden erwat rond en deden een paar inkopen . Nog even wat gegeten in de KFC en dan maar terug rijden.

In Chiang Rai waren we net op tijd om de zonsondergang te kunnen zien aan de witte tempel. En dan weer de 187 km terug naar Chiang Mai. We reden in het donker terug door de heuvels.

In Chiang Mai was het even zoeken om de weg terug te vinden naar ons hotel maar gelukkig herkenden we de grote hotels in de buurt van het onze. Rond negen uur stond de auto weer veilig terug in de garage en we waren weer thuis (allee het hotel) Al bij al viel deze dag dus toch nog mee.

Donderdag 28/02/2013

Om stipt half negen was er weer iemand om de auto terug op te halen. Er was geen probleem  en we kregen de borg volledig terug. Rond tien uur werden de drie oudste jongens en Dirk opgehaald om een dagje tussen de bomen te gaan vliegen met Flight of the Squirrels. Goed beveiligd gaan ze van boom tot boom langs kabels met katrolsysteem. Spannend! Dietze bleef met Lieve thuis en zij lieten zich eens goed masseren (2x!).

Vrijdag 01/03/2013

We verlaten het hotel vandaag maar maken eerst nog een postpakket klaar om naar huis op te sturen. We besluiten om het dit keer per boot te versturen wat veel goedkoper uitkomt. Het zal wel drie maanden onderweg zijn waardoor we al een tijdje zullen thuis zijn vooraleer het pakket zal toekomen…

s’Avonds nemen we de nachttrein naar Bangkok.

Fotoalbums van Thailand

Krabi, Ao Nang (16)

16 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2017

• DSC 1097
  • DSC 1137
  • DSC 1140
  • DSC 0009

Bangkok Songkran 2017 (28)

11 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2017

• DSC 0950
  • DSC 0698
  • DSC 1036
  • DSC 1064

Koh Kradan, Koh Ngai (31)

09 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Augustus 2017

• DSC 0328
  • DSC 0335
  • DSC 0468
  • DSC 0444

Koh Lanta deel 2 (37)

07 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2017

• DSC 0225
  • PIC 0111
  • DSC 0273
  • PIC 0132

Koh Lanta deel 1 (23)

05 April 2017 | Thailand Pasen 2017 | Thailand | Laatste Aanpassing 02 Augustus 2017

• DSC 0012
  • DSC 0136
  • DSC 0102
  • DSC 0021

Koh Phangan (21)

24 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 13 Januari 2017

Koh Samui (39)

19 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 13 Januari 2017

Chiang Mai deel 2 (49)

15 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Chiang Mai deel 1 (33)

13 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Nachttrein naar Chiang Mai (8)

12 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Bangkok (22)

10 Augustus 2016 | Thailand zomer 2016 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Januari 2017

Afsluiten van de reis met het Songkran festival (35)

16 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Juli 2013

• Waterfestival

Zuid Thailand (66)

15 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 Juli 2013

• Zandkastelen maken
  • Leren duiken
  • Chicken island
  • Tup island

Een jarige in Bangkok (25)

04 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 04 April 2013

• DSC 0061
  • DSC 0041
  • DSC 0243
  • DSC 0113

Enkele dagen Chiang Mai (37)

01 April 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 01 April 2013

• Doi Suthep
  • Geld nodig?

Chiang Rai (43)

27 Maart 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 27 Maart 2013

• Op de bus

Bangkok (29)

14 Februari 2013 | Grote reis 2012-2013 | Thailand | Laatste Aanpassing 14 Februari 2013

• Mmmmassage

Kanchanaburi (27)

20 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 20 Maart 2011

• De bridge over the river Kwai
  • Smile...

Koh Lanta (31)

17 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 17 Maart 2011

• Emerald Cave, Koh Mook
  • A op uitkijk

Koh Yum (18)

12 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 12 Maart 2011

• Plezier met de kayak
  • Verlaten stranden

Krabi - Ao Nang (26)

08 Maart 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 08 Maart 2011

• Poda Island

Deel 3: Chiang Mai, Chiang Rai (64)

01 Januari 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 07 Januari 2011

• Hanengevecht. Officieel verboden maar iedereen doe

Deel 2: Bangkok en Koh Samui (17)

01 Januari 2011 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 01 Januari 2011

• Dietze zeeziek

General (40)

04 November 2010 | Grote reis 2010-2011 | Thailand | Laatste Aanpassing 03 December 2010