Reisverhalen «Canada»

Can 11

21 Augustus 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 04 September 2017 | 0 Reacties

CAN 1121/08. Dikke mist die tot 15u. bleef hangen, dan zon en tot 20ºC. Het was vandaag ook de dag van de eclips in Amerika. Ook hier zagen we rong 16u. de zon met een hap eruit maar voor een totale eclips zaten we te hoog(noordelijk) en te oostelijk. We zijn, door het weer ingegeven, vroeger naar d...

Can 10

13 Augustus 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 21 Augustus 2017 | 0 Reacties

13/08. Regen tot de namiddag, dan bewolkt en af en toe wat zon, max. tot 22ºC. Vanwege de regen besloten we om vandaag het dorpje wat te verkennen en een restaurantje te bezoeken. Bij “Sapphire” aten we een “seafood showder" (een maaltijdsoep met verschillende soorten vis, aardappeltjes en worteltje...

Can 9

06 Augustus 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 13 Augustus 2017 | 0 Reacties

Can 906/08. Zonnig en bewolkt met ’s middags wat smosregen, tot 21ºC. Vandaag werd weer een ‘verplaatsingsdag’ waarbij we via “Marystown” noordwaarts zijn gereden tot “North Harbour”, niet ver van “Goobies” en de TCH. In “Marystown” deden we wat inkopen bij warenhuis Sobeys en gingen naar Walmart vo...

Can 8

30 Juli 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 06 Augustus 2017 | 0 Reacties

Can 829/07. Zonnig met wat wolkjes en tot 23ºC. Vandaag rijden we van Twillingate zuidwaarts naar “Gander” (een mooie en goede weg trouwens…) om daar de TCH op te rijden om via “Gambo” en het “Terra Nova National Park” in “Port Blanford” oostwaarts via de 233, 234 en 235 naar Bonavista te rij...

Can 7

20 Juli 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 30 Juli 2017 | 0 Reacties

Can 721/07. Zonnig, later bewolkt en op zee een regenbui, 23ºC. Gisteren zijn we van Halifax naar North Sydney om er vandaag de ferry naar Newfoundland te nemen. Het Nieuw Gevonden Land, Terra Nova… onze nieuwe bestemming. Om zeker te zijn van een plek op de boot raadde de dame van het VC in ...

Can 6

12 Juli 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 20 Juli 2017 | 0 Reacties

Can 612/07. Zonnig met wat bewolking en tot 28ºC. Gisterenavond nog even tijd gevonden om Mwenzi’s luchtfilter nog eens na te zien. Nogal wat stoffige wegen kunnen die wel snel vervuilen. Maar ook de herinnering aan vorige keer, toen ie vol zat met isolatiemateriaal, maakte dat we daar nog wel eens ...

Can 5

03 Juli 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 12 Juli 2017 | 0 Reacties

Can 503/07. Zonnig met wolkjes en tot 29ºC. Het was doenbaar om met dit weer te rijden. Vanmorgen hadden we nog even wat miezerige regen maar die droogde al snel op. We reden eerst naar Dauphin om nog wat drinkwater in te slaan en in de bibliotheek de blog bij te werken want dat was al weer twaalf d...

Can 4

21 Juni 2017 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 06 Juli 2017 | 0 Reacties

Can 421/06. Zonnig met wolkjes en felle rukwinden, tot 29ºC. De langste dag van het jaar wordt weer een rijdag. In noord-westelijke richting via Burlington naar Kenmare waar we een tussenstop inlassen, rust nemen en lunchen. Vandaar verder via Bowbells en Flaxton tot Portal waar we de grens USA-Cana...

CD-3 - New Brunswick

21 September 2016 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 02 Januari 2019 | 2 Reacties

20/09 Mistig, droog, 18°C. De toegangspoort van Hopewell Rocks opent pas om 9u. dus hadden we ruim de tijd om rustig te ontbijten. Toegangstickets gekocht en meteen naar de noordzijde gegaan vanwaar we de trappen tot beneden konden nemen. Het is lage tij (9u30- 13u01) en dus ligt de de oceaanbodem o...

CD 2 - Nova Scotia

10 September 2016 | Canada & Noord Amerika | Canada | Laatste Aanpassing 02 Januari 2019 | 3 Reacties

11/09 Nog even zeggen dat de KOA camping waar we zaten naar Europese normen vrij duur is maar dat de accommodatie proper en verzorgd was. Vanuit de KOA camping West Halifax vertrokken naar Peggys Cove aan de zuidkust. Een klein vissersdorpje en een héél pittoresk haventje met prachtige houten gebouw...